11 June, 2008

cik kiah: hari ketiga


_DSC6539, originally uploaded by whitecokelat.

selepas bejalan hari kamis ker tempat batu besurat... kedai kilang dan jugak bandar lama... hari jumaat pegi tepian laut melayan angin bayu yg membawa diriku.. maka tiber laa masanyer kitaorg begerak ke kota megapolitan iaitu ker london utk menyaksikan tempat tempat menarik yg ader kat dlm movie sesikit dan jugak yg takde dalam movie.. kekekekkekekekekek.... pagi pagi lagik semua org sudah bangun... kecuali gua yg mmg sudah sedia bangun sbb malam tuh gua pegi gatal plak layan nba finals... jadik dgn rase kompiden walaupun letih gua rase tadehal punyer laa bejalan hari ni.... hehehheheehe.... walaupun mengambik sedikit mase utk besiap tapi akhirnyer siap jugak kesemua 7 org ahli rombongan kali nih... dan betolak laa kitaorg ker kota london agak lambat sedikit bebanding jadual pkl 630 pagi yg telah ditetapkan sblmnyer....

jgn laa pelik time time summer cam ginih pkl 630 pagi bukan laa lagik seperti di subuh hari.. sebaliknyer udah seperti pkl 11 pagi gamaknyer... jgn laa tekejut. tapi aper pun disebabkan begituh ramai ahli rombongan dlm pkl 7 lebih baru kitaorg begeraks.... bukan aper keluar awal awal nih sbb takut nak masuk london.. bukan senang senang kitaorg nak masuk london menggunakan keta... kire korang bayangkan ajer laa kalo org yg baru memula masuk KL... bukan senang senang kan... inikan plak bando yg 10 - 20 kali lagik besa dari KL.. mmg jalan nyer saner sini beterabur laa.. pastuh kitaorg selalu naik bas maka naik keta nih agak mencabar skit laa....

malangnyer cabaran yg gua igt skit skit tuh rupenyer skit punyer besa.... nak carik tempat parking skit punyer susah sampaikan pkl 930 baru kitaorg sampai tempat yg hendak dituju... tp nak buat camner nak parking mura kaa kena laa rase penangannyer... hehehehehhehe.... tapi selamat sampai jugak laa kan... aper pun selepas parking keta kitaorg pun begerak ker destinasi petama iaitu istana buckingham..... seperti gambo di atas.. ade tak aper jadah punyer perarakan plak ntah.. pastuh org skit punyer ramai nak mampus... masih lagik tidak seramai org di istana negara tetapi lebih kurang org di istana negara semasa domenstrasi bersih... kekekekekkekekek... kitaorg pun lepaks situ kejap....


_DSC6563, originally uploaded by whitecokelat.


selepas itu seperti hugh grant kitaorg pun begerak ke notting hill.. melayan pasar portobello market.. byk barang antik yg mahal laa tapi org pegi situh beli cenderahati yg mura... tak byk tapi yg ader tu murah laa.. aaqilah buat perangai skit sbb lapo dan panas (bole plak anak gua nih komplen panas camnih... blum panas bebetul di malaysia lagik)... abis menjamu mata (menjamu mataaa) kakakakkaakkaka.. kitaorg pun begerak ker malaysian hall sbb org rumah gua nak makan malaysia... agak pelik jugak bunyiknyer tapi mmg betul org rumah gua nak makan malaysia.... gua senantiasa tetanyer aperkah perlu beli nasi goreng yg sama harga dgn 2 ekor ayam ??? tapi bio laa yer tak....

sesampai nyer gua di bayswater tekejut gua menyaksikan di depan subway ade tanda halal... iayer halal... ish ish ish.. tanpa buang mase terus 2 sandwich ku beli... maklum laa dalam satu UK ade satu nih ajer yg halal kan... pastuh makan pastuh pegi tido di surau sementara tunggu rombongan cik kiah abiskan makan makan di situh.... lepas gua telena hampir setengah jam... kitaorg pun besedia kembali utk memulakan pejalanan yg seterusnyer.. bole tahan dah nak petang jugak laa rasenyer -- mungkin lepak lama sgt kat situh gua raser .... jadik ade macam sedikit mengeja masa laa plak...

selepas itu knitsbridge.. pegi tgk harrods utk beli cenderahati mahal skit... gua rase sebenanyer bole tahan nak patah pinggang jugak sbb anak gua ini hari tanak plak bejalan kaki.. nak bedukung ajer .... semalam kat kawasan gunung ganang elok plak nak jalan kaki.. aduiiii.. mmg budak kecik nih time kita tak bagik laa die lelebih nak.. time bagi skit pun tanak... hmmmmm.... lepas tuh terus pegi tower hill dan london bridge.. sbb penat sgt lama jugak kitaorg lepak situh minum minum jus sekotak yg dibawak utk mengurangkan berat beg... baring punyer baring (baring abis di simen melepak depan tower hill) tgk tgk london bridge lebih kurang... pastuh kitaorg pun bekejar utk ke westminster....

dm pejalanan ker westminster tuh laa gua tetiber rase nak seluk poket gua tgk tiket parking.. tetiber jeng jeng jeng... jeng jeng jeng lagik sekali gua perasan yg tempat parking tuh rupenyer ader time tutup.. pkl 700... makkkkkk aihhhh!!! sekarang sudah pkl 700... maka gua pun tepakse membuat aksi hero.. keluar tube tepon itu operator ckp gua lambat skit.. sementara itu hantar rombongan cik kiah yg lain terus ke tempat parking keta.. hehehehehhe.. alhamdullillah semuanyer selamat.. tempat parking pun tak tutup lagik.. tapi malangnyer rombongan kitaorg jauh lagik nak abis ader lebih kurang beberapa port lagik tak pegi utk menamatkan tour pantas london nih.... yer laa takkan dah datang bepuluh ribu batu ade plak yg tetinggal.... jadik kitaorg pun carik lagik parking free tedekat dgn stesen tube.... sekali lagik ade rezeki ....

selepas itu kitaorg pun menamatkan tour di westminster tgk big ben dan house of parliment... tgk no.10 dari seberang jalan.. pastuh lelepaks di tarfagar square cam dilwalee... kakakakakakakak... hari pun gelap abis dah .. pkl 9 lebih dah... tapi aper pun abis jugak laa tour kitaorg walaupun ade skit skit tempat tetinggal... tapi rasenyer semua yg penting penting tuh dah sampai laa... iyer tak... dlm pejalanan balik tuh bole plak diorg diorg nih kelaparan jadik pegi bantai beli kebab wrap... bahya bahya gua dah laa dah dekat nak masuk 2 hari tak tido.... aduiii belasah plak makan kebab kambing dalam pejalanan... mak aihhhh... tapi mujur la selepas lalok dlm 30 minit jumpa services dan muncul nyer skittles utk menyelamatkan keadaan.. di samping co-pilot yg membantu maka selamat laa kitaorg tiber di umah dgn 6 org tido bedengko di belakang ketaa..... besok?? ader lagik....




_DSC6712, originally uploaded by whitecokelat.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

best la cara u citer...
rasa seronok lak..
nampak gaya i akan jadik pembaca blog setia u ni...
;)

8:40 AM  

Post a Comment

<< Home