23 June, 2008

what is luv...?


_DSC6902, originally uploaded by whitecokelat.

org tua gua tak penah pesan aper aper sepanjang idup gua... serious... tak penah sekali pun.. dan gua rase sememangnyer die tak penah ckp aper aper pun kat sorg pun anak anak dia... (korang kena tanyer abg kakak dan adik gua utk nih)... tapi yg pastinyer setiap kali kitaorg buat salah.. atau setiap detik dan waktu yg sepatutnyer die ckp something (this is where i-told-u-what-should-be-done type of situation), org tua gua hanyer akan bagi pandangan... obviously different looks utk suite different different occasions laa.. tapi camne pun message tuh akan sampai.. jauh di sudut hati dgn hanyer pandangan.. i guess that is what they called a deep and meaningful relationship... kakakakakakkaa...

jadik apabila tibernyer satu ketika di maner bapak gua menyerahkan wang pinjaman utk membolehkan gua melangsaikan semua utang piutang gua dan utk bekahwin... sekali lagik die tak ckp aper pun.. sebaliknyer die memberikan satu pandangan .. sungguh dalam.. dan dalam diam memberikan sepenuh maknenyer yg hanyer org yg menerima pandang dpt pahami... (begituh panjang utk gua terangkan kat blog gua nih) .. pandangan tentang harapan.. amaran dan kata kata semangat utk diringkaskan... dan gua sendiri dlm pandangan kembali seperti mengerti aper yg cuber disampaikan oleh org tua gua....

dlm dunia nih duit kita bole pulang balik kalo kite utang... tapi benda yg tak dpt dinilai dgn wang ringgit sampai biler pun tidak akan dpt kite pulangkan... biler anak gua meningkat 2 tahun 2 hari lepas.. gua mengerti dan kembali paham aper yg org tua gua cuber sampaikan.. yer sememangnyer semua ini bukan mudah... semua ini bukan gumbira gumbira... bekawen, ader anak sendiri.... nak bagi makan... nak bela.. nak jaga... i was asked about a week ago what would i give up in this world in order to get what i wish for... ??? and i said everything... just to see aaqilah becomes whatever-whoever she wants in this life... (ok nobody actually asked me.. sajer nak kasik sedap citer.. kekekekkekekekke), but if somebody did, then my answer remains the same... obviously....

it was never easy... it is still tough... n it will remains difficult, tapi disebalik semua nih.. disebalik pekik lolong.. disebalik semuanyer yg mengganggu usaha usaha belaja gua.. di sebalik perangai yg semakin menjadi jadi sejak 2 tahun nih.. di sebalik tiada pasukan bantuan yg akan tiber jika ada masalah... atau di sebalik ketiadaan nanti kite bawak pegi umah mak utk kepastian... di sebalik , di sebalik semua ini yg tinggal dan yg pasti tidak berubah adaalh kasik sayang ayah dan ibu... it never was about the money given to me.. its about the price of happiness that he managed to pay to bail me out... bagi gua.. kalo bole dunia nih pun gua bagi.... akkakakakakakkakakak.... selamat hari bapa dan selamat hari ibu dan selamat hari lahir... (i never believed in dedicating a day to appreciate luv... u should do this everyday.. anyway.. sumtimes it is best to say things u meant to say) ... menjelang aaqilah 2 tahun.. gua sekarang pun dah mula kasik pandangan tajam... kakakakakakakaka... nampaknyer bapa borek anak rintik jua.....

1 Comments:

Blogger Zan said...

pandangan tajam dan menyengat, bisa nya bole dia buat obat.

9:30 AM  

Post a Comment

<< Home