25 November, 2009

the only moment we were alone ....

tade menda yg sentimental yg akan diceritakan pada hari nih.... bukannyer the trials n tribulations yg bawak satu org dari satu tempat ker tempat yg lain.... yg mengubah keidupan yg memberikan insipirasi dan hal hal yg sewaktu dgnnyer... kepada sesape yg tatau dan yg sudah tau dan jugak sudah kenal gua sekian lama musti sudah agak gua akan tulis pasal mcm mane good triumph over evil... mcm mane despite all odds hero menang jugak.. biler masa nyer u fail over n over n over again in ur life- sbb tuh laa ble bejaya... kalo post post gituh yg gua tulis hari nih tenyata laa.. gua bukan gua... dan kepada sesape yg harap gua tulis camtuh tenyata lu org masih lagik blum mengenali gua... sbb walau mcm mane pun biar aper pun hakikatnyer tetap satu... kalo ikut pepatah komik cina yg ditranslate org org melayu.. ade masa kucing buta akan jumpa jugak tikus mati.... dan se-gah mane pun "kejayaan" gua kali nih adalah semata mata kerana nasib baik.... org ckp u make u own luck.... tapi pada gua.... itu semua bukannyer di bawah kuasa lu dan gua ataupun mereka.... tapi kuasa yg lebih besar dari itu semua....
Red: Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
kalo ade sesape yg tatau lagik.... gua punyer citer favorite of all time adalah shawshank redemption.... yg gua tgk buat petama kalinyer di masa tayangan kelab video di sekolah.... gua pun tatau apsal mungkin jiwa sensitip gua nih mudah tesentuh.... maklum laa gua mmg cepat jugak tepengaruh masa muda muda dulu... baik pengaruh yg baik mahupun pengaruh yg baik (lagik - lagik) .... sememangnyer 8 bulan lepas semasa gua start misi utk mendapatkan keja gua sendiri takde bekalkan aper aper melainkan harapan bahwa satu hari gua harap gua bole dpt.... takde aper.... ok aa tipu jugak laa kalo takde aper kena ade jugak laa phd.. kalo takde susah jugak org nak layan kan..... tapi itu ajer laa... benda benda lain takde laa sgt.. jadik biler masa satu rejection betukar menjadik satu lagik rejection sampai laa cukup 13 rejections gua sendiri pun tak bole laa nak kata aper... sbb bak kata satu band yg gua dah tak igt plak aper nama die... we started with nothing... (the tings tings ker ???) hanyer laa satu harapan dan kompiden anjing yg gua selalu canang-canangkan lebih lebih lagik kepada org rumah gua.. sbb kebykkan proses nih bukan sahaja melibatkan gua tapi secara langsung dan jugak tidak langsung melibatkan org rumah gua.... dan secara tak langsung anak (sblm menjadik anak-anak) gua.....

gua rase lepas gua balik bulan 9 hari tuh... bukan sahaja gua.. tapi gua rase org rumah gua pun dah rase menda yg sama.. bahwa kitaorg takkan dtg balik... gua takkan dapat aper yg gua harapkan dan yg paling utama kitaorg kena start settle down idup kat sini dan berenti idup berpindah randah.... tapi semakin lama kitaorg semakin rase senang kat sini ader ajer menda nak igtkan kepada gua supaya jgn berputus asa... dulu gua sendiri selalu ckp org.. biarpun ade 1 dalam sejuta peluang pun masih ade lagik peluang... benda benda yg gua baca dari slam dunk... tiada yg mutlak dalam petandingan.... selagi lu beharap dan sudi utk usahakan aper aper yg patut..... jadik skit demi skit gua "nak" kata gua belaja dari setiap interview yg gagal tuh... tapi itu semua bullshit.... realitinyer if it is never a perfect match to begin with... takkan jadik punyer... mcm org kawen jugak.. kalo dah mmg kutub utara dgn kutub utara pasti akan tendang.... tapi kalo ketul ais dekat kutub yg langgar bahya.. diorg tak tendang tapi hancur meninggikan air di lautan... bahya tuh... walaupun gua tak tgk 2012 tapi gua dah tgk the day after tomorrow... hehehhehehehehehheehhe.....

jadik aper yg jadi dlm interview ke-14 ? aper yg jadik sebenanyer... adakah gua study bagai nak rak sampai dpt keja... ?? ataupun gua mmg clutch mcm mike atau kb8.. biler keadaan memaksa gua akan deliver ?? yer sekali lagik itu karut marut belaka... mmg gua ade study besungguh skit sblm interbiu kali nih.. dan jugak mmg gua senantiasa pike gua clutch dan akan deliver biler masa genting.. tapi hakikatnyer secara keseluruhan... ini laa situation di mane semua menda bercantum jadik satu.. biler masenyer walaupun lu jawab salah lu tetap betul.... biler masanyer lu tatau nak jawab org tolong jawabkan... biler masanyer semua menda begabung menghasilkan satu irama yg merdu (puhh gua igt susah nak tulis tuh dalam bahsa melayu tapi bejaya) .... mcm tuh laa lebih kurang... tapi kalo dlm plain english..... i got lucky.... mcm gua ckp lu kena belaja pepandai sampai dpt phd.... pastuh lu kena siapkan pakej application lu... kena check emel hari hari tapis keja mane yg nak apply... dan apply keja tuh saban hari apabila tiba deadline... kena study utk make sure yg lu bole jawab biler masa interview yg lu pegi tuh tade kena mengena pun... masa .. uwang.... bla bla bla.... tapi..... keputusan akhirnye tetap bukan di tangan lu... bak kata org.. kita hanyer berusaha tapi tuhan yg menentukan.....

mmg kalo lu asik usaha ajer tapi aper pun tak dpt lu rase tetakan tapi mcm itu laa keidupan kite di dunia nih... ada kalanyer kita nasib baik.... tapi most of the times tak nasib baik.... utk kali nih, walaupun gua selalu gerenti org rumah gua bahwa - it is only a matter of time... tapi gua sendiri kena mengaku bahwa 2-3 minggu lepas gua igt aper aper pun takde matter matter nyer...
Andy Dufresne: [in letter to Red] Remember Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies.
tapi kat sini laa cite tuh tak abis lagik... walaupun akhirnyer gua 1 - 13, tapi sampai hari nih selain daripada gerenti mulut dan offer yg akan sampai dlm 1-2 hari lagik... cite nih tak abis lagik..... apsal tak abis... ??? sbb kitaorg masih kena apply visa lagik... dan dlm kes nak masuk negara org secara halal nih macam macam hal bole jadik.... yg pastinyer halangan pertama utk apply cara senang sudah tidak menjadik kesampaian sbb kemiskinan gua nih.... igt... gua mungkin kompiden akan datang balik... tapi secara kewangannyer kompiden gua tak sampai laa ker situh... kalo tidak senang senang ajer.... kekekekkekekek.... jadik kena tunggu utk try proses yg agak leceh sket... tatau lagik diorg kata aper... dah 2 hari jugak laa senyap takde kabar berita.. mcm gua ckp kalo diorg buat magik tarik balik offer gua sbb nanti leceh nak amikkan permit keja pun bole jadik jugak kan... gua tau kalo hal sebegituh jadik gua tatau nak baut aper.... (rase cam nak bunuh diri pun yer jugak)... rase mcm tak puas hati tuh sudah tentu.... tapi seperti kes gua lucky buat petama kali... gua hanyer ada harapan..... takde lebih dan takde kurang.... (ok ok mungkin belebih laaa) - gua hanyer bole harap bahwa offer akan selamat sampai.... visa akan dpt diselesaikan dalam 1-2 minggu ajer dan kontrak gua tidak perlu dibayar tapi ditangguhkan ajer utk tempoh 3 tahun lagik.... dan ... dan ... dan ... dan .... dan ... dan ... dan .... dan ..... (dari yg berharap)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home