30 October, 2007

suci dlm debu...

gua rase setiap kali pulang becuti panjang macam sekarang nih.. ( gua rase sudah 2 kali cam nih).. gua senantiasa di hantuai satu dilemma... dilemma samada nak lelepak buat bodo.. ataupun nak susah payah membuat keja.. malangnyer disebabkan gua nih tidak berumah.. maka kena abiskan mase mengikut giliran.. tapi biler igt igt balik.. ini bukan laa satu kemalangan sebaliknyer satu tuah kerana bukan senang org nak buat benda cam gini... balik kg setiap minggu.. tapi hakikatnyer.. walaupun gumbira mengikut giliran tetapi kekurangan perkhidmatan intenet sedikit menekan perasaan.... gua rase saban tahun ketiadaan intenet nih bole tahan sengal jugak laa... kalo tahun lepas dekat klg takde intenet langsung (walaupun 56k).... tahun nih masalah baru plak muncul...

seperti yg sedia maklum gua gegatal itu hari angkat macbook pro yg sepatutnyer memudahkan keidupan gua... tetapi gua pun tatau yg macbook nih takde modem.. maka nak dpt 56k punyer connection tuh impossible laa.. tapi memandangkan gua datang dari org kawasan yg 16mb.. maka menggunakan 56k nih sememangnyer menekan perasaan.. tapi kalo itu ajer yg ader gua tepakse la terima.. memula disebabkan kegatalan gua tuh.. jadik secara automatik kat klang tak bole guna.. kat semenyih pun tak bole guna.. kakakakakakaakkaa... tetapi gua betuka kepada alternatif baru selepas menyaksikan iklan celcom 3g kat tiwi.... malangnyer itu hanyer laa iklan di tv.. setelah mendapatkan kad 3g.. dan dpt connect 3g menggunakan tepon.. dpt laa intenet menggunakan komputer baru.. tetapi bejinggut sungguh gua rase... kater 3g tapi speednyer skit pun tak rase sebegituh..... sedar tak sedar bole tahan bejinggut laa jugak.... kekadang gua rase 56k lagik laju.. camner laaa nih... konon ajer 512k... ciiittt.... ini mcm baik guna gprs ajer kot..... sungguh iklan itu indah kabar dari rupa....

walaupun gua bole tahan bebulu tapi saba ajer laa.. sbb kalo time tgh malam tuh mmg tade masalah.. cumer mase mase yg lain cam hampeh laa.. mase tgh mlm tuh walaupun baru rase beza pantas tapi takde laa pantas giler dan puas hati.. kalo nak tgk setiakawan tuh.. kena jugak laa 2-3 kali refresh.. apaaa daa celcom nih... tapi disebabkan maxis punyer 1++ lebih.. maka susah laa gua nak try.. jadik ini munkin bole laaaaa kire.. kasik lepas lepas ajer... tapi disebabkan bole guna utk setup dan update komputer baru.. gua besaba ajer laa dgn servis yg macam hampeh nih.... tapi sebaik sahaja balik semenyih rupenyer bole laa plak takde signal 3g.. adehhhhh.. tebengkok kepla gua.. nampaknyer taks sampai plak laa coverage kat sini.. maka kena laa berhempas pulas guna 56k yg di maner kelakanyer tidak terdapat port nyer di komputer gua.. aduii.. pening balik kepla gua....

jadik dilema sebeginin membuatkan gua mmg malas nak buat keja.. biler pike balik dgn masalah initenet sebeginih.. mugnkin ker bole buat keja.. bukan kah lebih senang buat bodo ajer.. bayangkan laa komputer pun dah dekat 3 minggu nih masih tak abis lagik set up nyer... aduiiiii.. mabuk laa sebegini... tapi itu laa die.. bukan selalu yer dak... cumer gua betambah risau kalo balik nanti pun tak begerak.. susah beganda plak nanti.. hmmm.. entah laa.. aper yg gua paling belaja nampaknyer semua iklan tv nih byk propaganda... yerk yerk ajer die punyer laju buat keja biler bos dah datang.. mungkin bos die datang 2-3 minggu dari tarik iklan kot... akhir kata.. jgn la pecaya dgn aper kat tv.. propaganda abis tuh.... duiiiiii

3 Comments:

Blogger Zan said...

aper beza 3G ngan GPRS mat? Lu nih, sungguh bombastik.

3:18 AM  
Blogger kenit said...

bai.. 3g = 512K kalo 68 inggit.. GPRS tuh laju modem ajer.. tapi bole dimaner maner

5:06 AM  
Blogger daddy cool said...

daripada guna 3G baik ko gune 3 serangkai pahlawan setiakawan team indon, AS+BS+KP = 3G gak... ganaz,gengster,gonjeng... wakakakaka

11:23 PM  

Post a Comment

<< Home