10 June, 2008

cik kiah: hari kedua


_DSC6332, originally uploaded by whitecokelat.

selesai hari petama semua org kepenatan... tak dpt nak kata aper laa sbb mmg penat abis bejalan... 3 tempat kitaorg bundle jadik satu package... dari tgk benda lama.. kepada beli barang baru sampai laa ke tgk bandar lama plak... jadik besok harinyer kitaorg igt nak tuka skit theme... hari nih kitaorg plan nak bawak kasik lapang pikiran plak.. kembali ke alam semulajadi.. maklum laa lusa tuh plak hari ketiga kitaorg nak bawak ke tgh tgh kesibukan kota london laa plak... kota mega metropolitan... sayang laa dah turun uk nih tak turun kota mega kan... gua rase itu mcm tempat yg dgn umumnyer org tau musti dilawati.. sbb bukan bandar moden sebaliknyer bandar lama yg ttp utah ditgh tgh kemodenan..... tapi itu cerite pasnih laa kan....

aper pun sbb itu hari jumaat pastuh ade barang panas nak sampai umah.. jadik kitaorg kena tunggu laa skit... waktu barang panas sampai dlm pkl 12 -- 4 ptg.. ade risau jugak kaluu kaluu lambat giler plak barang tuh sampai.. sebab sebagai pemandu pelancong kitaorg sendiri tak penah pegi sini... jadik takut sesat plak kang lagik lambat sampai .. walaupun dlm hati gua sebenanyer bagus sampai lambat sbb bole amik gambo langit kaler merah... tapi rupenyer hajat tak sampai.. lepas gua balik semayang jumaat sampai laa barang panas.. jadik sekoyon koyon kitaorg pun begerak ker durdle door.... jeng jeng jeng....


_DSC6285, originally uploaded by whitecokelat.

pejalanan ade skit sesat sbb ade jalan lorong lorong yg sedikit mengelirukan .. sampaikan biler dah sampai pun tak pecaya igt tak sampai lagik.... tapi alangkah gumbiranyer biler sampai sbb mmg canteksss dan meredupkan mata tempat nih.... utk gamba gamba yg lebih byk lagik siler ke sini (see you me dan dari kaca mata budak bijak)... rajin rajin laa tgk gamba gua sbb bukan selalu gua nak bubuh gambo... kui kui kui.... enjoy laaa sepuas puasnyer.. aper pun tempat nih walaupun cun tapi sbb tak ramai pelancong ade sedikit kekurangan... aper yg kurang...

hmm yg petama adalah pagooo.. sbb ini kat tebing bukit jadik ade skit seram bawak anak kecik gua.. sbb tak pepasal kalo die main belasah lari tak tentu pasal tah kemane plak peginyer.. jadik gua igt mmg kena beli tali ikat laa supaya keselamatan anak gua tejamin.. dah laa tebing tinggi giler.. pastuh jalan nak turun ke bawah pun tinggi giler.. aper pun dgn pengawasan rapi takde aper aper yg jadik.. baguih baguih... aper pun satu lagik masalah kat sini adalah anak tangga yg skit punyer banyak perlu dituruni dan didaki utk sampai ke bawah... heheehhehehehhe.... satu lagik nak turun sampai tempat anak tangga tuh pun bole nak teberak... kire 2 kali mendaki laaa... mendaki nak ke tebing.. dan mendaki nak turun bawah ke pantai....


_DSC6349, originally uploaded by whitecokelat.

tapi sbb mase tak berapa sempat tak dpt nak explore abis abisan tempat nih.. tapi tak kesah laa gua igt nanti biler ade kelapangan dan kesenangan (tak sama ker tauh) boleh laa kitaorg maii lagik.. kali nih musti siap dgn tali utk lebih keselamatan si anja... oo yer terigt gua kena carik tali dulu aaa... kalo anak gua nih paham bahsa (baik melayu atau english) takper laa jugak... ini bahsa baby ajer .. jadik susah laa skit maaa... gua ade igt nk tunggu sunset utk dpt lighting ummmphhh.. tapi sbb byk pemintaan mau gerak balik.. gua ikutkan ajer laa.. kang susah kalo dlm keta 6 org buat muka tensen... kakakakakakaakkaak.....

malam tuh sbb sampai awal dpt laa diorg sedia sediakan makan malam.. takde laa makan tepung ajer.. aper pun walaupun tak sempat tgk tempat lain .. kepenatan mendaki tuh sudah cukup membuatkan semua org rase mcm kitaorg pegi byk tempat laa... aper tah lagik besok pagi kena gerak skit punyer awal utk memastikan kitaorg dpt adjust mase kesesatan dgn masa pepusing london... maklum laa sehari punyer trip nih bukan setakat masa ajer penting tapi penat lelah nak jalan kaki tuh pun penting.... kitaorg pun petama kali masuk london bawak keta nih.. selalu naik bas... maklum laa mungkin minyak naik menyebabkan tambang bus pun tak murah lagik dah... dapatkan kitaorg sampai ke kota london.. kita tunggu jawapannyer besok... hehehehhehee

0 Comments:

Post a Comment

<< Home