08 March, 2006

duit oooo duit...

gua dah sampai jauh jauh buta pun ade masalah duit jgk.. kakkkaka.. bukan masalah aper.. baru baru nih gua salah bagi no. akaun kat jpa yg menyebabkan duit masuk telambat skit.. giler betul implikasinyer rupenyer... tade laa mcm tade duit... duit nak idup tuh ader ajer tapi duit nak lebih dari idup tuh takde laa.. kakakakaka.. tuh laa yg problemnyer.. 2 hari semalam rudy aka housemate gua dlm 2 tahun nih.. pastuh member dah betahun tahun dah ade work trip kat sini.. so die ade kat london... memang laa london tuh cam 2++ hrs ajer dari tempat gua nih.. tapi jarak rupenyer bukan laa true measure duit.. kakakaka.. sepatutnyer makin jauh makin mahal.. tapi kekadang mmg tak berapa jauh dan tak berapa mahal.. tapi kekadag dah mmg tade duit jadik tak kire brapa murah ker mahal ker still tak mampu....

sebenanyer excited jugak nak turun jumpa member gua sebab dah 4 bulan tak jumpa muka familiar.. jadik biler ade peluang nak jumpa org familiar rase dekat skit laa cam kat umah kot.. kakakkakaak.. but anyway.. tak adil laa kalo gua tak kasik the breakdown utk pegi london.. nway semalam org rumah gua ngan gua buat jugak budgets.. so paling mura utk kitaorg 2 org ade laa naik bas.. lebih kurang 30 pound (igt jgn kali ringgit.. sebab kalo lu org kali mmg tak berpatutan pun.. satu menda pun bukan harga patut...) so igt plan nak lepak ngan rudy 2 hari satu malam laa.. jadik sebba kite amik bas so tak ble laa kitaorg dpt ticket free utk underground ngan bas.. tuh problem jugak sebab per day ticket utk menda menda tuh dlm 10 pound aa 2 org... campur campur dah 40 pound.. puhhh... tuh byk giler utk time time sen tak byk nih.....


pastuh org rumah gua musti nak makan malaysia... bayangkan laa hari nih ade festival makanan malaysia kat tempat gua nih.. mata die punyer besinar mase sampai tempat gerai gerai tuh.. semua menda die nak beli... gua tatau laa itu budak kecik dlm perut aka anak gua..heheheh.. yg bekata kata lapa atau aper.. tapi gua rase jauh di sudut ati die.. die mmg rindu masakan masakan sebegini.. pelik jugak sebab hehari die masak masakan malaysia.. gua rase die rindu nak beli masakan malaysia kot.. hehehehe... bukan main suker die dpt makan nasi ayam gua ckp lu.. ish ish ish.. anyway kalo kitaorg turun london musti fo sho org rumah gua carik makanan malaysia.. yg akan cost lebih kurang 10 pound lagik laa.. total up dah 50 pound dah... itu tak campur duit lebih sane kurang sini... lagipun igt nak pegi market hari ahad yg selalu die cite gua.. itu duit jugak lagik... byk wooo tatau berapa total up bole abis nanti.. kalo cecampur tuh semua dpt dah makan sebulan.. selalunyer gua tak kire sgt tapi sebab kes yg kat atas tuh.. jadik sengkek laa ngan tak semena mena gua nih.. maka keadaan sebegini tak dpt dielakkan.....


tuh laaaa dah jejauh camnih pun still problem jugak.. mungkin ujung bulan nih betuah skit... gaji ade.. duit dah sort out (gua harap gov. tak fail gua...) kalo diorg tak fail gua.. gua vote sial.. kakakakakka.... semalam lepas jumpa super lagik betimbun keja.. lagik kena meneroka ke alam yg tak diketahui gua nih... time bincang bincang baru sedar betapa besanyer ilmu pengetahuan kite ade.. rupenyer lagik besa lagik ilmu ilmu yg ade kat luar sane... terasa betapa ceteknyer skill gua ade utk menda gua buat nih... persoalan mcm kenapa laa buat benda yg diri sendiri tak berapa pandai tuh tak dpt dinafikan laa sentiasa bermain di dlm kepla... tapi gua rase kalo nak buat sumthin yg bemakne dan memberikan impak kena jadik giler... kalo tak giler takkan jadik.. kakakakkakaka... dlm erti kata gua.. if u want to make it.. u better make it big... BIG !!!!

3 Comments:

Blogger botakz said...

bai... duit bukan masalahnyer.. tapi camner kita nak kontrolnyer.. tue yang slalu jadik masalah kekekeeke.. anyway.. ok arr tue.. lu dah reti sort things out.. wakakakkaka... orang kater kalau dah kawin rezeki murah bai.. kalau tak.. camner orang susah leh kawin dan beranak pinak tapi leh maintain.. kekkekeek

6:31 PM  
Blogger Zan said...

kenit, kenit dan kenit. Duit bukan masalah, kasi picahhh saja. Kalau tak dipecahkan ruyung, manakan dapat sagunya.

11:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

tak pahamla abg effi nak tulih ape..(abg effi)!!sume panggil cam 2, aja panggil cam tu gak ah.......hahah,penggunaan bahasa malaysia yang sukar difahami...hahahha apela cakap cam putar belit..

8:13 PM  

Post a Comment

<< Home