10 March, 2006

lagu rock ari jumaat..

kalo tak cukup ngan sejuk.. tak cukup ngan kawasan sekeliling.. tak cukup ngan cara ckp yg berbeza.. tak cukup ngan sos tomato.. tak cukup ngan aper lagik yerk.. emm memacam lagik laa.. utk menunjukkan betapa bukan kat malaysia nyer gua rase.. hari nih mase semayang jumaat org pegi hentam main lagu rock plak.. gile giler... selalunyer tempat semayang nih kat tempat lain.. agak sunyi dah jauh dari semua org laa.. kire kalo dpt kat fbi us musti dieorg pike kite tgh plan nak buat bom kot sebab duduk dlm building pastuh takde org pun monitor.. tapi minggu nih (dan minggu depan juga) tatau disebabkan aper masalah.. kitaorg kena pegi semayang kat cafe nih....

nih bukan 1st time kat sini pun.. dah 2 kali campur nih dah masuk 3 kali bagi gua.. bagi diorg nih tatau laa entah kali berapa sebab dah betahun diorg duduk sini.. tapi nih laa 1st time gua rase bagi semua.. time semayang adalah time org tgh lunch kat sini.. mase 2 kali dulu takde laa plak org nak main lagu rock.. kesian plak gua rase kat diorg dan diri sendiri of course.. rase cam tertindas tuh tak dpt dinafikan.. maka dari khutbah sampai laa ker solat ade laa petikan gitar dan ketukan drum menyerikan suasana... bukan situasi nih tak dielakkan.. bahkan ade satu brother nih dah pegi sebelah slow talk kot (brotherhood bai)... tapi diorg pasang curtain ajer kot.. atau sebab live pastuh band tuh best giler nak mampus maka tak bole laa nak cut short utk 45 - 60 minutes kot.. tapi sebenanyer best ker.. emmm.. entah laa gua sendiri time tuh teperangkap ngan perasaan blur ajer... bukan band blur. .. tapi blur bukan keliru.. tetapi kelabu ajer... kakakakka

infact hari nih mmg bole tahan kelabu ajer rasenyer.. gua bangun dlm pkl 10.00 pastuh kena attend seminar pkl 11.30.. pkl 11.08 ade bas jadik biler nak keluar tuh rase nak teberak laa plak.. pegi laa kejap berak.. walaupun gua cuber minimizekan time berak gua.. tapi rupenyer berak kite tak bole adjust sukati bapak camtuh.. wen it is time to berak.. u must berak bai.. pastuh gua belari keja bas.. tapi sampai 11.10 gua tunggu takde plak bus mungkin die pegi awal plak.. next bus 11.28 ngan 11.30 (ade pegi dekat dekat die letak 2 bas.. cuber jarak skit kan elok).. so gua pun decide nak jalan + sambil lari anak.. gua malas nak super duper lari bebetul sebab nanti sampai cam bepeluh semacam plak sebab bilik tuh suasana nyer dah kondusif bukan sejuk cam kat luar nih.. pastuh sampai man man.. nasib baik seminar tuh bole tahan jugak laa... gua bukan nak pegi pun tapi sebab SENSe (atau group kerja gua nih) dah adjust kan time tuh bebaik utk gua sebab nak gua pegi jugak tanpa ponteng (before nih diorg adjust time semayang) jadik takkan gua tanak pegi plak kan.. aper plak laa kate diorg...

talk pasal classifier system.. kewl sebab mamat bagi talk nih sempoi cam gua jugak.. oo. learning classifier system nih bole tahan menarik jugak laa esp. part part die ckp die tune neuron pakai menda alah tuh.. jadik kepada sesiapa yg beminat nak buat master ngan gua nanti.. pandai pandaikan laa diri amik atau pasal menda nih.. tak payah byk keja pun.. dwload paper paper pastuh ade masa teluang cam sebulan satu paper ker baca ajer.. tak payah paham sgt pun sajer survey survey field nama die.. nanti biler gua dah begelar dr. dlm 32 bulan dari sekarang senang ajer nak mula sebab dah survey field siap siap.. kekekekekekeke.. gua dulu pun mula camtuh jugak.. super gua campak benda benda yg patut di baca.. pastuh gua baca jugak tapi takde laa tetiap hari.. sebulan satu.. 2-3 minggu satu.. sebab nanti sampai sini at least idea tuh ade.. tak de laa org ckp kite melopong ajer.. cam sekarang nih gua ckp ckp pasal allosteric, aptamers, ligand binding.. tuh semua bahasa bahasa biochemist tuh.. tapi gua paham ler jugak sebab gua dah baca bahan bahan pengenalan.. kalo tak buat kena masuk kelas plak jawabnyer.. lagipun terus terang bahsa bahsa itu penting.. cam adaptive, plasticity, correlation... etc... ape pun lagik lagik senang daripada cuber nak semayang biler kat sebelah ade band rock tgh perform cam nak giler !!!!

1 Comments:

Blogger Zan said...

tu la dulu kat sini nak dengar sgt rock rock. Satu kali dia bagi time semayang, amik nko. taubat terus.

7:11 PM  

Post a Comment

<< Home