20 November, 2007

patut ker tak patut...

sememangnyer... sudah beberapa bulan jugak entry gua nih tak begamba... dan sememangnyer gua igt minggu nih nak bubuh entry begamba yg begituh byk seperti buku skrap.... kekekekekekekkeke.... tapi apekan daya... seperti yg diulas oleh rakan setiakawan gua kat blog beliau... hajat gua nampaknyer tinggal sememangnyer ajer laa... tidak dinafikan buhkan semua org suker citer citer sedih.. maklum laa kawan ketawa mmg begituh senang nak jumpa.. tapi kawan menangis takde laa ramai mane... tapi rupe rupenyer minggu lepas gua belaja satu lagik benda.. kawan becuti pun tak ramai jugak rupenyer.... kekekkekekekekekke.... itu dah kire masuk kawan ketawa tuh... tapi sebab ader agenda duka di pengujung trip jadik tuka laa jadik kawan besedih... kire ini macam kawan kawan yg campur dua dua laa... silap silap campur tiga tiga... kawan ketawa + kawan beduka + kawan pegi trip.... = 4 org ajer kawan (itu pun dah siap campur org rumah gua yg geng kengkawan jugak...)

aper pun gua rase.. tak perlu laa gua ulas pasal kejadian sedih.... nak buat camner.. cukup sajer laa gua katakan bahawa malaysia kini sudah tidah seperti malaysia seperti dulu... mungkin cita cita negara yg sibuk mengejar kemajuan tanpa mengambil kire idup org org di kelas bawahan kini semakin meninggalkan kesan yg mendesak.... cukup laa utk gua katakan kalo subsidi makin kurang gua rase lebih tepat laa diukur dgn bilangan cermin pecah di stop sungai buloh... tapi sebelum tuh stop sungai buloh pun tak berapa byk keta dah kot sbb harga minyak yg naik akan mengurangkan bilangan org yg nak bawak keta diorg keluar.. tapi ini semua akan dikupas dlm edisi lain laa gua igt... sudah gua tekankan bahwa gua bukan nak bukak citer sedih kan... tapi cukup utk dinotekan di sini bahawa kalo tidak kerana kisah duka di pengujung trip... dan walaupun org yg dtg trip bole dikira dgn jari kat tangan... trip nih sungguh menggembirakan..... cumer sayangnyer... bukti bukti yg bole nampak di mata tidak dapat dibubuh di sini.. jadik bukti kata kata ajer laa yg tinggal.... heheheheheheheheh.....

bole kata kitaorg sekeluarga pun hampir tak turun trip kengkawan 2007 nih.... hari senin tuh boleh plak kitaorg start demam teruk... dgn batuk dan selsema siap.. anak gua panas tak igt... org rumah gua panas tak igt.. gua panas memula igt.. pastuh betuka menjadi tak ingat... walaupun begituh rase nak pegi trip tetap menebal.. nak menutup kisah sedih trip kengkawan 2006 laa kirenyer... kengkawan yg diracun tak diracun walaupun memula nampak cam nak pegi... tapi akhirnyer semuanyer gugur tepat pada hari kamis sebelum pegi trip.... manakala keluarga gua walaupun tidak pulih tapi menjelang hari kamis.. manja gua tidak telalu panas.. asik berak ajer.... org rumah gua plak sudah sihat cuma suara ajer tak berapa lunak merdu... dan gua baru laa rase cam bepeluh skit... tapi disebabkan tak penah miss lagik trip kengkawan sejak plan tak berapa plan tahun 2005 dulu.... maka rase tanak pegi tuh skit pun tak pike walaupun rase sengal di badan masih besemadi..... sedar tak sedar keputusan nak pegi dan keputusan nak bawak barang baeek menggigit bontot jugak di hari akhir.... tapi kata maut tidak berbau.. kalo nak kire kegumbiraan 3 hari becuti takkan dapat dilawan kepahitan selama 45 minit di sg buloh.... rase terkilan lama lama akan ilang.. tapi rase gumbira senang ati lekat selama lamanyer....

walaupun agak susah gua nak mengulas aktiviti aktiviti yg jadik.... sbb takde gambo nak menyokong citer citernyer.. cukup laa gua citer satu kejadian yg meninggalkan kesan yg begituh mendalam kepada salah seorg ahli geng kengkawan... disebabkan tedapatnyer parut kenangan maka sungguh elok laa gua ceritakan bahagian ini... heheheheheheh... kalo tak pecaya pegi laa keluar minum dan pastinyer geng kitaorg ini akan menunjukan bukti nyata dan sahih kejadian yg sungguh dramatis ini... heheheheheheheheheh.... sesudah mendaki bukit yg bole tahan jugak laa.. ader dlm 30 anak tangga kot... maka sampai laa kitaorg kepada 4 pilihan gelonggor kaler biru... yg paling kiri takde tutup... sampai laa ke bawah.. sementara yg tengah tengah dua dua ade tutup skit dan tak tutup skit.. pada ketika itu dua org member trip kengkawan baru ajer settlekan gelongsor no.2 dari kanan tanpa rase tecaba pun.. byk sgt bampa nak kasik slow... maka dgn kegeniusan yg tidak tebatas bekata laa member ini kepada member itu.. kite naik yg ujung aa sbb gelap sampai ke bawah.. hehehehehehhehehehe....

member itu pun bekata... orait tade hal.. tapi gua duduk belakang... tapi member ini yg genius tadik pun ckp.. apedehal.. tak laju laa kalo begituh... kalo tak laju tak best.... laju = fun.. tak laju = tak fun laa kot.. formula mudah di taman tema air laa kirenyer.. setelah kire lebih kurang member yg itu pun besetuju utk duduk di depan.... dan setelah air penuh begerak laa bot membawa 2 member ini ke dalam terowong yg sungguh laa gelap ader satu anak panah ajer tunjuk mane nak pegi... yer satu itu pun mase baru turun.. ish ish ish.. gedang gedebuk.. gedegang gedebuk.... bapak punyer laa laju dan gelapnyer terowong itu hinggakan tidak dapat dirasekan aper aper hinggalah sampai ke selekoh maut S corner laa kirenyer kalo ikut initial D... jeng jeng jeng... pelampung pun naik hingga 270 darjah celcius nak masuk 360 darjah celcius biler masenyer kawan gua yg kat depan jatuh tejelupuk ker bawah... GEDEBEK... dan gua pun kasik pusing jatuh ke dinding kasik cukup pusing bulat.... GEDEBEK.....

XXX = mat lu ok ker bai.....
ZZZ = citt.. mane pelampung bai.... gua dah dapat gua dah dapat..... (sambil ZZZ mengejar pelampung dan masuk pelampung....)
XXX = bai.. gua tak naik lagik..... (sambil mengejar dan sempat paut kaki...)

gedebuuuushhhhhh gedebushhhhh..... selamat laa keluar dua org member ini dari terowong maut yg meragut kulit dan membengkokkan besi member itu.... ish ish ish... terasa sungguh drama tebalik dalam terowong gelap sambil mencari pelampung selepas itu.. kekekekkekekee.... sesungguhnyer kalo korang bemain pelampung gelonggsor .. biar laa yg ringan duduk di depan.... kalo tidak tebalik bepusing plak..... kekekekekekkekekekeke... itu laa rupenyer malang tidak berbau... tetapi kalo sudah berbau tetap diendahkan .. tetap akan malang jugak laa jadiknyer.. hehehehhehehehehehe..... akhir kata.. ikutilaa peraturan gelonggsor dan jangan laa cuber mencipta resipi sendiri... akhir kata... disebabkan gua tidak dpt nak sertakan gambo gambo pecutian... cukup laaa kite cite balik perbualan paling menarik sepanjang pecutian ini....

mamat A : bai.... berapa lama lagik nih nak pegi cameron highland.....
mamat B : relak aaaa.... 1 jam tak sampai.. ini macam 30 minit bole sampai nih...
akhir kata lagik.. kepada kengkawan yg sibuk bekerja... luang luangkan mase utk berehat.. kalo tidak dgn kengkawan.. dpt lelepak kat umah tgk astro mari bedansa pun jadik laa... kekekekekekkekeke.... keja tuh kalo dikeja sampai biler pun takkan abis... bak kata peserta trip : "aku yg busy nih pun bole lapangkan mase utk pegi becuti..." dan kepada yg tatau lagik kalo main gelonggor kat taman tema.. bagi laa yg berat duduk belakang.... dan kalo nak meletak kenderaan di tempat awam.. pastikan barang beharga di bawa bersama.. hehehehee.... senyum seindah suria yg membawa cahya.....

4 Comments:

Blogger daddy cool said...

sori geng tak dpt join, n takziah pada empunye barang yg hilang tuh.

kita diberikan rasa mengenang kenangan bile mana kite telah lama meninggalkan satu kenangan, jadi sama2 la mengenang,

jadi ke 24/11.. pertarungan seterusnya

4:56 PM  
Blogger Jin said...

gua sebagai salah seorang peserta trip ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada peserta2 yg lain....tahun depan kite try buat yg lebih terbaik...ehheheheheheh

5:44 PM  
Blogger Zan said...

terbaiikkk di balik mega

1:52 AM  
Blogger dhuat79 said...

Senyum seindah suria...

Nak dengar lagu itu? sila ke blog saya :)
http://kaset79.blogspot.com

nak download?
sila ke http://dhuat.multiply.com

8:45 PM  

Post a Comment

<< Home