21 October, 2007

satu hari di hari raya...

puhh.... tahun nih raya sebenanyer istimewa jugak.. kalo tahun lepas gua beraya dgn raket raya.. tapi tahun nih beraya plak dgn komputer raya... kekekekeekkek... bukan aper selepas 27 tahun idup di dunia ini.. dan lebih kurang 10 tahun bekecimpung di dlm dunia yg melibatkan komputer nih.. maka akhirnyer zaman gua meminjam dan buat harta komputer org pun tamat... dan sebab gua pun dah lama mengidam... pastuh tetiber datang plak offer yg tidak ade tolok bandingnyer lagik melainkan korang punyer sedara nama steve jobs.. maka dapatlaa gua mengangkat macbook pro.. sekaligus hampir semua menda yg gua list kat tahun nih punyer target hampir dapat semuanyer.. syukur syukur.....

tapi seperti biaser laa... ini satu lagik program utang yg tidak terbatas... setahun camtuh buat pinjaman bulan bulan... ish ish ish... nasib baik ade pinjaman tanpa bungan selama setahun.. kalo tidak gua rase mmg bole tahan bepeluh jugak... org rumah gua sebaik sahaja gua angkat terus kasik amaran bahawa hak membeli aper aper barang lain terus tak dibenarkan.... citt.. gua pun pelik jugak.. selamba ajer die sound gua... kalo die yg sponsor gua igt lagik teruk agaknyer.. terus kena duduk umah ajer tak buat aper... hehehhehehehee.... aper pun lebih kurang teruk jugak nak set up... nak pindah daripada environment biaser (window ngan linux) kepada os X nih bole tahan jugak.... tapi selepas beberapa pekara sekejap jugak laa nak rase betapa mudahnyer menda nih....

tapi yg lebih dasat dari tuh... minggu lepas jugak sebelum pegi raya... gua pun pegi angkat celcom 3G utk memudahkan proses menyusuri dunia siber... ini hari punyer post bukan tulis kat notebook baru.... tapi kat intenet lain baru jugak.. bole tahan laju jugak laa.... takde laa laju banget... tapi cukup laaa nak selesai aktiviti aktiviti utama.... hehhehehehhe.. tapi yg paling penting kat maner maner bole buat tuh yg sungguh menarik... nampaknyer tahun nih takde laa macam tahun lepas.... kalo tahun lepas bole tahan sengal jugak nak dapat intenet ngan modem 56k nih.. tapi tahun nih ade laa dpt dekat dekat 512K ... mmg cukup laa nak update blog... kekekkekekekekke.... puhh gumbira btul raya raya nih rupanyer.... raya raya.. jgn tak raya.... tapi tanpa gua sedari sbb raya gaji masuk 8hb.. tapi utang semua mintak mula 24hb... gua rase mungkin akan jadik silap kire jugak nih udahnyer nanti... adehhh !!!

3 Comments:

Blogger Zan said...

Bole tahan mahal modal raya tahun ni bang.

12:49 AM  
Blogger Sue M. said...

wow raya bergaya!

11:39 AM  
Blogger daddy cool said...

dasyat wo... sekali sekala balik m'sia... sure ko terdesak dgn rutin kehidupan yang sungguh pukal2 jek carenye...

6:37 PM  

Post a Comment

<< Home