06 December, 2009

akhirnyer.... setelah 2 bulan setengah kat sini ... dan setelah 2 minggu gua rase mmc nak eksiden.. gua eksiden jugak.... kakakakakakakakak.. lama tuh dah 2 minggu ade feeling mcm final destination.... tapi sbb lu dah eksiden jadik death tak carik lu lagik sbb lu menerima takdir lu seadanyer... wkakakakakakaka.... mmg gua gelak gelak sekarnag tapi itu semua utk menyembunyikan perasaan hampa pada diri gua sbb gua tatau apsal gua eksiden... nak kata gua bawak laju mase naik bukit tuh masakan boleh sbb bukit tuh tinggi.... jadik gua sendiri tak memahami kenaper laa gua bole eksiden.. menjadi misteri yg gua sendiri tak dpt nak selesaikan..... org ckp kalo lu eksiden tak langgar org senang ajer... tapi gua rase walaupun gua eksiden tak langgar org ... sebaliknyer bepusing 360 darjah lalu menghentam tepi bahu jalan sehinggakan keta gua naik atas tuh dan bepusing dan teseret - gua rase tetap susah jugak... walaupun masa kena.. gua keluar keta.. tgk lower arm mungkin patah tapi kompiden tuka taya yg pecah dan igt nak gerak balik umah... tapi rupenyer tak bole blah jugak.... nampaknyer walaupun lepas eksiden korang cool ajer.. tetap jugak tak dpt blah dgn janyer dari kawasan kemalangan.... kire walaupun cool tapi kalo dah eksiden tuh eksiden jugak.. kemek kemek dan pecah pecah dan patah patah tidak akan baik dgn sendirinyer walaupun kite cool... yer igt tuh kengkawan.....

tapi yg gua rase tekilan sbb itu bukan keta gua.. sebaliknyer keta mak mertua gua yg die kasik pinjam... kalo keta gua takde hal punyer.. kalo keta adik beradik gua pun tade hal punyer.. kalo keta member bole putus kawan... tapi kalo keta mak mertua .. entah laa gua pun tak bole ckp aper... gua igt nak repair sendiri ajer semua menda menda nih... tapi disebabkan gua bukan sajer miskin.. malahan nak bankrap dah nih jadik kena laa jugak burn-kan diskaun insuran mak mertua gua.... jadik biler senang besok nampaknyer gua kena aa berigt igt... heheheheheh.... jadik skang keta pun kat bengkel tatau laa plak biler nak siap.... maka secara tak langsung gua anggap ini semua sebagai petunjuk.... sbb kalo gua pegi keja pun gua makan gaji buta.. mungkin Tuhan suruh gua berenti keja daripada makan gaji batu.. jadik nak tunjuk tuh.. die kasik tarik satu satunyer method pengangkutan yg gua ade disebabkan kawasan umah gua mane ade bas... jadik secara tak langsung naik bus pun tak bole.. aper pun tak bole jadik tok sah laa pegi keja lagik.....

maka hari nih... gua pun tender surat berenti keja gua yg bernilai 125,000 ringgit.... ish ish tak penah gua berenti keja kena baya plak... dah laa keta pinjam eksiden.. kena baya plak harga satu keta baru plak tuh... sungguh kejam dunia nih... tapi itu laa namanyer pun dunia... jadik kalo nak kire byk sungguh kerugian yg tepakse ditanggung buat mase nih.... dgn visa gua pun tak dpt lagik tapi untuk mengelakkan segala kesusahan yg remeh temeh.. gua igt baik gua berenti.. takde gado gado nak carik keta.. gua pun takde bazirkan duit tak buat aper pegi keja.. gua rase win-win semua org untung kecuali gua sbb bukan setakat gua rugi nak kena bayo keta yg gua eksiden.. tapi gua jugak kena bayo 125 ribu surat berenti keja gua.... gua pun susah nak kata aper lagik dah.... nasib baik semuanyer material.. kalo tidak mmg menguji kesabaran yg jituh.... ok aaa sbb gua pun takde aper nak baut bole update selalu skit.. cukup cukup laa buat mase kini... signing off from um... utk kali terkahir.... kui kui kui.. gua kini seorg penganggur yg ade phd... takde org nak amik gua keja ker ????

2 Comments:

Blogger keylink said...

ayat ko nih aku tak paham...

mungkin Tuhan suruh gua berenti keja daripada makan gaji batu

ko makan gaji batu ke?

1:14 AM  
Blogger kenit said...

kakakakaakka...... ade betul tak betul bai.. gua makan gaji "buta" - tapi secara tak langsung mmg batu bagi gua duit bulan bulan.... heheheheehehe

9:18 PM  

Post a Comment

<< Home