10 July, 2006

when the dust settled...

walau camner pun gua komplen pasal final tak best (tgk entry bawah) dan betapa hensemnyer gua menjadi juara liga kengkawan (muahahahahahahha).. tapi hari petama sebaik sahaja tamatnyer piala dunia rase begituh boring.... antara sebabnyer sebulan nih idup gua dah sebati kot... memula mase time grouping biler game 3 kali dalam satu hari.. pkl 3, 5 dan 8.. abis penuh hari gua tak buat aper sampai laa abis lebih kurang pkl 10 cam gituh... manakala selepas tuh mula knock-out makin kurang plak time gua.. tapi still dari pkl 3 - 10 tuh abiskan mase tgk bola jugak.... sampai laa semalam....

akhirnyer selepas sebulan.. idup gua antara sedar atau tak sedar kena laa balik kepada keadaan asal.. tapi hari nih.. sambil menyaksikan liputan BBC secara langsung ketibaan skuad italy (sbb org rumah gua suker betul tgk) ke negara diorg dan berarak ke tempat tempat yg gua sendiri rase cam familiar (sbb dah penah pegi)... gua rase mcm tanak kembali ajer ker keidupan asal gua sebelum piala dunia.. gua sendiri tatau kenaper.. mungkin secara tak langsung ketibaan piala dunia itu hari memberikan gua ruang utk menjadi malas tidak terhingga.. dan apabila timenyer tibe utk gua kembali mencurahkan tenaga kepada keja keja gua nih.. rase cam malas nak gerak time bangun pagi plak ader... kakakakakakak....

sebenanyer gua sendiri tatau apsal.. tapi gua akui selepas menemankan bapak mertua gua berangkat pulang itu hari gua rase cam super duper malas.. malahan gua sendiri igt kalo laa mourinho tgk gua main bola petang petang pastuh ade niat nak kasik main team C die pun gua tak kesah.. kakakakaka... yg betulnyer benda benda yg tak sepatutnyer telintas kat kepla gua telintas jugak.... gua tau ini semua chain reaction daripada viva 9 bulan gua itu hari... campur gua kena pegi berceramah time conference bulan 9 nih.. dan yg paling utamanyer rase malas yg sejati.. kakakakakakakaka... doubts cam ginih tak bagus gua rase.. tapi campur super gua yg takde tgh pegi becuti gua semakin malas plak nak pike... gua rase gua nih pun bole tahan keleng jugak.....

sambil menyaksikan skuad italy berarak dgn bejuta juta org kat bandar rome ikut diorg... gua pike betapa bestnyer jadik budak budak nih.. dah dpt dah benda yg paling utama dalam karier diorg... manakala gua..? entah laaa susah jugak kalo kite sendiri tatau aper yg kite nak.. mungkin sbb gua pun dah ade anak rase benda benda lain cam secondary plak.. benda subjektif cam buat phd nih mmg tricky.. lagik lagik biler usaha kite nih akan dinilai oleh org lain.. alangkah senang nyer kalo semua menda cam bola.. kalo seri jugak bole pegi extra time.. pastuh kalo seri lagik bole pegi penalti.... hakikatnyer... gua sgt malas... selama nih ade 7-8 jam sehari yg tutup lubang kemalasan nih... tapi sekarang.. abis nampak semuanyer....

3 Comments:

Blogger keylink said...

This comment has been removed by a blog administrator.

7:38 PM  
Blogger keylink said...

lalala sikit lagi malas
lalala sikit lagi malas
lalala sikit lagi malas
kita dapat batu nombor 2
BATU-BATA!!!

7:39 PM  
Blogger Zan said...

biasa la bai ... terasa kekosongan. sepi tanpa dia di sisi. tatau apa nak buat.

7:51 PM  

Post a Comment

<< Home