25 February, 2008

ayam bermacam ayam....

buuuleh tahan lama jugak takde citer baru... sememangnyer takde citer baru... cumer minggu lepas agak kucewa jugak sbb gua menunggu duit elaun universiti tak masuk laa plak.. jadik sengal sbb takde uwang hendak bebelanja.. masuk minggu nih dah dekat 5 minggu gua abiskan masa mengkaji market utk mendapat barang baek yg menjadik kegilaan sejak beberapa bulan nih... ermmm penat jugak study market nih... tapi study ajer laa sbb bukan dapek nak buat aper pun duit takde nih... gua rase mungkin sbb sehari harian keja gua duduk teperap ajer kat dalam umah nih... jadik itu pasal laa takde citer baru.. pastuh utk mengabiskan mase kena laa tgk tgk barang barang baekkk.. bukan barang baeekk yg itu macam laa... agaknyer kalo selalu keluar umah lagik byk duit dapat dijimatkan laa agaknyer.. aper pun sejak dua menjak nih kitaorg tak saba jugak menunggu hari panas.. kalo dpt bejalan jalan bagus jugak.. cumer kalo nak bejalan jauh tuh rase susah skit laa sbb belanja besa wooo... kalo belanja skit skit takper laa jugak.... rase nak keluar bebyk tuh utk bejalan cam sayang plak.....

yg pastinyer org rumah gua mmg semangat nak jalan merata rata... gua ajer yg kurang semangat.. bukan aper rase sayang jugak laa duit tuh... mungkin mentaliti gua org yg selalu miskin nih yg menyebabkan otak gua susah nak proses... biaser nyer kalo ade duit selalu musti ganti dgn barang.. sbb barang nampak dek mata.. tapi kalo pegi bejalan tuh susah sbb tak nampak dek mata kot.. walaupun gua akui mmg best sebenanyer... macam tahun petama itu hari mase kitaorg pegi itali.. mmg gua rase seronot.. tapi nak ade duit camtuh bukan senang senang... itu hari pun duit bulan jatuh ke riba.... tapi selain faktor kewangan.... ade satu lagik faktor laa yg menghalang proses nak bejalan.. iaitu mase dah time.. maklum laa kalo tgk list keja yg betimbun timbun rase cam tak daya nak keluar umah pun... sememangnyer nak mengejar dateline ujung tahun nih rase cam ketat ajer... nampaknyer gua kena rajin skit laa gua rase... kalo lelepak nih mmg tak jadik keja... camtuh laa kata mak gua.. kekekkekekekekeke....

aper pun, mungkin bila matahari dah mula tepacak.. mungkin kitaorg bole memula jalan dekat dekat.. kalo dapat adjust duit skit nak jugak merasa bejalan jauh.. maklum laa murah sebenanyer dah dekat sini.. besok besok kalo dah balik jgn harap laa.. tapi gua sememangnyer tanak plan sekarang.. gua igt kasik abiskan semua keja.. pastuh mase gua mintak cuti 6 bulan besok baru laa hentam abis abisan bejalan.. senang jugak time tuh tade komitmen.. ini kalo pegi bejalan .. mmg seronot.. tapi biler balik tuh terigt keja dan benda benda lain ader lagik rase macam aduiii... sakitnyer laa kepla.. terigt gua macam kes semalam mase kitaorg buat makan makan kat umah... time nak prepare buat makan makan seronot... time makan makan pun seronot.. tapi lepas abis ajer makna makan rase cam aduii malasnyer nak kembali ker realiti bekerja... gua terus duduk depan pc tapi pkl 200 pagi camtuh terus rase sengal sehabis habisnyer dan decide utk pegi tido ajer terus.. macam hang over laa plak.. kekekekkekekeke...

gua rase perasaan begituh yg menyebabkan gua rase tak berapa semangat ajer.... lain laa kalo lepas tuh ade after party.. atau after after party.. atau after x3,4,5,6,dll after party.. kekekkekekeke.. gua igt mungkin biler gua dah start nak tulis thesis gua rase seronot skit nak pegi bejalan.... ade dlm tgh tahun nih agaknyer.. lagipun time tuh super gua pun dah duduk jauh skit jadik tenang skit gua raser.. kekekekkkee... susah tul.. aper pun yg dolu perlu didolukan.. gua rase kalo tak dpt pegi bejalan pun lagik byk dpt simpan duit... mungkin tecapai jugak cita cita org rumah nak bawak balik keta sebijik.... tapi itu susah nak kata sekarang nih... gua rase idup gua yg lebih kepada idup sekarang dulu jgn pike sgt kemudian mungkin susah nak pike menda menda nih... walaupun mantra itu tidak laa dpt byk kebaikan yg dapat dilihat sekarang nih.. kekekekkekekeke... tapi kalo korang ade masalah dan susah nak buat keputusan... buat laa keputusan mengikut aper yg dekat di hati korang .. ermmm yer ker tuh...? puhh.. nampaknyer tah hapa hapa gua citer.. mungkin nih salah maybank2u yg slow sgt menyebabkan gua igt nak baya utang besok pagi ajer... kalo tidak takde laa gua mengarut semacam ini.. cittt... oo yer.. last sekali.. sbb juno menang satu award ajer semalam (sungguh betuah seorang penari bogel dpt menjadi kaya dgn tulis citer budak sekolah mengandung.. ), dan ini ajer cite yg gua tgk yg ada dlm list filem filem yg kononyer baguih.. jadik sebagai adiah sagu hati.. enjoy....


0 Comments:

Post a Comment

<< Home