15 January, 2007

saldi... soldes... rebajas....



wkawkakwkakawkakawkwka !!!! kepada sesaper yg tatau apsal gua gelak cam org giler (bayangkan gua gelak cam org giler..) siler mainkan vid yg kat atas tuh.. gerenti semua org tak pecaya?... kasik mainstream laa skit lagu lagu pilihan kat blog nih.. asik bubuh lagu lagu yg tak berapa didengari org ajer..kasik aaa hitz.fm skit... gua pun tatau apsal mcm temasuk kepla gua plak lagu nih satu masa sampai sekarang tanak keluar keluar.. gua harap diorg tak bekampung kat dlm kepla gua sudah laa.. hehehehhe... gua tau org umah gua gerenti bantai gelak guling guling punyer tgk gua dgr lagu cam ginih... seadanyer.. gua pun manusia jugak.. jadik ade mase gua jugak kena buat pekara pekara yg diluar tabii gua..

gua rase semua org tau (yg baca blog gua nih laa).. yg gua ade sedikit rase miskin sbb org rumah gua tebengkalai tak dpt keja kat sini.. tak mcm tahun lepas laa dpt mewah mewah.... memandangkan gua rase cam malas nak keja (sbb duit cukup... cumer nak bermewah tak cukup.... pastuh gua rase cam besalah plak pegi keja utk dptkan duit mewah mewah padahal gua bole guna mase tuh utk siapkan keja dan belaja... kononyer...) jadik gua pun pikekan alternatif lain utk mendapatkan duit tanpa mengorbankan mase utk buat buat keja gua.. dgn mulianyer gua rase mmg tujuan diorg anta gua sini utk belaja.. bukannyer nak keja carik duit utk poya poya.. ehehehehehe.....

gua pun igt mau bisnes.. dari tahun lepas lagik gua nak bisnes.. jadik benda paling byk sekali tak pakai kat umah nih sudah tentunyer kasut kasut gua... lagipun gua dah lali dgr org citer betapa mudahnyer bisnes kat ebay laa.. bole kaya raya.. jadik sebagai wannabe scientist.. gua pun kena buat experimen tgk bole pegi ker tak... bemula ngan 3 pasang kasut.. sampai laa dah 8 tekorban sekarang....

dlm kronologi lagik gua bagik nih.... itu laa semua brang yg telah gua jual... tapi benda nih semua perlukan pengalaman... mase memula gua jual 3 tuh gua boleh tahan bodo jugak laa dan telalu tepengaruh dgn citer citer indah bisnes kat ebay nih.. hasilnyer.. uihh... langsung tak berapa indah... kalo tak kerana adjust posting tinggi skit... bole tahan rugi besar besaran jugak ruginyer... maner taknyer kasut koston 7 gua tuh jual RM0.07 saja... yer gua tak salah letak titik pepuluhan.. tok sah risau....

tapi pengalaman mengaja kite lebih bijak btul tak?.. pastuh lagik pandai skit gua.. tapi still tak berapa untung.. cumer takde laa kena bodo bodo camtuh lagik.. dekat dekat RM100 jugak laa... untung ker tuh?.. rugi giler.. tapi nak buat camner.. semua nih masuk dlm risiko laa... so far gua rase daripada 8 barang nih.. hanyer 3 ajer yg mencapai target harga jualan yg sepatutnyer... dah laa bukan satu gamba... satu listing 5-6 gamba gua bubuh... tapi gua rase kombinasi barangan dan 2nd valuenyer yg menyebabkan gua tidak berapa bejaya... maklum laa kalo barang tuh gempak takkan gua sendiri nak jualkan.. hehehhehehe.....

tapi aper pun.. dpt jugak laa duit skit nak tolon sini skit sane skit... nak mewah mewah?... mak aii jauh lagik laa tuh... tika ini gua masih lagik melelong (lebih tepat dari jual) barang gua.. ade 2 pasang tgh dijaje sekarang nih.... seperti biaser tak byk yg gua harap.. dpt sesuap nasi cukup laa.. (sedih giler...) pelik sungguh camner idup gua dulu yg begituh indah bole sampai jadik cam gini... biler time time macam nih terasa sgt betapa eloknyer lu dgr ckp mak bapak lu... tepike gua kata kata bapak gua yg suruh gua besaba biler melihatkan kegilaan gua betuka tuka keja... (mungkin 5 kali dlm mase 2 tahun tuh melampau kot.. kakakka), sekrang dah teperangkap cam ginih... tak bole kata aper dah.... bak kata take that... "have a little patience".. wakwkakwkakwakkwkawkwka.....

Labels:

3 Comments:

Blogger princessGarnet said...

ya Allah gelinya akuuu

3:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

kekekekek....post kali nih sedih skit gua baca....tetapi sebagai pembaca blog kengkawan yg setia, ucapan gua...selamat bergelar Usahawan Ebay....heheheheh

5:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

ok ape taruk clip take that. teringat zaman kat sekolah dulu kekeke

1:43 AM  

Post a Comment

<< Home