01 July, 2008

angin bayu membawa diriku....

tak perasan btul dah masuk bulan 7 dah rupenyer.... nampaknyer bulan bulan kritikal utk final sudah semakin dekat nih gamaknyer... bulan nih sebenanyer bemacam agenda kena dilaksanakan.. itu hari disebabkan kitaorg tak mampu nak baya sewa umah yg uni bagi utk tahun depan kitaorg pun tolak laa.. jadik bemula awal bulan itu hari kitaorg dah mulakan proses mencari umah.. pike pike igt nak keluar aje bulan nih jadik elok elok laaa campur 6bulan kontrak pendek abis cantek cantek utk gua balik tahun depan bulan 1.... kalo kena balik laa tuh... tapi nampaknyer pihak uni nih tak berapa besetuju plak ngan plan gua... bukan pihak uni laa sebenanyer pihak pengurusan umah nih tak kasik gua keluar awal.. jadik suka tak suker kena laa kitaorg abiskan kontrak kitaorg kat sini sampai bulan 9 pastuh baru pindah.... secara tak langsung menyenangkan jugak gua punyer decision making process....

itu hari gua tatau nak mintak sambung ker tidak kat uni... sbb kalo mintak sambung nanti kalo gua nak berenti kena bayo lebih byk plak.. tapi nampaknyer sekarang nih mengenangkan kitaorg perlu plan jangka panjang yg baeek skit jadik gua igt nak mintak sambung jugak laa lagik 6 bulan.. maka kena laa gua tulis surat dan uruskan segala hal perihal dlm bulan nih... ermmm.. seperti biaser gua sebenanyer malas nak menda menda urusan rasmi cam ginih jadik nampaknyer kena laa buat.. kekekekekekekekekkeek.... jadik aper pun utk memastikan yg keidupan kitaorg yg tunggang langgang nih ade skit hala tuju kena laa gua memulakan proses birokrasi bulan nih.. gua pun tatau betul ker tidak penggunaan pekataan tesebut.. heheheheheheheheh

rase gumbira 2-3 hari nih sbb demam gua sudah sembuh.. dlm minggu nih mungkin bole keja balik benda benda yg tak tekeja.... gua pun tatau sampai biler asik belari larian mengeja ajer nampaknyer nih... penat pun yer jugak tah biler laa nak dpt berehat panjang nih... tapi aper pun hari nih setelah 4 minggu akhirnyer datang jugak org repair mesin basuh umah kitaorg yg tidak dpt mengeringkan baju (kesian plak minggu lepas org rumah gua kena pegi kedai dobi utk abiskan baju baju yg skit punyer byk kat umah nih).... gua ckp gua nak masuk 30 tahun tak lama lagik tatau pun aper nak buat... belaja belaja pun lepas nih abis jugak dah takde benda nak belaja .. jem takde plan tatau aper nak buat.. kekekekekekekekkeke.... die ckp yg kelakanyer die pun macam tuh... dah 30 tp takde idea aper nak jadik.. memula die keja plumbing.. lepas 5 tahun die belaja letrik plak.... sekarang die lak engineer repair mesin basuh... die igt susah susah nanti die bukak kedai dobi laa senang skit bisnes..... dulu die ckp komputer pun die reti jugak.... die igt elok jugak kalo die belaja sampai phd dulu...

ramai jugak rupenyer org yg macam gua kat dunia nih.. idup di tgh ombak.. hari nih tolak pegi sini.. terapung laa gua pegi sini... tolak pegi saner terapung laa pegi saner.. tolak pegi... (gua rase semua org dah tangkap ke maner gua nak pegi).... kekekekekekekekke... sbb tuh laa kite idup dari satu hari ker satu hari.. kalo cuber nak idup byk byk hari sekali mmg susah laa nampaknyer.... tapi aper pun daripada pilihan A sampai E gua ade itu hari... gua rase baik gua kerjakan yg paling dekat sekali.. yg paling dekat sekali selalunyer paling senang.. cumer mungkin dalam kes ini.. yg paling dekat sekali tidak laa sesenang yg gua pikekan.... huhuhhuhhuuuhhhu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home