18 November, 2009

i'm a celebrity.. get me out of here ...

tak byk yg hendak ditulis.... walaupun gua kat opis nih takde buat aper pun sehari hari tapi rase malas nak menulis blog.... sbb mmg takde aper yg hendak dilaporkan.... minggu lepas berakhirnyer antara minggu yg skit punyer happening dalam sejarah phone interview gua... dan minggu nih dan minggu depan adalah minggu yg agak genting.... kalo ikut kebiasaannyer minggu kucewa laa tuh.. tapi itu kite kire kemudian.. yg penting nampaknyer skang nih plan gua utk tak balik pun sudah kena kaco dgn pengurusan universiti kat sinih... gua pun tatau apsal diorg nih semacam paham paham ajer niat gua yg tak berapa iklas kat sinih.... aduihhh hai... tapi aper pun skang nih perasaan gua lebih kurang tatau mane nak pegi.... in between.... bebetul in between sekarang sbb nak balik takde org nak bagi keja... nak duduk sini takde org nak bagi keja jugak... bole kata selepas habis belaja 4 tahun nih aper pun tak dpt sebaliknyer bak kata bapak gua .... baik koyakkan ajer phd tuh... yer btul dpt kertas ajer sebenanyer.... keja pun tak dpt... jadik sekali dgn itu gaji pun tak dpt jugak laa nampaknyer..... hmmmmm... gua pun tatau aper benda nak buat skang nih.... idup gua lagik lagik sejam semalam menangguk ajer tunggu email yg baik... tapi sepanjang 2 hari nih email yg tak baik ajer yg datang.....

mmg nasib gua sebegituh sebegituh ajer laa nampaknyer.... kalo tak datang emel tak dpt keja.... datang plak emel org mintak duit.... itu dua ajer emel yg datang.. gua pun tatau apsal.. di kala gua duit satu sen pun takde sekang nih bukan main byk plak org mintak duit.. jadik bayangkan laa kalo time gua ade duit.. lagik beganda ganda laa org nak mintak duit... gua pun tatau apsal idup gua sejak akhir akhir nih asyik org nak mintak duit ajer... yg peliknyer gua dah berenti dah gali lubang tutup lubang.. tapi dgn tak semena mena ajer ade lubang dikorek tak pepasal.. ini macam kes korang buat ladang carrot pastuh ade arnab yg tak bole nak keluar walaupun lu org dah pasang pagar laa.... gua byk benda yg tidak pasti... yg pasti satu benda ajer... dlm 6 bulan nih nampaknyer gaji gua 1600 ringgit ajer.... tatau nak makan aper dgn duit sebanyak tuh.... pastuh biler gua kire skit punyer lama plak tuh sampai bulan 4-5 tahun depan.... gua pun tatau aper nak jadik.. bak kata s. m. salim... melepas laa lagik.... gua igt gua nak always on the move tapi nampaknyer nk move ker mane pun tak bole... rase mcm kena tipu idup idup pun selalu jugak sekarang nih... tapi entah laa gua pun tak bole buat aper lagik.... kalo nak memberontak mcm mcm halangan.. tapi kalo duduk diam pun macam macam halangan jugak gamaknyer.....

gua igt nak carik 3-4 hari carik lepak somewhere tak yah pike ape ape.... mcm pegi becuti laa tapi sbb gua takde duit... jadik tak bole laa pegi becuti .. jadik mcm pegi becuti tanpa pegi becuti... gua pun tatau camner nak buat tuh.. sbb gua tak bole buat laa gua mcm ginih... kalo dah bole buat takde laa gua mcm ginih.... hehehehehhehehe.... org selalu ckp kalo lu bagi masa semua menda kan slowly selesai tapi nampak gayanyer mcm gua perlukan byk masa bukan skit masa.... tapi yg ade skit masa... susah laa kalo asik rase tepakse ajer.... kalo ikut scrubs time time patient crash lu org kena amik napas ajer supaya semua menda akan slow down kasik lu time utk pike.... tapi gua rase dlm kes gua ini dah byk sgt masa utk pike sampai takde menda nak pike.... masalahnyer gua bukan in control lagik... menda menda yg gua bole control skit punyer skit sampaikan tak terasa bole control aper aper... semua control dan power die tangan org... gua kire kurang option utk membuat pilihan.... kalo the obvious choice pun dah takde aper lagik yg tinggal.. pilihan lain semuanyer bukan di bawah ketentuan gua.... entah laa gua sendiri pun tatau.... kalo kalo time nih tetiber bulan jatuh ker riba kan elok.... panas laaa memula tapi jgn sampai tebaka udah laa..... aper laa gua mengarut nih.... kekekekekekekekekeekek

1 Comments:

Blogger Zan said...

sabar bai.... jom ke kuantan. Pastu kita gi memancing layan jiwa.

12:16 AM  

Post a Comment

<< Home