23 July, 2006

mimpi mimpi....

sepanjang kedatangan mak mertua gua nih... gua asik makan nasik ajer.. terasa jugak laa tetiber gua nih cam membulat plak.. takde laa bulat giler.. tapi rase cam tak berapa cergas.... sebulan lepas main bola 2 kali satu minggu.. sekarang nak dpt 1 kali pun susah sbb org mmg dah takder.. gua luper citer minggu lepas sepanjang minggu penuh konvo.. tapi bebanding konvokasi yg kite buat kat malaysia yg siap istiadat semua.. diorg nih sempoi ajer.. bangun pagi.. gosok gigi.. pakai jubah terus amik laa.. pastuh diorg asingkan ikut fakulti.. maknenyer every fakulti akan ade tempat die sendiri.. maka kesan daripada langkah langkah ini takde laa mak bapak yg tunggu anak die sidang no.2 pastuh no. 2000 dlm senarai sakit bontot.. sebaliknye diorg dtg bebetul utk tgk anak diorg ajer laa.....

gua rase cam bagus jugak laa langkah langkah nih.. bukan aper.. selalunyer diorg nih kasik peleceh ajer.. last sekali lepas temasya begituh punyer hebat pun.. buang mase ajer.. kakakakaka....baik buat pendek pendek tapi efficient cam gituh.. takde sape sakit bontot pastuh takde sape tensen nak tunggu nama diorg nak kena panggil.. jadik disebabkan menda menda konvo nih .. ade penuh skit laa universiti.. gua tak begerak byk dah sejak aaqilah ade... tak pegi lab.. walaupun komputer gua kat situh beroperasi 24 jam run experiment yg tak abis abis.. gua cumer tak pegi sane sbb mmg takde menda nak buat.. komputer tak bole guna.. daripada gua hangkut sane sini notebook nih sambil bawak barang barang sepatutnyer.. baik gua duduk umah ajer mengabiskan semua keja....

keja? yer aa keja.. kalo goyang kaki ajer tak buat aper aper bahya tuh.. takkan abis laa belaja nih.. kakakkaak... super gua plak balik besok.. aper die nak citer tatau laa.. sbb itu hari lepas viva die terus blah.. tak sempat ade review.. besok bole laa tau aper citer.. ade org tanyer gua berapa penting super nih.. pada pendapat gua sgt penting.. lagik lagik sbb gua tak buat master dulu sblm sampai sini.. jadik fenomena nih cam asing pada gua.. masalahnyer takde pengalaman laa.. kalo ade pengalaman tak jadik hal.. pengalaman nih sungguh beguna dlm keidupan.. baik dlm aper jua halnyer pun.. benda nih tak bole ajar.. pastuh tak jual.. jadik utk gua yg baru anak keladi nih bagus laa kalo dpt org yg agak rajin menyuruh gua buat itu ini.. sbb kekadang kepala gua nih sendat jugak nak buat aper.. tapi yg paling penting kalo takde org nak pakse pakse kite nih rase semacam malas plak nak abiskan keja.. tgk ajer laa gua sepanjang bulan nih.. sbb kucewa dan takde motivasi aper pun tak jadik....

aper pun.. dlm seminggu lagik kitaorg akan kembali betiga... menanti sebulan lagik sblm bole balik kg.. tapi tak tanam jagung aa.. gua tatau apsal semalam siap gua mimpi lagik pasal gua balik kg.. kakakaakaka.. bukan laa gua kire tetiap hari biler nak balik pun.. tapi tak pepasal ajer gua ade mimpi balik... masalah jugak kat tempat org nih.. kalo jalan jalan 2 minggu mungkin bess.. tapi nak idup .. dah dekat 9 bulan dah nih.. aduiii.. skit pun takde besnyer.. kakakaka.. lagik lagik biler bukan idup suker suker. ader keja plak tuh... tapi cam gua ckp tadik nih laa pengalaman... pengalaman.. tapi lebam jugak duduk kat tempat nih... tatau laa camner gua nak tahan lagik 27 bulan.. tolon mak.. dah abis itam dah lebam... nampaknyer mmg sebu kepla gua....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home