22 February, 2006

100th posts !!!

abih jugak entry trilogy roma italia gua.. hehehe.. well this week is more like the aftermath.. kena mula balik buat keja.. last week lagik susah.. 1st week balik dari holiday.. rase cam tak berapa nak buat keja.. maklum laa dah suker giler enjoy sakan.. tapi anyway.. this week has been great.. the long awaited pc yg sejak november gua order akhirnye tiber juger.. n so far mmg intention gua nak bawak lari ajer pc tuh.. dpt lebih kurang spec. yg gua mintak.. 64 bit AMD 1.8 G.. 250 GB HD die.. pastuh 2GB RAM + tak pepasal dpt DVD burner ngan 3D nvidia Gforce lagik.. kakaka.. tuh tak kire campur flat panel 19 inch lagik.. kakakkakka.. kalo nak dikata takan mampu gua kat malaysia nak pakai semua nih.. maklum laa budget diorg kasik itu hari pun 1K pound.. so patut laa gituh kot.. tapi yg lebih kewl daripada tuh ade lah rezeki org rumah gua yg bejaya mendapatkan pekejaan.. bukan cuci toilet.. tapi jadik programmer utk satu projek penting bagi library universiti gua lagik.. kakakakkaa.. so far tatau laa berapa pendapatan die.. tapi berdasarkan pekiraan dan kire kire keleng gua (jgn mara haris + botak lagik) maka setakat nak beraya bersama keluarga dan rakan taulan utk ujung tahun nih takde masalah kot.. jadik kepada sesape yg ingin menjemput gua dan keluarga (keluarga beb.. tak tipu) plan plan laa nak dekat raya tuh..

nway.. akhirnyer bejaya jugak gua menulis dekat 100 posts kat blog gua nih yg bermula circa 2004... memula plan asal adalah utk menjadikan tempat nih warkah online bagi awek gua (time tuh) membaca aktiviti aktiviti baik yg tak sehat mahupun yg sehat kepada die.. sajer nak luahkan perasaan windu.. kakakakakaka... tapi lama lama dan dgn pelbagai benda yg jadik maka menda nih sudah menjadi lebih dari itu.. mungkin satu hari nanti gua nak print semua entry-entry nih dan hardcover kan.. kakakakakaka.. yer header baru itu juga utk mengingati 100 posts ini.. yer laa kena tunggu lagik 100 plak pasnih.... hehehee.. seda tak seda dah 3 bulan dah kat sini.. well kalo org selalu ukur panjang anu ikut saiz kasut.. ukur kekayaan ngan harta (tahniah haris taniah).. ukur kematangan ngan pekahwinan (taniah botak taniah) maka gua plak mengukur kelamaan gua di sini ngan gamba baju baju dalam almari gua.. hhehehee... gua nak letak gamba kasut.. tapi serius.. takde tambah pun... kakakakaka...

iyer ini loo gamba laci almari gua.. hehehe.. dulu mase mula mula sampai tak mcm nih pun.. baju pun satu area ajer.. sekarang sudah belapis lapis siap dah jadik 2-3 area.. jadik betul laa kate org org yg penah belaja di overseas nih.. kalo nak dtg sini tak payah bawak baju byk byk.. bawak yg nak pakai 2 - 3 minggu ajer.. kekekekekee.. gua igt apehal laa diorg ckp camtuh.. byk duit sangat ker diorg nih.. tapi sebenanyer kalo lu org tak kesa sgt brand (mmg sini semua dah sedia brand dah pun) jadik takde laa berapa mahal sgt.. so far byk jugak laa baju yg sudah gua beli tapi semuanyer mura mura.. dan nasib baik disebabkan badan gua yg tak berapa besa.. kalo nak carik baju tuh selalunyer yg bebudak punyer lebih cocok dgn gua.. sebagai contonyer kalo kitaorg bejalan jalan di factory outlet, selalunyer org rumah gua musti nak tanak singgh kat gap.. so kat situh selalunyer baju baju 13 yrs old budak atau XL fit dgn gua... dan so far dah ade 4 helai dah baju bebudak tuh dlm simpanan gua.. kakakakakakaka... ok utk gamba yg kedua nih plak.. kekeke.. mcm iklan jual jual barang laa plak.. ade laa koleksi baju baju sejuk... giler bapak dah nak ujung ujung winter nih tempat nih sam sejuk nak giler.. sejuk nak giler gua ckp lu...

berapa sejuk?.. minggu nih bapak sejuk sampaikan temperature nyer tak lebih 7 pun.. gua tatau plak bebudak ade main bola ker tak hari nih.. gua tau hari nih umah gua takde api... pepagi lepas org rumah gua keluar umah.. gua cek karen takde.. terus gua tepon.. tepon tepon rupenyer ade org gali luar umah kitaorg nih buat lawak kasik putus kabel.. belari laa gua besiap pastuh balh dari umah.. selalunyer hari rabu gua pegi main bola.. tapi agaknyer sebab baru lepas game hari ahad tuh takde sape nak main kot sbb suker sgt menang.. ataupun mmg takde org nak ajak gua main hari nih sebab sampai semalam kaki gua kedengkut dengkut lagik.. kakka.. maklum laa 3 bulan tak besukan.. setengah tahun dah tak sepak bola.. jadik bakat pun kena tekejut jugak ototnyer.. kakakaka.. kot biru tuh kot paling tebal gua ade.. esp. utk cuaca yg super duper sejuk ujung ujung winter nih.. manakala kot itam tuh plak kot paling tebal utk org rumah gua.. tapi cam hari nih gua tgk menggigil jugak die.. kesian tgk.. tapi nak buat camner dah pakai super duper tebal dan berbekalkan pengalaman setahun kat tempat lagik sejuk pun die lagik sejuk ape nak dikato.. yg putih tuh gua punyer jugak.. nipis skit tapi sesuai utk hari berangin dan berujan.. hehehehe... selalunyer kalo time winter gini kena pakai 3 layer.. btul beb... baju nipis.. baju agak tebal dan lapisan terakhir benda benda begantung tuh.. (woii... bukan benda tegantung tuh...) bayangkan laa hari ahad hari tuh gua main bola ngan seluar pendek + baju 2 lapis pastuh tgh tgh ujan.. camnelaa urat tak beku.. hehehehehe...

ok ini laa mostly baju lapisan lapisan kedua.. bole tahan dah grow jugak laa daripada yg asal.. gua igt nanti biler spring dan summer nih ini ajer laa baju yg penting utk dipakai keluar.. tapi gua sendiri tak penah rase lagik camener keadaanyer tuh jadik tatau laa.. pehal pun gua rase mmg selepas ini mmg rutin harian gua berubah... kalo dulu bgn tghari buat keja sampai subuh.. kini tidak lagik... gua pun tatau apsal susah jugak nak bejaga sejak akhir akhir nih.. lagik lagik sekarang dah dpt pc.. pastuh org rumah gua dah dpt keja.. maka kena laa turun ker lab hampir setiap hari.. kekekkee.. nampaknyer dgn keja baru org rumah gua tak dpt laa gua keluar bepoya poya semasa hari keja.. bukan tak bole laa.. bole.. tapi takkan gua nak tinggalkan yg tecinta plak sesongsorang membanting tulang.. padehal gua plak bole suke ria bapak.. kena laa jadik kitaorg seperti org lain.. keluar semasa cuti sahaja.. tapi so far this week gua rase ok jugak buat keja di lab.. lab tuh pun cam opis.. jadik sebenanyer takde org nak kacau gua pun.. tempat gua elok ajer gituh.. sekarang lagik dah dpt pc baru yg bapak best plak tuh.. lagik laa sukernyer gua nak pegi... aper pun gua mmg excited giler ngan keja baru org rumah.. gua rase sesuai ajer keja tuh.. mcm selalu yg die nak.. lagipun bagus laa dpt menguji kemahiran dan kebolehan die (skemannyer...) penting utk hari muka biler dah balik nanti dari sini..

gua rase pun org rumah gua kesukaan yg amat.. kalo tak takkan laa die tuka lagik template blog die.. hehehe.. kalo korang tak pecaya tgk sini dan sini... gua rase mmg lepas certain time biler malas giler nak update aper aper.. cara paling bess sekali ialah tuka muka blog.. kaakakka.. tak dinafikan gua pun rase nak buat gituh... lagik lagik biler tulis punyer panjang lebar tapi takde comment.. jadik gua rase aper kata di kalangan komuniti blogger yg kite sedia ade nih sesama laa kite komen mengomen.. kakakkakaak.. jadik takde laa ade pihak pihak yg rase tak semangat utk update.. bahkan jike sambutannyer amat menggalakkan bole laa tulis sepanjang maser.. tgk cam botak dan event penting die.. 4-5 post satu kali.. bai... seperti biaser walaupun gua jauh di mata.. tapi dekat di hati sial... tak pecaya tanyer botak... sori beb.. gua tepon awal sgt.. tapi lu jgn bai.. lu sorang ajer gua penah tepon dari itali.. mungkin takde org lain lagik yg dapat sebab gua pun takkan pegi itali lagik.. kakakakakakakakak.... mane ade duitnyer.. akhir kato.. timo kaseh kepada semua pembaca pembaca gua dari yg no.1 sampai no. 100... yg penting kalopun gua bukan celebrity bubuh laa 1 juta komen.. semangat wooo nak menulis pastuh.. gua pun pike akan buat gituh.. kakakakkaka... keepin it real..

10 Comments:

Blogger princessGarnet said...

kongratulasi di atas entry ke-100 wohooo!!

3:36 PM  
Anonymous Anonymous said...

giler ar...dah 100 post ko....nanti senang ar utk anak2 ko baca aper yg korang buat sepanjang hidup nih...

tapi masih lagik tak dapat menarik minat aku tuk mem'blog'....

:D

5:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

lupe satu mender...baju lapisan ke-2 yg tergantung tuh macam gua punye ajer...

siut ar tak pulangkann..

5:47 PM  
Blogger keylink said...

bai.. rumah lu dekat tak ngan post office?? ade postman lalu tak?? surat selalu postpone tak? belakang rumah ade goal post??

ceh.... tak leh nak buat 100 post... abis idea

1:31 AM  
Blogger kenit said...

takper bai.. gua paham lawak yg lu cuber nak sampaikan...

2:45 AM  
Blogger botakz said...

giler arr dah 100 siot... rajin betul lu memblog yerk... kekekekke.. bagus2.. teruskan lagik memblog.. nie semua bleh jadik santapan rohani kepada kengkawan lain.. lelbih lagik yang takde kijer di ofis.. kakakakka

2:59 AM  
Blogger kenit said...

kengkawan yg lain pun samer.. jgn biarkan tesadai ajer..

9:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

hehhee... aku cume nk kasik smgt truskan memblog... aku rajin membace, walaupon kekadang terlost jugak... hahahhaaa...

5:45 PM  
Blogger kenit said...

mungkin aku nih borak byk kot.. byk org ckp ble lost kat sini... emmm

8:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

eh, takpe2... lost2 pun sbb bace satu kalik... bile masuk bacaan ke-2, 3... mmg aku paham da.... heheh... truskan2...

3:57 PM  

Post a Comment

<< Home