21 October, 2009

40 days and 40 nights

ar daaduhhhh.. aper nak citer agaknyer... takde byk nak citer biler keidupan gua skang nih bekisar pada pkl bapr nak bangun tido... pkl baper nak keluar umah utk elak jem... pkl berapa nak keluar daripada opis bejalan sbb boring... nk pegi bejalan kat maner biler boring... nak makan tghari ker tidak sbb duit takde... nak balik awal ker tidak pastuh... pkl baper nak balik awal supaya tak melalui kesesakan lalu lintas... biler laa org nak datang nak repair aircon kat bilik gua... biler laa gua nak dpt interview pastu nak kena reject utk kesian kian kalinyer... dan begituh dan begituh... ermmm nampaknyer masuk bulan 10 (dah 21 hari plak tuh) pisang masih lagik tak bebuah.. gua rase kalo tanam pisang tamau besa pun pokoknyer... ade mcm sudah kena sodok ngan babi hutan kot.... tapi lebih kurang mcm itu jugak laa rasenyer kot... hari nih gua dpt tau bahawa dua dua institusi yg bertapak kat cambridge reject gua.... jadik itu la yg no.9 dan no.10.... aduhhhhh aduhhhhhhhh... kalo dulu gua ckp macam mane diorg tendang sepak terajang gua pun gua tetap akan datang balik.. bak kata rocky.. its now how hard u hit... but how hard u can take a hit and get back up again.... gua ade satu menda ajer nak ckp kat rocky... butooooo lu mat.....

kekrkkekekkeekkekekek... dah bole tahan penat jugak laa gua sekarang nih.... dicampur dgn bengkel register subjek yg gua kena pegi 2 hari nih... maknenyer kena keluar umal awal bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas yg gua tgk kat malaysia nih tak penah nak berenti gua pun tatau apsal.. gua nak amik tau tapi utk mengambik tau kena laa diorg baya gua 2 juta supaya gua boleh mulakan projek mengambik tau gua... kakakakakakakakka.. tapi nak menulis proposal nak buat benda tuh pun gua malas sbb gua masih lagik bepegang kepada plan A.. little that I know.. plan A sememangnyer takkan jadik... kakakakakakakakakak.... hari jumaat nih tinggal satu lagik interview utk bulan 10 nih agaknyer.. dlm beg gua belambak lagik iklan keja kosong yg gua pun dah tatau nak apply ker tidak.... rasenyer mcm dah tak dapek nak buat aper aper lagik.. gua skit punyer tensen tadik sampaikan gua anta emel dekat mamat yg uni. of cambdrige tuh tanyer apsal die reject gua sebenanyer... sbb die india british dan gua melayu ker... atau sbb gua mmg tak reti jawab interview die ker.. atau pun gua nih dummy candidate ker.. ataupun segala sebab yg gua rase mungkin semuanyer gua hentam tulis dlm emel yg gua anta die tuh... pedihh ker lu org tanyer lagik... mmg pedih macam makan hempedu ayam.. kalo lu tak pecaya gua mmg penah makan hempedu ayam masa kecik tak masak... mmg pedih bai.. nanti kejap pahit sebenanyer.. kekekekekekkekekekek

gua rase gua kena pegi retail therapy aaa.... hehehehehhe... abiskan duit yg bukan duit gua sampaikan utang pun dah lilit leher gua.... tensen tensen... tak tau nak buat aper lagik.. gua pun tak sangka gua anta emel sampai sebegituh... tapi sebenanyer niat gua iklhas.. gua nak tau apsal... biler gua dah tau mungkin gua takkan buat lagik... mcm itu hari semua professor marah gua kat opis.. mane laa gua tau semua menda kena buat kena meeting.... gua tak penah keja kerajaan... walaupun gua rase itu membazir masa tenaga dan jugak wang ringgit.. tp dah procedure diorg nih kot.. kalo gua sorang tanak buat.. pastuh alih alih belakang 3 professor entam gua susah jugak nak citer kan... hehehehhehehe.. tapi gua seperti biaser take it in good spirit.. kalo tak takkan laa gua bole tahan kena reject 10 kali pun bole rase senyum lagik.... tak lama senyum tuh dah gua rase tinggal dalam sebulan lagik... lepas sebulan tuh nampaknyer kena face the music....

org ckp berangan tuh free... ade dreams tuh bukan kena baya pun... mehh sinih gua nak sekeh sape yg ckp camtuh... kalo bapak jenson button takde duit utk tolon anak die reliasasikan impian menjadik f1 driver takde laa mamat tuh jadik world champion.... ade dreams sebenanyer tak free.... kalo lu becita cita bukan sahaja lu kena korbankan masa berangan pasal cita cita tuh... lu kena korbankan masa utk kejar cita cita tuh.. pastuh biler lu kejar lu seda plak rupenyer kena korbankan wang ringgit plak nak keja.... itu ini itu ini itu ini dan begituh beginih.... gua dulu pun igt kalo lu nak satu benda... lu keja dan usaha dan tawakal sudah tentunyer tak jauh tak lama lu akan dapat jugak.. sebab lu usaha pastuh lu tawakkal... tapi nampaknyer 6 bulan selepas gua mengeja cita cita gua ... dan dah abis entah berapa ribu dan akan abis entah berapa ribu lagik.... tak temasuk hal hal yg tidak boleh dikira dgn wang ringgit gua seda dah bahwa itu semua cite yg jadik kat dalam filem hollywood baikpun bollywood.. tapi kalo cite keleng lain skit.. die pegi mengamuk kat kuil dulu mintak keadilan laa..... kakakakakakakakakkakak.... gua rase 1 mungkin 2 minggu lagik gua kena terima bahwa angan angan gua mat jenin ajer... dan pinjam duit lagik 5 ribu utk bawak segala harta benda gua kat uk yg tebengkalai sbb gua perasan baguss... pastuh kena utang plak utk mulakan kehidupan yg bebetul kat sini.... dan kena utang lagik utk menampung keidupan gua yg bergaji RM1650 ringgit ajer 2-3 bulan nih...... puhhhh dreams are free kepla banaaa..... kakakakakakakakkakaka.... dah laa besok nak mengedap kesesakan lalu lintas yg tak penah nak berenti.. aaaarrrrrrrggggghhhhhhhhhhhh!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home