25 February, 2006

amuk.. mengamuk !!!

aduhh.. penat beb.. semalam gua bejaga lagik malam utk menyiapkan repot yg perlu dihantar ker supervisor gua.. dah bole tahan lama jugak laa due.. tapi lu tau laa kan betapa malasnyer gua nak menaip benda benda saintifik nih.. nak kena pike lagik.. kalo semua menda cam blog ajer kan senang.. panjang dah gua tulis... selepas behempas pulas sampai ke subuh gua pun hantar.. sambil sambil ade jugak pebincangan utk menyiapkan something yg mungkin bole dihantar utk publication.. tapi itu lagik laa payah.. kalo nak kire 100%.. sekarang gua baru 5% ajer kot.. bapak punyer jauh lagik .. nak kena keja lagik 95%.. tp tak kesa laa gua optimistik ajer.. kalo bukan gua yg nak optimistik sape lagik....

hari nih ade big plan nak ker outlet.. maklum laa nak menyedapkan hati selepas aper yg tejadik kat roma hari tuh.. tapi malangnyer gua terover sleep skit sbb semalam tuh.. adus adus adus.. org rumah gua lagik laa penat seminggu nih baru mula bekeja 9 -5 setiap hari.. aper pun gua mmg super duper hepi sebab org rumah gua dpt keja.. bagus jugak loo... tapi kitaorg cuber jugak keja.. cumer masalahnyer outlet tuh 1 jam dari sini.. so sampai stesen ketapi rupenyer ade construction work kat area kitaorg nak pegi tuh.. kalo ade construction maknenyer satu ajer laa.. nanti ade area yg kite kena turun pastuh amik bas... kitaorg dah penah kena dah sekali pekara camnih mase balik drpd london.. giler bapak menyusahkan menda menda nih.. jadik gua pike pike pun tak payah laa pegi.. bole tahan laa kecewanyer.. tapi sebab hari nih ade main bola dlm pkl 2 ptg (jgn tetipu nih cam pkl 6 kalo kat malaysia) maka gua pun decide abiskan mase kat town....


panjang bapak mukadimah.. bilernyer nak sampai cite sebenanyer kan.. hehehehe.. ok aa lepas balik dari main bola ngan penat + tak cukup tido semalam + bapak laju angin sampai lu sepak bola ke depan die sampai balik kat lu.. jadik balik balik penat nih gua pun membuka laa emel... ade dua email drpd super.. satu bunyiknyer cam emel maut... tekejut plak gua.. gua pun baca emel baik dan punyer galakan utk memulakan projek yg lagik 95% nak siap tuh.. lepas tuh gua bukak emel maut.. rupenyer mmg emel maut.. maut giler tapi takde laa ditujukan directly kat gua.. super gua sgt busy dua tiga minggu nih sebab satu publications die ngan die punyer super student (more on this kejap lagik) menjadi tumpuan media.. dari surat kabar guardian... sampai laa majalah newscientist.. pastuh yg latest kat discovery channel.... so dlm bz bz tuh die ade jugak laa set up certain docs yg die nak student die upload.. subversion system utk group kitaorg.. gua tak telibat dlm kes nih sbb dlm emel pun die kasik hentam 2 org lagik student die bukan gua.. gua update selalu documents dan repot gua... tak laa selalu yg gua nak sbb giler beb kena perah kepla.. lu bygkan laa tulis literature review utk thesis punyer banyak kena baca.. kan gua dah tunjuk selonggok paper yg tak penah kurang plak tuh.. betambah ajer.. kakakkakka.. pastuh kena buat selalu.. pecah kepla beb....

tapi gua pun tak telepas jugak dari komplen die sbb die komplen second item on kedatangan seminar group research kitaorg.. dulu diorg buat jumaat mase semayang jumaat... gua skit punyer suka time tuh sebab gua tak payah laa nak menghadirkan diri.. rupenyer diorg dah adjust 1130 jadik sempat laa utk gua dtg dan gua dgn begituh rajinnyer terus tak pegi.. seenanyer kalo gua tau pun gua mmg malas nak pegi seminar seminar nih.. jadik die pun panas sebab 2 -2 kes tuh.. walaupun gua buat salah dlm satu kes ajer malas nak pegi seminar tapi heatnyer sungguh terasa.. maklum laa super gua nih baik hati tapi sebab die mungkin terasa bebudak pijak kepla die.. tapi gua rase sbb super student die kat jepon.. lu tau laa org jepon nih.. even ade mamat cina dlm group gua pun gua lagik rajin.. tak telawan jepon nih.. giler giler.. budak nih semua kejanyer super duper jadik selalu sgt laa jadik perbandingan.. ituh yg tak bole nak kato tuh.. gua rase budak super duper nih telalu dlm kelas die menyebabkan semua budak jadik pelekeh ajer... aper aaa... aper
pun amarah die menjejaskan sedikit plan gua nak mintak balik beraya sakan nanti.. sungguh tak bess menda nih.. apa raaa.... kalo ikut hati gua dah lama gua ajak budak jepun to one on one.. bia die tau sape jepun no.1 yg sebenanyer!!!

2 Comments:

Blogger Zan said...

bai.. bini lu da keje yer ... kaya la lu kalau balik sini nanti ...

9:46 AM  
Blogger princessGarnet said...

kaya jangan tak kayaa huahuahua

10:48 AM  

Post a Comment

<< Home