03 January, 2007

L.I.F.E



gua rase musti ade jugak org yg tepike camner laa agaknyer org buat phd nih.. heheheh... gua tatau pasal org lain laa.. tapi kalo korang nak tau camner gua buat phd.. bole laaa gua cite... nih tak apply utk semua budak yg buat phd.. tapi mmg tesangat laa applynyer pada gua.. kekadang gua rase org rumah gua pun tak paham dgn perangai gua.. a typical budak buat phd akan hari hari pegi lab/office (mcm org keja).. selalunyer isnin - jumaat laa tuh biler gua ckp hari hari.. pastuh akan senantiasa busy laa... aper gua buat hari nih?....

hehehehehe.. siangnyer pegi bawak aaqilah utk injeksi tapi tak jadik sbb dah cukup injeksi dah.. pastuh teman org rumah gua pegi bandar utk dapatkan mainan papan utk kasik adiah kat adik die mengharungi peperiksaan upsr itu hari... tapi yg kelakanyer sbb beli satu mahal.. tapi beli 3 murah.. jadik seperti org yg tak bole tgk benda mura.. sudah tentunyer kitaorg beli 3.. sbb beli 3 benda baya utk 2 ajer.. tapi kalo beli satu benda baya utk satu.. kekadang gua pun tak paham kenaper kena tamak sebegituh.... mungkin sbb tuh laa org org yg takde duit nih lagik byk abis duit dari org org ade duit.. sbb kat sini nak benda mura kena beli lebih dari satu kot.. hehehehe...

jadik balik laa membawa permainan papan... dan gua yg agak tidak kenan seperti buat phd yg lain nih.. sudah tentulah pegi main permainan papan yg baru tersebut.. hehehehehhee.... kitaorg decide utk main L.I.F.E ... jeng jeng jeng...

yer ini laaa lebih kurang tempat petarungan di antara gua ngan org rumah gua... memula mase test run kitaorg main 2 player ajer.. tapi terasa kebuhsanannyer.... jadik kena laa main 4 player baru abis.. kekeke... time main tuh tepike jugak gua berapa meriahnyer main menda nih kalo ade ramai org... terigt plak episod episod friend yg diorg main games ramai ramai.. uihh.. seronot laa plak.. tapi sbb sekarang nih ade 2 org ajer.. jadik main laa 2 org....

tapi malangnyer.. gua tatau apsal laa.. gua telah dikitai oleh org rumah gua.. ish ish ish.. dlm dua game tuh.. org rumah gua yg begaji besa berjaya menjadi org tekaya.. pelik ker tak?... gua rase mmg tak pelik.. nampaknyer org yg gaji banyak sentiasa akan menjadi kaya.. cisss... kalo game pun cam gituh agaknyer camner laa keadaannyer di dunia nyata.... tapi mase main 2nd round... walaupun gua belaja uni.. keja engineer nuclear (cam homer).. pastuh gaji ciput ajer.. tetiber tgh tgh dlm keidupan.. durian runtuh jugak.. tapi walaupun durian runtuh bedebak bedebuk tetap tak dpt potong jugak org yg memang dah sedia kaya.. jadik aper kesimpulan yg kite dpt dari kisah nih.....

kesimpulannyer utk bejaya dlm idup.. kena laa ade duit byk tetiap bulan.. kakakakkakaka... sbb walaupun akan jadik durian runtuh di petengahan jalan.. tetap tak cukup kaya.. ish ish ish... oo yer.. nak kaya kena keja dr.. bukan dr tipu buat phd cam gua nih.. tapi dr. sebena laaa... aduiii... nampaknyer game nih pun pandai.. siut tul.... realiti nih.. walaupun game gua tepike plak pasal diri gua.. kalo ade org mainkan watak gua dlm game life gua camner laa agaknyer.. mungkin menyumpah nyumpah.. kakakakakakaka... agaknyer walaupun game LIFE nih sekadar random atau rambang atau nasib ajer.. tapi gua rase cam ade hubung kait laa plak... adakah gua disebabkan gua nih org yg tak bejaya maka main game LIFE pun tak dpt bejaya?... hmmmmm

aper pun gua rase anak gua jugak ati senang... tgk laa betapa senangnye ati die.. gua rase sekrang selepas game life.. gua paham apsal mak bapak nih sebok nak mold dan tune anak diorg jadik dr... kekkekekekeke... aper pun disebabkan gua dah byk sgt kasut kat umah nih.. org rumah gua ckp elok jugak kite beli barang lain plak.. jadik gua pun angkat mainan jungle gym utk aaqilah.. lagipun die takde pun mainan mainan yg tinggalkan kesan mendalam cam ginih... dah 6 bulan dah.. ish ish ish.. jadik gua igt pun ok laa jugak idea tuh.....

aper kena mengena menda nih semua ngan buat phd...? tade langsung.. menunjukkan betapa satu lagi hari tekorban ngan aktiviti aktiviti yg langsung tak produktif.. kakakakakaka... kenaper gua tak produktif...? mungkin org lain susah nak jawab tapi sesungguh nyer senang ajer.. gua rase malas giler nak mampus.. dan kenaper gua malas giler.. mungkin mood dah swing kot.... igt .. kalo kena durian runtuh pun blum tentu bole kaya sudahnyer... tapi pasnih kalo gua berenti buat phd pastuh org tanyer apsal kat interview keja baru.. gua rase gua dah tau aper nak ckp.. gua mula dgn... "have u ever played the game LIFE............"

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

alahai tersangat la comel nye cik aaqilah tu! *dush* frm aunty sue! =)

11:14 PM  

Post a Comment

<< Home