17 June, 2008

the 91st hole


u don't really instilled anything into a child,
u encouraged the development of it,
but i would do all kind of things to mess him up,
just as he begin to swing, i drop my whole bag of clubs
and he would stop and look at me and greet his teeth
and then he would strike it... and turn around and look at me
and never said a word... but that look said "now take that"

i said tiger, i promise u that u will never meet another person
as mentally tough as u in ur entire life... and he hasn't and
he never will...... (earl woods)
91 lubang.. dgn satu kaki (yg baru lepas operation tak baik lagik)... 5 hari.. nk menang kejohanan major yg ke-14... giler giler... gua rase dlm idup gua menonton tiger woods gua tak dpt tgk benda benda magik yg byk sampai begini.. 3rd round .. 2 eagle putt , satu bapak jauh ... chip in for birdie... pehhh... gua rase kalo korang tak minat golf pun, atau tak penah tau pun pasal golf atau tak ingin nak tau pun... korang pastinyer tetap menghargai betapa dasatnyer kejaguhan tiger woods nih.. gua igt lepas bapak die mati tahun lepas itu dah kire susah dah bagi die.. tapi die menang jugak lepas tuh.. british open tak silap gua.. pastuh tahun nih lepas operation.. tak baik pun lagik.. dgn tekedengkut dengkut main golf (lebih kurang sebelah kaki laa kirenyer) .. final day tgh kalah satu lubang.. final hole dpt plak die birdie utk force playoff yg abis semalam... pastuh sekali lagik die buat time playoff... tgh leading tiga.. pastuh main cam taik.. down by 1.. last hole.. die birdie lagik utk tied dan bawak ke sudden death playoff... gua akui sebenanyer 3rd kelmarin die sudah lebih hero.. jadik susah laa nak hero sampai 2 hari beturut turut...

tak byk benda gua live yg bole meyebabkan gua nak begenang air mata.. tapi biler gua tgk 3rd round tiger becampur dgn iklan nih.. giler dah naik dah bulu roma gua sehinggakan nak menitiskan air mata.. mungkin itu penghargaan antara otai dgn otai.. atau jaguh dgn jaguh atau juara dgn juara ajer yg paham.. hehehhehehehehee.... walaupun 4th round semalam takde magik sgt.. walaupun time playoff takde magik sgt.. walaupun gua kena peruntukkan 3 hari gua menonton golf (di kala euro sedang bemain di tv)... tapi ternyata di akhirnyer semuanyer bebaloi... inspiring every minute.... ader org penah ckp kalo dah sampai time lu utk pegi meninggalkan dunia nih... jasa tebesar yg dpt lu tinggalkan hanyer laa sekiranyer lu meninggalkan impak kepada org yg lain... gua tatau gua ade meninggalkan impak ker tidak... (baik maksima atau pun tidak).. tapi nampaknyer kalo tiger woods mati, bole laa kata yg secara tak langsung die telah meninggalkan impak yg paling tidak pun skit dlm idup gua.... bagi inspirasi.. isn't that what watching sports is all about, anyway...???
it makes u believe in the impossible... believing that anything is possible if u put ur mind to it... ooo giler cliche sial.. kkekekekekke... aper pun kalo korang feeling down.. dan vids di atas tidak membantu.. gua cuber yg nih plak.. enjoy....

2 Comments:

Blogger keylink said...

golf? senang dapat tender ni

9:42 PM  
Blogger Zan said...

tader lagik dah tender golf ni? bar tender kat golf clubhouse ada la. word verified: ukhxsyxq

9:45 PM  

Post a Comment

<< Home