17 September, 2007

angkat... jgn tak angkat....

hari nih anak gua kasik kejut pkl 0900 ... aduiiiiiii.... mmg laa tak menjadi masalah sbb kebanyakan org yg nak ke pejabat musti ckp biaser ajer camtuh.. tapi biler lu org bejaga malam setiap hari utk buat keja pastuh tido pkl 0700.. biler anak gua melalak sebelah telinga nak ajak main... mmg ade rase nak carik pita bubuh kat mulut die pastuh tido balik..... kakakkakakakakak... tapi itu bukan keadaanyer, takkan laa sampai ati nak buat camtuh.. yg sampai ati hanyer laa bangun tekulat kulat.. dukung terus bawak keluar ker ruang tamu... gua rase mmg seperti nak pengsan.. tiap tiap hari tido 2-3 jam nih bole membawa mudarat ... lagik lagik biler dah bebulan cam ginih.... sbb tuh laa gua rase begituh gumbira biler tibe ujung minggu.. dpt laa tido lebih skit lepas bejaga semalaman.... kekekekkkekekkkkeke.... aku pun tatau apsal bulan bulan posa nih si anja gua nih bangun awal laa plak...

aper pun, setelah bangun nampak ade emel yg kunci umah baru dah bole amik... gua pun nak senang terus pegi amik kunci..... jauh plak tuh kena jalan... cittt... lepas tuh sbb jauh giler nak pegi bus stop terus ajer jln kaki pegi umah baru.... yg sebenanyer rase cam lagik jauh dari pegi bus stop.... kakakakakkaka... aper pun kitaorg masuk laa umah kitaorg... flat. no.8, sebenanyer bole tahan besar jugak harapan gua kat umah baru nih.. tapi masuk masuk agak kucewa jugak laa dgn saiznye... dah laa gua perasan takde lif... mmg laa tak perlu lif pun sbb die 2 tingkat setengah ajer... tapi biler tepike nak angkat barang naik tangga tuh aduiii.... satu lagik kesian plak setiap kali nak bawak keta aaqilah keluar kena angkat jugak... nasib baik kite aaqilah dah kecik saiznyer.... heehhehhe.. kalo besa cam dulu tatau laa

masuk umah ajer punyer laa gelap.. bukak suis takde plak lampu.. tetiber menggagau laa mencari cahaya.... bukak bukak pintu ade benda pelik kang gua pun tak perasan.. kakakakkaak... tapi lepas bukak pintu bilik tido masuk laa cahaya .. terang laa umah.... gua pun tgk bilik meter... sesuai nak buat almari kasut tuh... hehhehehehehe.... tgk tgk -2.30 aduii... bole laa plak utang.. mmg begelap laa nih nampaknyer.. tgk master bedroom kecik ajer.... tgk toilet bapak besa.... tgk ruang tamu bole tahan besa.. tgk dapur pun bapak besa... kakakakakaka... tapi perabot same cam umah yg kitaorg masuk mula mula dulu... terigt laa plak.. kekkekeekkekekeke... tapi kesimpulannyer, bole tahan laa jugak cumer kalo lagik besa skit + lagik gaya skit tak salah laa.... pastuh beli skit stok makanan utk minggu nih.. sampai umah kasik makan dah akhirnyer pengsan jugak.. kekekekekkekekke

disebabkan rase semangat jugak nak selesaikan hal hal pepindahan nih secepat yg mungkin... petang tuh sbb org rumah gua balik keja awal skit.. kitaorg pun angkat laa 3 kotak besa guna keta member... lambat jugak geraknyer tunggu keta punyer psal 530 baru pegi... sampai sampai org rumah gua plak belek membelek.... tgk dapor suka.. tgk bilik tido rase kecik jugak... tgk ruang tamu ok.. tgk toilet tak suker... kakaakkaakakka.... gua pun tanyer apsal tak suker.. die ckp sbb toilet tuh besa sgt pastuh sinki jauh giler plak ngan jamban.... oooo.. gua pun paham... utk sesiapa yg tak paham.. kat uk nih sbb org tak berak guna air... jadik sebelah jamban takde aa paip air... tapi selama nih 2 rumah kitaorg mmg sebelah jamban ade pili.... ekekekekekek... jadik tak penah tepike laa hal tuh... biler org rumah gua point out baru gua perasan... die pegi bubuh sinki satu tempat... jamban kat satu lagik tempat kat ujung... kekkkeekekkeekkek

aper pun selepas keluarkan barang sbb nak guna balik kotak, kitaorg pun tepakse begerak balik.. sbb dah pkl 6 lebih dah nak bukak posa.... jadik kitaorg pun tak sempat nak buat trip lagik..... sempat satu trip ajer laa hari nih... tapi tak kesah laa mula pun lambat.. kalo gua takde kena abiskan repot nih gua igt besok bole laa kasik adjust rumah baru utk lebih selesa masuk umah... tapi sbb kena abiskan repot.. pospon laa ujung ujung minggu skit... hari kamis atau jumaat ker.. sbb hari sabtu mmg kena kasik keluar umah terus.... aper pun yg pastinyer sampai sekarang nih gua tak tido lagik.... tapi tinggal 4 hari ajer lagik sebelum takde intenet.. jadik setiap hari kena bubuh entry nih.... hehehehehhhe.... posa tak posa nampaknyer angkat barang tetap angkat barang.. pindah umah sorang sorang mmg cam gini.. tapi sbb ade seminggu nih nak angkat skit skit rase kurang laa bebenannyer... kekekekekkekeke.... untung untung biler tibe mase nak gerak nanti.. sengih ajer sbb umah baru semuanyer dah siap... tinggal nak masuk org ajer..... itu laa plannyer... tapi repot..? aduii dgr ajer rase malas dah....


1 Comments:

Blogger daddy cool said...

angkut jangan tak angkut.. kekekeke...

pengalaman aku masa pose tahun lepas. aku pindah umah.. tu pun lepas waktu terawih.. maha gile.. mane tak nye.. kul 2 pagi baru siap.. kui kui kui.. jarak dah le 45 minit.. nasib baik 1 trip naik lori 3 tan jek..

10:05 PM  

Post a Comment

<< Home