28 February, 2008

ini cuti cuti malaysia ker..?

aku igt semalam baru laa keadaan cam kembali normal.... normal tuh maksudnyer gua sudah kembali kepada rutin harian aa.. bekerja sedikit di waktu malam.. disambil abiskan masa mem-browser shopping.. atau dalam kes pengguna pengguna mac.. nama die safari-shopping laa.. org lain mungkin firefoxshopping... etc etc... aper pun selepas kes makan makan itu hari rase cam sedikit penat dan hangover sampaikan nak buat aper pun malas..... kelmari nplak gua turun menolong rakan karib kitaorg di sini utk bepindah umah.. tadehal pun.. bole tahan seronot jugak sbb kalo pike pike gua mmg dah lama tak keluar lebih daripada 5 batu kawasan umah gua nih... skit punyer malas.. gua rase town pun dah tak pegi sejak 3 minggu lepas... kekekekekkkeke... mungkin mengenangkan bebudak nih ader tak cuti lagik kot.. jadik bus penuh menyebabkan gua lagik laa malas.. tapi agaknyer kalo idup time memalam mmg cam nih laa keidupannyer kot.... tak pecaya tanyer anak gua.. kalo siang siang tuh skit punyer susah nak bangun..... kalo bangun gerenti moody abis abisan punyer....

tapi aper pun semalam org rumah gua bawak citer yg family die nak turun uk tahun nih .... hari tuh berangan ajer tapi nampaknyer semua tiket sudah dlm proses nak beli.... pekara petama yg masuk dlm kepla gua.. sudah tentunyer betapa kayanyer family org rumah gua nih... maklum laa kalo tgk keluarga gua.. sorang nak turun pun tak mampu.. ini tak silap gua semua ahli keluarga kecuali adik lelaki die ajer... itu pun sbb gua rase adik die nak tunggu baby.. kalo tidak musti sampai jugak tuh.... heheehehhee... org rumah gua musti angin nih gua ckp die kaya... tapi di luar sedar mmg rase cam gituh ajer laa plak.. jgn mara yer.... tapi trip kali nih diorg dtg 2 rombongan... yg mula mula mak lang + 3 org adik pompuan + sepupu diorg dtg.... pastuh bapak mertua gua , mak mertua gua dgn adik lelaki die plak sampai... semau sekali 8 org gua rase.... tapi muka baru yg sampai 4 org ajer... terus gua terigt kronologi org org yg sudi melawat gua kat sini sepanjang 2 tahun nih... mengikut kronologi nyer (lama betul gambo gambo nih.. kena korek kat fotopages)

hehehhee.. daripada atas... org petama yg sampei ker umah gua .. min dan isteri (kalo korang rajin bole tgk bisnes die kat sini (prettypeektures) , die sampai umah gua yg memula dulu.. edwina house -- umah petama sbb ade client nak mintak amik gamba sekali time tuh.... lepak satu malam.. time tuh pun gua masih lagik bedua.. lepas tuh besoknyer kitaorg lelepak london sesamer....bulan april 2006 rasenyer... pastuh time time org rumah gua nak besalin.. mertua gua turun.. dlm bulan may rasenyer... bapak mertua gua lepak 2 minggu.. pastuh mak mertua gua lepak sampai sebulan dgn kitaorg... pastuh tahun depannyer bulanmay 2007 plak.. sejak adik ipar gua sudah keja mas pastuh ade tiket free... adik ipar gua paling kecik turun sekali ngan mertua gua utk second round.. lebih kurang seminggu ajer... pastuh last sekali bulan februari lepas... haris turun ujung minggu sebab die dah ade kat kawasan bedekatan... amsterdam sebenanyer gua tak pasti laa dekat ker tak walapun naik kapal tebang 1-2 jam ajer....
tahun nih selain daripada keluarga mertua gua nak buat trip utk tahun ke-3 berturut turut kali... bulan depan ader kawan baik org rumah gua turun sebab ade urusan keja kat london... giler babas diorg nih keja trip trip semuanyer pegi overseas.. giler bagus.. time gua keja dulu team training kat bangi ajer.. ini semuanyer turun overseas... senang jimat duit nak sampai.. dasat dasat.... kepada yg takde buat aper aper tempahan lagik.. pastuh ade 3-4 ribu utk dibelanjakan.. atau utk diutangkan (lebih kurang satu kad kredit kosong ajer nih) dan beminat nak lelepaks sblm gua pun takde kat sini dah (kalo gua jadik balik tahun depan laaa) jemput jgn tak jemput..... tapi tak dapek aa nak naik bas dgn cik kiah.. kalo ikut cite die taya tecabut. kelako.. tapi utk naik kapal tebang gua tak rase kelako lor.... hehehehehehehhe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home