01 January, 2007

the top five ...

piuuhhh.... nampaknyer musti kecoh org menyambut tahun baru ... gua seperti tahun lepas hanye buat bodo duduk umah sambil menyaksikan bunga api letup letup dari flat gua yg tingkat 3 nih... takde laaa buat aper pun... dan yg pastinyer takkan pegi ke tengah bandar pun nak besama sama diorg nih utk memeriahkan majlis.... apertaknyer sebagai minority di negara org nih jgn laa kepoyo-poyoan sgt.. nanti susah plak idupnyer.. lagipun memandangkan bus sampai pkl 7 ajer new year eve.. jadik utk bepoya poya seperti budak budak muda nih bukan laa semudah gituh.... takper laaa.. lagipun dlm usia yg nak masuk 27 tahun nih.. malas laa nak pike sebegituh.....

sudah pastinyer kecoh jugak laa org pasal azam tahun baru dan menda menda sebegituh.. tapi gua takde laa nak cite pasal azam tahun baru dan sewaktu dgnnyer... apertah lagik sebenanyer gua mmg takde keazaman pada waktu nih.. dan gua sendiri pun tatau aper nak buat.. bak kata pepatah.. live one day at a time.. lebih kurang gituh laa gamaknyer sekarang.... kalo hari nih buat phd.. buat laa.. kalo besok dah tak buat.. dah tak buat laa.. cheh.. cam senang senang ajer sebegituh.... aper pun bebaru nih pegi jejalan aper pun tadak.. kepada 3 org pelanggan setia yg sempat order hari tuh.. mintak maap.. kite jumpa lagik bulan 3 punyer sale kot....

sejak kebelakangan nih gua selalu tanyer org rumah gua pasal benda benda yg die minat... tapi jawapan die samer ajer.. die ckp dlm time time sekarang nih (selepas begelar ibu kot).. die takde benda aper pun yg die minat utk beli diri sendiri... sedikit punyer tekejut gua dulu.. tapi dah tak heran laa kot sekarang nih... gua plak adalah tersgt laaa opposite.. macam macam menda gua nak.... sbgai cthnyer.. gua listkan top 5 barang barang yg gua mau tapi tak dapat tahun lepas... jeng jeng jeng.... kalo nak kire sebenanyer banyak nak mampus.. tapi gua igt gua asingkan utk gadget dan of course kickz...

sepanjang tahun lepas mmg menjadi cita cita murni gua utk beli ipod.. gua pun tatau kenaper menda nih menjadi cam trend plak... gua rase ngan tak pepasal dah menjadi satu keperluan laa plak.. sebagai pakaian asas.. spenda.. seluar.. baju... kasut dan ipod.. dah jadik cam gituh laa plak.. at least kat sini laa.. tapi gua bukan laa tepengaruh dgn gaya idup.. sebaliknyer mmg gua rase cam perlu.. heheheheheh... sbb gua pegi balik pegi balik nak buat keja.. jadik senang laa kalo gua bawak satu set lagu pegi sane sini.. kalo tidak gua kena ade set lagu yg same utk komputer gua kat umah dgn kat lab.. uihhh... leceh tuh.. dgn tak semena mena hdisk space pun bole jadik lebih kosong kalo ader satu repository ajer nak letak lagu... hehehehehhe.....

macbook pro ngan imac.. nak kasik senang siap phd.. (walaupun dah ader 4 server.. tapi itu pinjam) lagipun senang nak buat keja di umah... notebook gua nih pun dah bole tahan sangap dah gua tgk.. kret kret bunyik nyer kalo bekerja.. sajer nak meringankan bebanan.. wakwakwkkwka... sony w950i ? tak berapa perlu sebenanyer sbb kalo dah ade ipod tak perlu laa hphone walkman... lagipun takde kamera.. cumer pada time ini.. beli hphone bole main lagu lebih murah sbb bole bayar ansuran.. jadik nampak lebih feasible laa kononyer...(ckp ckp melayu miskin nih..).. ps3? entah.. kewl aaaaa.. lagipun org rumah gua yg gamer (kononnyer) musti rase excited.. lagipun cantek skit ruang tamu gua bbuh ps3 nanti.. kekekekkekke..... seperti emas.. menda nih bole jual mahal nih kalo dah takde duit.. lelagik kat tempat tempat yg entah entah bzaman lagik baru sampai kan.. hehehehhe (tone die agak jahat kat sini gelaknyer...)

kickz?... sebenanyer takde laa kickz sgt... sbb kalo nak cite pasal kasut nih gua rase kengkawan yg tedekat akan tau bahwa gua sebenanyer semua kasut nak beli.. tapi nih kire kasut kasut yg perlu diberi perhatian laa.. seperti biaser beratur jordan dlm top 5 list gua nih... igt.. ini bukan most wanted list.. tapi sekadar list barang barang yg tak dpt walaupun available tahun tahun lepas sampai awal tahun nih.. kalo nak kire most wanted.. gua rase top 5 tak cukup kot.. sudah tentunyer menda menda cam jordan XI ader laa priority.. tapi tuh kire cam the never ending quest punyer list laa... susah gua nak citer.. mungkin kena buat special post yg panjang nyer tatau laa nak kater utk citer psal the never ending quest list nih... jadik selepas pike pike gua decide utk buat list brang brang yg gua dah ader pada time ini (atau time lepas) yg kalo ade duit dah selamba gua beli pejam mata ajer.. hehehehhehehe

paling utama jordan XXI PE... apsal? sebab takde lagik.. wakwakwkakwakaka... utk melengkapkan semua jordan.. gua kena laa beli kan... lagik lagik biler dgr citer legacy nih akan berakhir mase jordan XXIII keluar tahun 2008.... sbb die akan stop jadik azam gua nak beli semua yg dah dikuburkan 2 tahun lepas kembali membara tak pepasal.. wakwakwkakaw.. jadik sblm umur gua 30 indah jugak laa kalo gua ade semua.. sbb pastuh rase cam dah telalu tua plak nak beli kasut budak budak muda nih.. hehehehhehe.....

jordan III dan V pun begituh juga.. cumer jordan V nih special skit sbb rokawa kaede pakai dlm slam dunk.. jadik menjadi salah satu kasut wajib yg perlu ader kat almari kasut gua nanti... kire sbb gua nih tak ade duit dan kaya seperti gua selalu bayangkan.. ade yg wajib wajib (walaupun utang satu badan lilitnyer) bole dikatakan boleh menggembirakan dan memuaskan ati... apertah lagik sekarang nih tinggal mengharung idup ajer.. tak dpt dah keja impian dan cita cita idaman.... dpt keja cita cita kasut udah laa.. kekekekekke....air max 360? kempunan hari tuh tak dpt beli.. 65 pound harganyer tapi xmas itu hari ade offer buy one free one... igt nak angkat satu utk org rumah dan diri sendiri.. tapi malangnyer.. size gua semua dah takde.. cinabeng org uk nih rupenyer samer size ngan gua....

bayangkan laa.. gua size US8.0, 8.5, 9.0 (kaki gua mmg fexible.. ikut maner yg mura.. heheh), 3 size bebeza tuh.. semuanyer abis.. chett... sampai jalan jauh nak carik tapi nampaknyer nasib tak menyelebelahi gua (gua tatau gua spelling betul ker tak.. 3 kali gua ajer tuh... ish ish ish)... bukan takde.. tapi nak dpt beli satu pecuma satu mungkin dah takde peluang kot.. boot predator absolute?... keperluan sbb boot lama gua dah kecik laa plak.. tak sangka kaki gua semakin panjang.. hmmm.. ader ka benda itu juga semakin panjang?... wakwkakakka.. gua pun tatau... tapi aper pun masih telalu mahal utk dibeli sbb tuh ade dlm list.. harapnyer satu hari biler dah jadik mura dan dalam kemampuan.... kemampuan jugak laa gua.....

aper pun.. sbgai adiah kepada pembaca pembaca setia gua yg dok layan citer gua sepanjang tahun 2006 dan sebelumnyer lagik... gua sediakan satu kompilasi album utk korang begumbira dwload kat sini... http://rapidshare.com/users/C7CYL1 sebaik sahaja korang click ade 10 lagu... bole pilih maner korang suker.. ataupun kalo korang suker semua amik ajer (.rar) file die.. gua rase tuh lebih mudah kot sbb kalo takde premium account bole tahan sangap jugak nak tunggu satu satu abis... baik amik semua terus kan.. ermm... gua rase laa.. tinggalkan komen kalo ade masalah....



sebenanyer semalam gua nak cite pasal sambutan raya haji kat sini... tapi rase cam malas plak.. mungkin orang rumah gua ader citer.. jadik tgk ajer laa kat situh.. aper pun secara ringkasnyer kitaorg ajak kawan kawan tedekat kat soton nih.. buat mini open house.... time buat tuh gua terigt kalo gua keja kat malaysia.. dah kawen dan ade anak cam sekarang.. gua mungkin buat open house jugak kot... cumer takde laa 3 keluarga ajer dtg.. mungkin lebih ramai org datang ker keluarga datang? hmm... keluarga tak ramai sgt kot.. tapi org ramai.. tapi tak jugak.. wakwkakwkakwakwakwkwa.... (gua harap bukan gua sorang ajer yg paham lawak gua nih....)

oo.. ya.. sepanjang cuti nih gua tak buat aper... kalo korang takde buat aper jugak dan rase cam malas ajer nak mulakan tahun baru 2007 nih.. gua kasik rekomen skit.. carik benda nih....

(mintak maap gua tak dpt nak tolong host sbb gua dah buang rip file die pastuh gua malas nak dwload balik..) pastuh gelak laa cam giler.. kalo dpt tgk yg no.1 lagik laa elok.. tapi gua tak dpt lagik tgk no.1 jadik gua rokemon no.2 nih laa dulu.. hehehehehe.... susah buat phd nih.. gua rase laaa kot.. sbb gua nih mcm tak buat phd ajer... cam becuti jangka masa panjang ajer ngan keja keja gua yg sebegini.... aper pun kalo ade kelapangan dwload laa album kompilasi hear you me yg petama.. untung untung bole laa buat kompilasi lagik....

kalo ade sesape nak kasik barang yg tedapat dlm list tuh.. bole laa bagitau jgn segan segan... gua sentiasa terima ngan ati yg terbuka... kalo susah nak beli.. tinggalkan ajer duit kat gua.. gua beli sendiri pun takde hal punyer.. yg penting rase nak menyumbang utk kebahagian org lain tuh yg utama... hehehheheheh.... aper pun.. selamat hari raya haji dan tahun baru 2007 kepada sesape yg rase nak tahun baru.. personally gua tak berapa suka tahun baru sbb menda tuh mengingatkan gua bahwa gua semakin tua.... terasa cam tak berapa jiwa laa gua nih ngan umur gua....

mcm gua tanyer org rumah gua.. kalo 30+ nanti gua still berpakaian cam gini.. camner laa agaknyer... die bukan ajer bagi jawapan.. tapi bagi jawapan ngan muka muka sekali... nampak lebih bemakner.... kakkakakakakaka.....


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Selamat Hari Raya Haji...kepada keluarga En. Effirul...bole tahan gak top-5 lu....yg paling gua berkenan ps3 ar ...aper lagi...gua kan gamer..(so called gamer...hahaha)

ok ar tuh dapat layan gak makanan raya....gua raya2 nih lepak umah jer...sama ar jugak utk tahun baru...

selain lepak umah, ader gak gi main badminton, tapi hari selasa ar...sehari sebelum keje...

jadik...gua mau ucapkan selamat hari raya korban, selamat tahun baru 2007 dan jugak selamat siapkan PHD lu tuh....tahun 2007 ader trip ka???jeng...jeng...jeng...

12:18 AM  

Post a Comment

<< Home