02 July, 2008

high time....

sejak akhir akhir nih kepla gua skit punyer sebu dan rase skit punyer malas nak buat aper aper... hakikatnyer malam nih masuk malam ke-3 gua duduk kat depan komputer gua pepagi buta nih sambil beteleku seperti patung tatau aper nak buat... sebenanyer tau laa aper yg kena buat tapi tak daya nak buat... sebab gua sangkut tuh satu hal jugak tapi lebih penting daripada tuh sebab gua malas nak buat ape aper utk menyahsimpulkan benda benda yg tesimpul.... ini seperti ade org ckp gua meliwat org dan dgn muka selambanyer gua malas nak buat aper aper atas tuduhan tesebut... hehehehehhehe.. jgn mara buat lawak ajer tidak ader unsur atau sentimen politik di blog gua nih.... biasernyer org ckp if u put ur mind into it... bla bla bla... tapi gua rase sememangnyer pada ketika otak gua skit pun tanak masuk dlm line kata org yg nak mengusha awek.. kekekekekekke... sebenanyer gua sendiri tatau aper yg membelenggu kepla otak gua nih.. beku semacam ajer nampaknyer..... jom kite check balik....

gua rase ketiadaan super gua sememangnyer antara faktor utama kebekuan otak gua.. sbb dgn takde nyer super gua kat sini campur tak dpt nak kontek secara elektronik menyebabkan gua malas nak bepike... nak jadik cite sebenanyer super gua baru ajer blah dalam sebulan setengah.. kakakkakakaka.. satu jangka masa yg takde laa berapa lama sgt sehinggakan gua bole membeku sebegini... satu lagik sbb gua byk sgt bejalan dlm sebulan yg lepas nih.. campur gua sakit lagik tak bangun daripada baring ... aper pun tak buat minggu lepas... puhhhh... mmg lari momentum.. momentum nih penting sebenanyer bukan dlm sukan ajer ... tapi kalo kite tgk aspek nih dlm sukan lagik senang laa nak paham konsep momentum nih ... bukan dlm mv(1) - mv(2) sahaja yer... sbb momentum gua asik terencat ajer menyebabkan impak kerajinan tuh bekurangan... secara tak langsung menyebabkan kepla gua tidak tune kepada keja keja yg ade kat atas meja nih.... faktor keja pun iyer jugak.. kalo semua masalah sudah dipersembahkan jawapan kan senang.... kkekekekekekekek

tapi nanti org ckp plak buat aper belajar sampai jadik doktor kalo semua jawapan sudah ade.... ok bebeza dgn org yg amik peksa, biasernyer masalah masalah yg gua hadapi terutamanyer sekarang nih tidak laa mempunyai nilai sgt pun... skit ajer nilainyer tapi tetap kena diusahakan jugak... nilai nih adalah bekadar terus dgn berharga ke tidak keja keja yg lu buat laa.... kalo beharga lulus dapat phd.. kalo tidak nampaknyer bekampung laa kat sini.... sebab gua asik tgk menda menda yg tak benilai nih sekian lama tak selesai selesai jadik makin lama momentum utk terus maju pun bekurangan... menjadikan kite makin lama makin tidak bermotivasi laa kirenyer... aper lagik faktor...? gua igt walauaper pun faktor tidak ade minat tuh tetap yg paling kuat jugak... takde minat utk membuat pekara pekara ini laa yg membunuh segala sisa keringat yg gua ade utk terus maju.... selalunyer faktor beginih kite bole pendamkan kalo ade ganjaran yg setimpal.. malangnyer ganjaran setimpal tuh tak nampak plak sbb gua pun tatau plan jangka panjang keidupan gua nih camner.....

mmmmm.... susah jugak rupenyer... tak sesusah idup di negara yg keluar umah pun ble kena tembak.. tapi cukup susah laa utk diri gua nih gua rase.... tade laa gua mintak idup gua sesusah org yg keluar umah kena tembak plak... tapi gua igt tatau nak buat aper pada masa masa kini agak meruncing jugak laa.. nak kata krisis mid-life pun tak jugak sbb gua takde laa tua sgt... cumer sbb dah bekeluarga nih jadik agak susah jugak laa nak idup seperti berakit rakit ke hulu berenang renang ke tepian... kakakkakakakkaka (gua rase skit pun takde kena mengena)... dlm kepla gua tak tune dgn faktor mase lampau.. mase sekarang .. dan masa yg blum sampai lagik nih... mase plak semakin pantas bejalan... macam mengeja lari 100m olimpik laa plak... kat olimpik pun kalo lu lari 100M laju sgt dgn bantuan angin melebih lebih .. diorg tak amik kire pecah rekod dunia walaupun rekod dunia dah pecah... susah jugak.. kalo tau begituh apsal tak lari dalam dewan ajer di mane halaju angin senantiasa dikawal.. tapi mungkin tak natural laa kot.. sbb tuh ade bantuan angin yg bole ditoleransi...

aper laa gua melalut... tapi itu laa mase di alam realiti nih bukan bole tolak tambah macam masa di sukan olimpik... gua tatau korang sedar ker tidak tapi upacara perasmian olimpik adalah pada 08/08/08 yg gua pun baru tau tadik.... mungkin camner gua tatau tuh agak bebeza daripada camner org lain tau tapi aper pun gua tau sbb kasut olimpik keluaran nike ade jahit logo itu laa... sbb tuh gua tau... alamak dah nak pkl 4 pagi hari dah nak cerah kejap lagik... aduiii .... kan gua dah ckp skit punyer takde diskaun... terigt gua itu hari adik ipar gua tanyer pasal jurusan yg die pilih kat uni... gua ckp tak kesah laa aper pun yg penting kite suka nak buat benda tuh.. sbb secara terus terang... kat dunia nih u can only pick either one... keja bidang korang suker dan minat tanpa ganjaran .. atau buat sumthing yg korang tak suker pun tapi byk ganjaran.. theres no two ways about it... salah satu ajer... dan pecaya gua yg first almost, always better than the latter... igt gua ckp almost dan always... sbb gua sendiri tatau camner rase die.... gua sendiri tak penah rase....? adakah itu bemakne gua golongan kedua...? hmmm tak.. dan tak... rupenyer mmg korang bole duduk in between... the 'OR' group.... neither nor... minat pun tidak.. duit pun tadak..... hahahaaahaahahahhaha... mane ctrl-z nih ???? or in emacs ctrl+shift+_ , tapi kalo ko rajin customize laa buttom apple+z pun bleeeee

0 Comments:

Post a Comment

<< Home