25 November, 2007

mase yg semakin suntuk...

kalo 2 bulan lepas rase masa jln laju... tapi gumbira ajer.. kekekekekeeke.... sekarang 2 bulan selepas itu... mase jalan laju rase cam menyumpah nyumpah ajer.... aduiiii... ble tahan sakit ati kepla dan perasaan jugak laa... bole kata dalam 2 bulan nih dan macam macam gua harungi... baik yg baik baik.. ataupun yg buruk buruk... semuanyer dah raser laa.. tapi nak buat kesimpulan kena tunggu dlm 2 minggu lagik baru dapat simpulkan..... utk mase nih gua raser baik gua abiskan mase yg ader utk berehat abis abisan.. kenaper.. sbb sekembalinyer gua ke tanah bukan air gua.. kena laa behempas pulas kembali..... yg ketara tika ini... gua agak pelik jugak laa sbb org kat kementerian boleh laa plak tak bayar gua punyer yuran pasal mungkin die naikkan elaun sampai takde duit...

itu gua punyer pike pike laa.. hehehehehe... aper pun sudah 2 kali gua dpt surat amaran yuran tak bayar yg gua sendiri tak bole buat aper.. gua ckp bukan gua yg kena baya... tapi sengal jugak diorg nih tak tgk rekod sponsor gua kot.... ish ish ish.... dlm diam diam terdetik jugak laa di hati gua kalo tetiber diorg tendang gua... sudah kompemnyer ini bukan salah gua sbb gua dah awal awal hantar surat biasiswa gua... pastuh dah 2 tahun semua jalan lancar ajer.. jadik kalo masalah jugak.. hehehhehe...gua dpt laa duduk sini terus tak perlu balik dan bukan salah gua.. kakakakakaka.... tercapai jugak laa aper yg gua citer citerkan balik terus pastuh bukan atas kesalahan gua....

tapi biler pike balik rase sayang ajer laa plak.. sbb dah lepas tranfer repot... pastuh tinggal lagik setahun... pastuh memandangkan harga minyak yg nak naik.. harga tol yg nak naik... harga umah yg nak naik.. harga perabot umah yg nak naik... rase mcm kalo gua balik sekarang pastuh keja cam 3 tahun lepas... bole tahan tak mampu jugak laaa rasenyer... utang ajer keliling pinggang.. kekekekkekekeke.... jadik nak buat camner kan.. gua rase tika ini kalo kementerian pendidikan nak buat lawak ... rase cam tak sesuai laa... toloooon laa diorg nih pegi bayar yuran gua sbb tak kelaka kalo diorg suruh gua balik sekarang.... kekekkekekekke.. pelik jugak gua tetiber rase cam tak nak balik biler peluang skit punyer besa kan.....

itu laa awal awal lagik gua suruh drama diorg tanak drama.. biler gua nak abis camnih baru laa nak kasik drama.. gua ketuk jugak org org kementerian nih.. ishhhh... aper pun gua pasti semuanyer akan ok dan gua pun akan balik dlm 2 minggu lagik... kekekekekkeke... itu laa die keidupan tak penah semuanyer relak ajer... mungkin kalo kite relak nanti kite luper kot... jadik tuh yg kena kasik susah skit sekali sekala.. biooo beringat laa .... itu ajer.. cumer kekadang rase senak jugak... gua jarang senak kepla pasal menda menda nih.. tapi memandangkan gua kat malaysia tak bole buat aper.. jadik agak senak laa skit.... harap harapnyer semua bole selesai laa.. sbb tika ini gua rase cam tak cukup duit ajer kalo nak kena keja kat malaysia.... maklum laa buhkan semua org bole jadik cam kawan gua pendekar benco aka meto baghdatis... aper pun rase bangga terhadap kawan gua yg sorang nih mmg skit pun tak ilang... ini laa satu satunyer kawan gua yg bejaya dlm bidang die... kalo nak cite kawan gua yg agak jauh skit lagik laa... sampai 8000 USD gajiknyer.... giloooo.....

bayangkan laa... tapi nak buat camner.. rezeki masing masing siap dah tulis.... pecaya laa.. gua dlm 3 tahun sejak gua diberi peluang mencari pekerjaan sudah sedaya upaya cuber mengubah nasib gua... tapi gituh gituh jugak pegi nyer tak mau pegi... itu laa dier... benda yg sudah tesurat.... buat buat laa byk besaba ... kalo semua org kaya takde plak demonstrasi aman nanti.. kakakakakakkaka.... menjelang harga minyak dan harga tol yg akan naik... tekenang gua kenapa laa negara gua nih komplen nak baya subsidi yg akan mendatangkan manfaat yg begituh byk kepada rakyat... tetapi tanpa segan silu baya utk angkasawan yg paling kuat pun satu org ajer dpt manfaat.... itu laa die ... jgn tak propaganda.. kalo gaji tak USD agaknyer baru rase nak perasan menda menda nih... hehehehehehe.... aper pun kementerian jgn luper baya yuran gua.... kang gua kena tendang kang susah plak gua nih....

3 Comments:

Blogger Zan said...

keje ngan aku jer la.. aku bayar usd8000. Tapi kene dapatkan sales 80,000,000. amacam?

9:04 AM  
Blogger daddy cool said...

minta halal menang dan kalah badminton bang. n harap kenangan pedang sejati diabadikan disini... kalau rindu aku kechhing2 kan dari sni..

pepun slmt bercuti diakhir cuti nih.. mane yg tak langsai lagi tuh ko war2kan je la..

12:47 AM  
Blogger daddy cool said...

harap maklum.. hari ni aku exam dan hari ni gak ade hari qualiti uitm.. so aku kenelah study hard n selesaikan semua keje sebelum2 tibanye hari nih.. so sori la kenit.. wa x dpt turun main di saat2 akhir lu ade kat sini...

apepun.. wa tunggu lu tahun depan..

1:28 AM  

Post a Comment

<< Home