25 July, 2006

perang woo perang...

selalunye malam malam gini ade movie-movie main kat tv.. tapi kalo takde movie kire cincai takde benda lain laa nak tgk.. bebanding kat malaysia.. yg belambak channel sukan.. kat sini gua ade satu ajer.. itu pun cam taik.. jadik antara channel yg tak sengaja menjadi favorite ade laa BBC.. kakakkaka.. BBC nih lebih kurang cam RTM laa.. tapi tak macam RTM.. serius.. tak tipus.. sini BBC boleh tahan baguih cam channel channel digital tapi aku pun tak paham apsal org komplen jugak.. mungkin diorg nih suker tgk cite cite bersiri yg melibatkan perhubungan seks sesama jantina dan projek ajer.. bole tahan kalo cite cite besiri org uk buat musti ade elemen elemen sebegituh... walau aper pu BBC nih standard channel laa.. kan gua ckp cam RTM.. jadik kalo takde digital box pun korang akan sentiasa ade BBC... lawan die plak (ala ala tv3) ade lah ITV... ITV nih swasta laa pastuh program die sudah tentunyer lebih hiburan dan lebih international bebanding BBC...

ader belambak lagik channel tv umpamanyer cam channel five, four, apertah lagik kalo korang amik sky.. puhh belambak lambak laa channel tv.. tapi sbb tempat gua nih tak boleh nak tebuk tebuk lubang pastuh bubuh piring satelit.. jadik gua tepakse laa amik set up setengah digital tapi analog.. camner die buat tuh pun gua tatau.. tapi yg pastinyer gua ade banyak channel lagik dari tv biaser.. cumer bezanyer gua kena baya lebih laa kalo nak channel channel yg biaser kat digital.. cthnyer cam sky sports tuh baya sama byk ngan gua baya 30 channel biaser.. bapak laa.. jadik kalo tgk bola epl pun tunggu repeat ajer kat bbc.. tapi kalo event event istimewa cam champions league, world cup, tennis, rugby, golf yg besar besar tuh tunjuk live kat bbc ajer.. jadik tok sah pike panjang panjang.. aper gua nak cite nih sebenanyer....

ooo.. ya.. disebabkan faktor faktor kat atas tuh.. maka gua secara tak langsung luangkan byk mase jugak laa tgk berite.. bukan berite kat malaysia aa jgn salah paham.. hari tuh yg paling dekat ngan malaysia pun pasal indon kena tsunami lagik satu kali.. tapi berite dunia.. pastuh berite dunia sekarang aper lagik.. pasal perang di middle east.. gua sebagai org minoriti kat negara org nih terasa jugak betapa tak seronotnyer.. rase tak selesa jugak dan tak selamat jugak duduk kat tempat org nih.... gua tepike ajer (lepas tgk v for vendetta dgn mak mertua gua lagik) kalo tejadi laa benda benda yg cam diramal kan dan di prakata itu (gua sebenanyer tatau matrix punyer screen play.. patut laa mcm kenal gua ckp mase tgk) betapa kelam kabutnyer keidupan gua.. tgk ajer laa proses nak bawak org keluar dari lebanon... gua tepike kalo UK kena serang.. aduiiii penin kepla gua nak larikan diri dari sini.. nak kena tunggu lagik kapal perang malaysia sampai port.. nasib baik gua mmg kat port jadik mungkin dekat skit kot... tepike jugak gua kalo gua budak lebonan tgh study sini aper nak buat ekk...? tgk negara tgh huru hara...

aper pun.. dulu org rumah gua cite pasal geng malaysia die kat uk nih yg fobia nak balik malaysia sbb dah lama sgt kat overseas.. dgr cite cite keganasan dan bunuh membunuh kat malaysia.. walaupun gua rase masalah nih senang ajer.. melayu malas keja bebodo.. indon ngan bangla rajin keja bodo bodo.. keling yg selalu keja bodo tapi malas pastuh kena buang keja dan cina yg kaya raya buat dek ajer pasal die nak jadik bos nanti (uihhh.. racistnyer bunyik...) .. semua tuh menyumbang kepada keganasan yg sedia ada.. tapi.. yer ader tapinyer.. gua still gumbira utk duduk negara gua.. aper giler bebudak nih sombong nak balik negara sendiri dan membanggakan negara org.. giler ker...? yg pastinyer... biar laa susah.. asalkan susah kat tempat sendiri.. biar laa jaguh kampung.... janji menang.. wakakakakaakakka..... aper kejadahnyer ?....apsal laa semua org tak bole get along ajer.... kalo dah tak tera jgn laa kutuk kutuk.. pastuh kalo dah kena kutuk jgn laa tanduk tanduk plak.. adeh... tuh semua indikasi.. indikasi.... (ader ker pekataan nih...)

1 Comments:

Blogger Zan said...

gua taktau lu nak tujukkan spesifik ke saper... tapi.. gua pon mcm lu gak walaupon tempat merantau gua paling jauh adalah kuala kubu jerk.

6:48 AM  

Post a Comment

<< Home