13 June, 2008

cik kiah: penutup


_DSC6813, originally uploaded by whitecokelat.

walaupun sebenanyer hari nih bukan hari terakhir ahli ahli rombongan cik kiah di uk (sebenanyer ader lagik 4-5 hari lagik), tapi ini lebih kurang hari terakhir aktiviti jalan jalan menggunakan kereta seluruh UK laa.. hehehehehhe... maklum laa sewa tade laa mura mura lagik lagik biler kena sewa keta besa yer tak... lagik faktor tambahan biler dah sewa keta besa tuh minyak die sudah tentunyer besa jugak laa kan... apatah lagik di waktu harga minyak asik naik ajer (yer gua kat sini pun minyak naik tapi takde laa sampai takat jerut leher nak gantung diri kat ceiling umah punyer jenis cam kt malaysia .. jadik kena belaja bejimat laa skit kan.. hehehehhhehhehehhehe....

aper aktiviti hari nih selepas beturut turut aktiviti jalan tak berenti renti dari hari kamis itu hari yer.... hmm pastinyer korang tetanyer atau sebenanyer tak pedulik satu sen pun... aper pun ini hari sbb hari ahad (bukan hari nih seperti hari nih.. tapi hari ini pada minggu minggu lepas laaa), kitaorg pun begerak ke carboot ataupun dalam bahsa melayu nyer jualan murah barang barang yg omputih dah tanak pakai dari boot keta diorg... kalo nak kire ini pun kali petama gua pegi jualan boot keta nih.. sebelum nih org rumah gua ajer pegi.. itu pun die takde pengalaman kat southampton.. tapi dulu dulu time die belaja kat edinburgh... kalo kat sini die pun 1st time....

tapi plan nak turun awal tak menjadi kenyataan kerana semuanyer penat abis kes london semalam... jadik bangun laa time ala kadar ajer.. kire elok elok jugak laa sblm jualan car boot yg sampai tghari tuh abis... gua igt bole tahan jugak byk kedai.. macam macam diorg nih beli dari hphone sony Rm3.50 sampai laa ker lampu meja dan bemacam macam lagik barang.. gua pun tatau camner laa diorg nak bawak balik.. tapi sbb diorg nih kompiden jadik gua ikut ajer.. lagipun gua sibuk merayau carik home theater system yg harga 35 inggit tapi mahal punyer.. kakaakkakkkakakka.... tak jumpa laa plak tapi jumpa yg 100 inggit cap sony laa.. cumer rupenyer buruk skit menyebabkan gua tak berapa beminat....

aper pun gua rase diorg mmg gumbira .. sbb byk btul barang dibelinyer.. org rumah gua plak cam biaser beli buku cite mura... sayangnyer gua takde plak menda yg nak sapu.. igt kalo dvd ker cd lagu ori harga cam nak buang bagus jugak.. tapi tak kesampaian... tapi biler teigt yg kitaorg tak penah ker car boot dekat southampton nih gua rase ok jugak laa.. sbb kalo tidak gua rase penuh umah dgn mcm mcm barang.. kire mat saleh buang barang utk penuh umah kite laa plak... pastuh kite plak tatau nak campak maner plak kan... barang umah gua pun dah sedia byk.. tapi kalo dpt barang beguna tuh tak kesah laa yer tak....

selepas itu kitaorg pun pegi ker outlet di portsmouth sbb dah mmg dekat... igtkan nk lepak kejap sbb org sudah abis duit di carboot.. rupenyer tak jugak sampai tutup kedai (pkl 5 ptg hari ahad) diorg belasah... mmm.. bole tahan tak surut surut jugak duit diorg nih rupenyer.. hehehehheheheh.... tapi selepas itu org rumah gua ajak plak ker brighton... ader jugak beberapa ahli rombongan yg letih dan penat.. tapi tah camner rancangan tuh tetap menjadi kenyataan.. kekekekkekeke... pejalanan yg kononnyer 45 minit betuka menjadi dekat 1 jam setengah disebabkan mmg tak lojik pun nak bawak 45 minit.. tah mane tah org rumah gua nih dapat informasi gua pun tatau laa...

tapi sampai ajer rase seronot laa plak.. lagipun baru 3 minggu lepas camtuh gua tgk cite wimbeldon (yg kirsten durst) tuh kat tv... nanti kejap gua patut ckp gua tgk lagik.. jadik rase familiar laa plak tempat nih... tapi sbb ramai org kitaorg kena parking ujung skit.. bukan dekat mini theme park die yg menjadi landmark tuh laa.. tapi ok .. jalan jalan tgk laut... pastuh bebudak nih yg sapu rollerblade kat carboot sale pagi tadik melayan plak kat situh.. makan makan angin dan bayu laut time petang petang nih laa... hhehehehehehhe... dlm rase penat penat tuh (sbb jalan tak berenti) rasa sedap plak disapa bayu laut sambil tgk laut lagik luas ajer... gua pun tatau tapi gua rase time time gua nak menulis thesis nih bagus jugak laa lepak tempat tempat cam gini... at least tade laa kepla rase sebu ajer kot....

selepas semua org berasa lapa akhirnyer kitaorg pun begerak pulang... jauh jugak pejalanan yg telah kitaorg lalui dalam 5 hari nih.. kalo nak kire mmg jauh... sbb tuh gua malas nak kire.. akhir kata, tgk gambo laa senang.. korang sendiri bole tapsirkan betapa riang nyer mereka...


_DSC6825 - Version 2, originally uploaded by whitecokelat.

1 Comments:

Blogger simplynk said...

i yg baca ni pun.. jadi sgt riang

10:19 PM  

Post a Comment

<< Home