12 September, 2009

yes... it is finally, the time....

the big day i shall call it... betul ker a big day.. tapi kalo nak amik kire bole tahan jugak la big day.. satu sebab gua tak penah pun naik kapal terbang... no.2 tak penah pun gua terbang sejauh nih dan masuk negeri org.. semua ader semasa upacara keberangkatan..tuh yg menyanyatkan hati tuh... biaser laa rakan taulan dan sahabat handai yg dekat di hati.. keluarga dan sedara mara yg rapat jua... giler sial.. the only thing standing between gua dan menitis kan air mata adalah.... nanti kejap sebenanye takde aper.. cumer gua saje ajer tanak mendramakan drama yg sudah sedia ada.. gua pun tatau apsal... mungkin perasaan excited tuh lebih skit laa dlm 1% camtuh utk mengurangkan perasaan sedih... aper hal pun gua lebih memikirkan ini sebagai stop sementara ajer.. cumer stop nih makan mase 3 tahun.. itu ajer.. tapi selain daripada tuh lebih kepada pergi sebentar.. 3 tahun bukan lama sgt.. cuber tgk satu tahun pun bukan lama sgt.. - 21 NOV 2006
dah dekat 4 tahun dah.... shy only by 2 months or so.... itu laa yg gua tulis beberapa hari lepas gua sampai kat uk nih.... dah dekat 4 tahun dulu dah.... tak sangka tak sangka... tak sangka sampai 3 kali gua tulis tak sangka... walaupun time tuh gua dah tau dah.. kalo gua dah sampai sini seperti mase memula gua pegi sekolah asrama... memula masuk memang sedih.. tapi biler dah masuk rase mcm tanak balik... lepas beberapa tahun pas tuh... sama jugak.... cumer different tempat dan different time... hehehehheheheh... selepas delay dekat 4 bulan daripada tarikh yg sepatutnyer kitaorg balik.. akhirnyer lepas 4 bulan dan 7 failed interviews.. gua rase it's time to step back... n re-group.... bukan embracing defeat... tapi mungkin buat masa ini perlu rehat kejap... n when time permits... baru laa gua mula balik.... kot... ntah aa tak bole nak kata aper skang.... kite tgk ajer laa camner..

gua rase agak impossible nak sum up aper yg dah jadik dlm masa 4 thn nih... kalo gua nak try sum up pun mmg panjang bejela aa entry gua nih... panjang sehabis habisnyer kot... melainkan ade org nak buat video highlight aaa... tapi highlight pun takde aper nak dihighlight kan... kekkekekekekke... tapi as of life... senantiasa ade personal accomplishment yer idak... sudah tentunyer mula dgn hari aaqilah lahir ke dunia... which in anyone's book should be the greatest day of their lives and of course mine as well... sampai laa ker hari gua submit final thesis gua.. sampai laa hari akhir gua viva utk dpt phd... dan akhirnyer sampai laa ker hari kitaorg menyambut kelahiran natalia.... 2 kids and 1 phd later.... mungkin dah cukup laa menda menda yg hendak dicapai.... kekkekekkekekekke...

smlm hari akhir kitaorg mengosongkan segala barang barang kat umah nih..... dgn pertolongan saudara bad dan halim baru laa kosong umah kitaorg nih.... seperti jugak pencapaian yg lain.. duduk sini dekat 4 thn nih banyak jugak laa brangnyer.. dlm 35 kotak camtuh dgn almari , sofa dan katil dan menda menda lain.... cukup penuh laa bilik 50 kaki persegi yg kitaorg sewa.... penat ??? pehh lepas 4 tahun dan kena pindah tiap tiap tahun dlm bulan posa bole kata semalam laa hari pindah yg paling penat penah gua alami... itu dgn org tolon tuh... kalo takde org tolon gua rase sampai sekang nih gua masih lagik tak mampu nak tulis post nih.... hehehhehehehehhe.. moving day check... send off dinner .. check... final goodbye with important ppl... x abis lagik... print tiket kapal tebang... blum check... n most importantly interview... tak abis lagik....

agak drama n hollywood ending biler hari balik tuh gua ade jugak interview..... kakakakakkakaakkak.... dan being the optimist that I am... kalo ade half a chance pun kata org tetap opportunity.... kalo probability lu utk bejaya 1 dalam sejuta pun.. tetap ader jugak kan.... so why not.... walaupun secara tak langsung itu bemakna gua sampai malaysia pakai suit interview sbb malas nak tuka.. tak kesah laaa... kata org its not over until the fat lady sings.... so dalam 2 hari dan 12 jam kemudian setelah mengembara selepas 4 thn .... kitaorg akhirnyer akan balik kampung... tatau laa for good ker tidak lagik.. tapi kalo kite consider n idup in "the now" - kire almost for good laa... haahhahahahahaha... not by choice tapi itu laa .... kite tgk laa camner... hopefully kitaorg dtg balik 2-3 bulan pasnih.. tapi (n it looks like a big tapi) gua sendiri pun tak ble gerenti lagik dah...

jadik di pengujung segala journey... kite akan reflect balik.... through the fun n not so fun memories.... hari kitaorg betolak 15hb nov 2005... pastuh raya berikutnyer kitaorg balik kampung.... balik malaysia dpt plak tiket free utk balik tahun depanyer... kitaorg balik lagik tahun depannyer... tapi lepas tuh takde lagik tiket free jadik kitaorg pun duduk laa sini... menyambut 2 kelahiran kat princess anne hospital.. pindah dari flat 14 edwina house... pastuh flat 303 gower building... pastuh flat 8 shaftesbury avenua sampai laa skang flat 4 the avenue.... ermmm dah dekat satu city southampton nih kitaorg duduk rupenyer... daripada kawan kawan yg gua kenal.... kawan kawan yg menjadik member baik sampai skang.... kawan kawan yg menjadik member baik pastu jadik member tak baek.... kawan kawan yg sama sama bemain bola dan masuk tournament tak menang menang... kawan kawan yg kenal tapi tak berapa kenal..... kawan kawan yg professional... dan lain lain.... pengalaman kata org bukan ble dijual beli... dan selepas 4 thn nih.. kalo kitaorg tak dpt datang balik... i cherish every second .. baik dan buruk.. makan hati dan tak makan hati.... hehehheheheheheh....

unlike org rumah (yg by the way dah 5 thn kat uk), aaqilah dan natalia.. gua tepakse mengucapkan selamat tinggal kat southampton skit awal... to be exact pkl 730 pagi hari selasa nih.. jadik pada gua mmg full on tinggal 2 hari ajer lagik.... sedihhh ?? tatau nak kata sbb jauh di sudut hati gua masih lagik kompiden gua akan kembali... hehehehehehhe... never say never.... limits, like fears, are often just an illusion... i see u when i see u....

1 Comments:

Blogger Titi Wangsa said...

yeah. somehow have that same feeling.

1:48 AM  

Post a Comment

<< Home