26 September, 2009

in the land of make believe.....

lama btul tak berisi blog gua nih... sekali cuti dgn cuti hari raya laa kot..... kakakakakakkakakak.... gua igt last time gua tulis pun adalah satu hari sblm hari gua balik last week... skang nih kalo nak kire bebetul dah 10 hari gua kat malaysia... n so far takde menda yg hendak digumbirakan.... masa hari lapor diri semua menda hambar ajer... aper pun tak ready lagik... jgnkan bilik.. even post nak bagi gua pun takder... takde org except kedatangan gua.... takde org tau aper nak buat mase gua tetiber muncul... perasaan unwanted tuh memenuhi segala ruang yg ader bukan sajer dalam bilik human resource... tapi gua rase sampaikan ke dalam bilik dekan fakulti gua dan jugak bilik ketua jabatan gua.. hmmm susah susah.... tapi selepas tuh gua tatau aper lagik yg akan jadik sbb org org kat malaysia nih cuti sakan sampai seminggu (minggu depan nih laaa) jadik tatau laa pekembangan selanjutnyer bagaimaner..... aper yg gua dpt simpulkan gua tak signed on utk hal hal sebeginih..... tapi aper laaa nak buat sbb nasi bukan dah jadik bubur skang nih tapi dah basi dah....

gua tak dpt citer pasal org lain... tapi nampaknyer aaqilah mcm tak berapa settle down lagik dlm sepuluh hari nih... tatau laa sbb constant moving sebab hari raya nih yg langsung tidak sedikit pun membantu.... tapi yg pastinyer gua rase dlm 10 hari nih org org yg memula rindu cam nak giler dgn aaqilah dan naik menyampah dgn perangai aaqilah .... gua rase.... takde sape yg sanggup menjaga nyer melainkan gua ajer gua rase.... kalo ikut hati gua mau ajer gua angkat semua org balik ker tempat yg sudah menjadik umah sepanjang 4 tahun nih... tapi aperkan daya utk bukan laa pilihan yg mudah mudah hendak dibuat sbb somehow lepas segala yg telah diusahakan nampaknyer tuhan masih lagik taknak sampaikan hasrat murni gua utk mendapat keja.... gua selalu pike kalo doa doa org satu dunia utk mintak keamanan dan kesejahteraan semua umat islam di dunia nih pun sampai ketika ini masih tidak jadik kenyataan aper sgt laa doa gua utk dapat keja.... ciput ajer ditgh tgh permintaan permintaan yg lebih penting....

raya ?? tak byk nk comment.... raya mcm mcm gituh jugak laa.. gua rase lebihnyer kat makan dan jumpa sedara sedara penting.. anti sosial cam gua nih berat skit laa nak pegi org org yg jauh dan kurang rapat... jadik bole kata kemalasan tuh lebih kepada mood killer pada org org yg rajin beraya.... kakakakka... aper pun gua rase tetiap hari gua mmg skit demi skit rase semakin kucewa.... hari hari log on tgh malam utk sama waktu keja org uk tunggu beriter yg tak pernah pun menggumbirakan... berita paling gumbira gua terima sepanjang 2 minggu nih ade laa interview bulan 10 yg sudah tentunyer gua tak dpt datang... tatau laa aper lagik citernyer tuh... gua tatau sampai biler gua dpt tahan semua nih... gua rase susah jugak nak terima skit punyer byk kekecewangan sampai cam ginih... tapi kata org menda menda yg tak bunuh kite... will make us stronger.... kakakakak yer laa tuh....

tak byk menda nak gumbira 2 minggu nih.... interview yg gua pegi sblm betolak itu hari pun dah kena reject.. kalo nak kire dah 8 kali kena reject gua nih.... aduhhh makan jiwa jugak... kalo mcm mcm org lain mmg desperate kena dpt keja kalo tidak bankrap mmg dah bunuh diri dah agaknyer.. tapi sbb gua takde laa sampai sebegituh jadik relax ajer... org mungkin ckp mengada ngada tapi gua rase semakin hari semakin memberikan erti keputusan gua nih... cumer nak tunggu menda menda yg bukan di bawah kawalan gua nak jadik ajer tak jadik jadik.. aduuhhhh... entah laaa.... raya ker tak raya ker... aper aper ajer laa.. ini semua dugaan kata org... hari demi hari menguji ketabahan dan kekuatan iman... somewhere along that line laa lebih kurang... aduhhh dah bole tahan letih jugak nih..... letih woooo letih..... hehehehhehe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home