09 November, 2009

ceriter ttg kiter....

hmmm sunyi sepi skit skang nih... tapi bukan disebabkan kesibukan bekerja.. tapi kesibukan utk menguruskan keidupan yg masih lagik terumbang ambing nih... dah dekat nak masuk 2 bulan kat malaysia tapi idup ble kata tunggang langgang lagik laa... yg kompem satu menda ajer... tiap tiap minggu sekarang nih ulang alik tuka ganti dari semenyih atau dari klang.... itu yg pasti.. yg tak pasti byk lagik.... sbb skang nih dah nak masuk time time kritikal.. kata omputih juncture... kata org melayu dalam keadaan nak kena buat keputusan ..... nampaknyer stor sewaan kitaorg yg ade kat uk tuh pun dah nak tamat tempohnyer dalam masa 20 hari lagik laa lebih kurang... jadik skang nih seperti 2 bulan lepas kitaorg tepakse mengadap persoalan yg sama... nak anta balik ker nak sambung kontrak sewaan beberapa bulan lagik ..?? kalo ikut kepla gua .. apabila mengenangkan abis kasut kasut yg gua simpan kat malaysia nih hari tuh di makan dek hari rase mcm sayang plak nak simpan lama lama dalam store.. baik anta ajer balik.... tapi masalah nih lebih besa dari kasut.... lebih lebih besa... lebih besa daripada mengadap trafik jem yg saban hari tak henti henti yg gua sendiri tatau apsal... tp gua nak tau apsal.. dan itu bole jadik cite di lain hari plak....

yg pastinyer skang nih ade 2 options... seperti 2 bulan lepas ade jugak 2 options.... dgn petolongan dan jasa baik member kitaorg di uk jadik barang barang nih ble di bawak balik.... mmg betul la kata org utang budi mmg kena bawak sampai mati laa... tapi itupun citer lain hari jugak... jadik gua plan igt nak sewa umah sewa mura kat malaysia yg dlm 300 - 350 inggit ajer sebulan utk tempatkan semua barang barang tuh sampai laa kitaorg dpt umah... sbb umah rupenyer mahal nak mampus.... campur tolak sama jugak dgn beli umah... tapi nak beli umah time nih agak ketat sbb gua gaji pun takde nih... tapi itu pun cite lain kali jugak.... takde gaji nak pegi keja pun pinjam duit org camner kan nak beli umah... keta pinjam... minyak pinjam.... segala galanyer pinjam... dan sudah tentunyer kalo nak anta barang balik nih pun kena jugak laa pinjam duit.... jadik kos kasar gua igt utk membawa balik barangan nih kalo takde org nak join sekaki lebih kurang RM5000.00 (sesape yg nak menderma atau meminjamkan wang kepada gua ble emel.. igt utang budi bawak ke mati macam gua ckp awal awal tadik.. hehehehehhehehehe)

itu plan A.... plan B seperti biaser baya ajer utk 1-2 atau 3 atau 4 atau.... sewa stor kat sane utk memanjangkan tempoh penyewaan dan letak barang.. memberikan lebih harapan.. tatau laa harapan palsu ker tidak palsu tapi harapan laa... kekekekekekekek... aper bole buat kan... kosnyer dalam anggaran 1500 inggit utk satu bulan... tapi gua tak tanyer lagik bebetul berapa tapi kire kire mcm gituh laa.... kalo amik kire kos nak anta barang.. kos 1500 inggit nih kalo nak kire dpt la betahan lagik 3 bulan... itu tak tanyer harga murah lagik.. ntah ntah bole dpt lagik mura... tapi kire kire idup gua lebih byk kire lebih dari kire man man.. cumer hal hal kasut ajer ble kire kurang... hehehhehehhehe.... gua tau gua 12 - 0 skang nih.... hari tuh dah lalui setengah interview.. hari nih lagik setengah.. pastuh hari kamis ade satu lagik... tapi mcm 2 bulan lepas gua dah tekena dah menda nih.. igtkan ade harapan jadik tak anta barang balik.... skang nih biler time nak buat keputusan nih mcm sama kes plak... tapi kata org takkan sudah-tau-nak-bertanyer-pula kan... jadik kena paham paham sendiri laa....

aper pun.. gua bagi self-imposed date line sampai ujung minggu depan utk decide.... buah pikiran.. buah tangan ataupun buah duit dari pembaca pembaca setia gua senantiasa dialu-alukan.... yg nak hulur duit tuh lagik lagik laa di-welkom besar besaran... nanti ble gua emel no. acc. heheheheheheheh.... tapi yg nak bagi pendapat pun bagus jugak.. sbb org umah gua pun dah sengal tatau nak jawab aper kalo gua tanyer... kalo lu org tanyer gua ? - walaupun 10 hari lepas gua rase mcm nak putus asa.. tapi gua rupenyer mmg org yg takkan berputus asa.... dalam keadaan gua yg tak dpt dpt gaji lagik nih.. dan masih lagik tak berjawatan secara rasmi nih.. mmg ade satu keputusan ajer.... mungkin by ujung minggu nih gua akan jadik 14 - 0 tp entah laa mmg susah nak give up.. mungkin itu bukan kecekalan menghadapi segala rintangan tapi kedegilan utk paham paham sendiri... entah laa yg maner maner pun tetap proses yg memerlukan belanja yg tinggi.... dalam keadaan gua yg tak begaji nih semua option pun tak baguih.... bak kata morpheus... i don't believe that it is a matter of fate.... it is just a matter of time.... cittt blah aaaaa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home