04 October, 2009

what is new ... ??

hmmm dah dekat 3 minggu kitaorg kat sinih.... aper menda baru ??? aper benda tak baru ??? gua kena akui slowly... but surely.. i am getting suck in to the life here.... biaser mengikut pendapat umum.. memula tak suka lelama suker juger... kakakakakka... gua rase tak perlu ulas lagik.. walaupun pada dasarnyer gua masih lagik cuber utk melaksanakan impian dan plan awal kitaorg tapi makin hari rase makin susah dah makin betambah alasan utk malas nak buat.... tapi seperti sebelumnyer... giving up is not an option... cumer lately perasaan kalo give up pun takper tuh dah mula nak creeping in laa kata org... hehehehhe.. itu laa susahnyer kalo nak mula rase selesa.. tapi itu jugak laa sebabnyer kenaper gua melambatkan proses utk merasa selesa... contoh paling senang skali adalah kerana kitaorg tidak ade lagik tempat tinggal kat sini.. masih lagik merempat di umah mak ayah... cth satu lagik kitaorg masih lagik menggunakan keta pinjam.. dan yg paling penting sekali proses um nih sendiri yg skit punyer lambat utk meng-kompemkan pekerjaan gua yg sebena... lagik lambat gua igt lagik bagus sbb itu akan memberikan perigtan bahwasanye semua ini adalah bersifat sementara ajer.. hehehehehehehhe... walaupun pada ketika ini gua sudah ditempatkan dalam bilik gua sendiri cumer aircond ajer takde... kekekekekkekkekekeke.....

tapi tanpa bebanan keja.. tanpa surat lantikan... dan hal hal yg sepatutnyer gua rase masih lagik tak terikat.. dan biler tak terikat nih rase peluang utk meloloskan diri tuh masih ader... kalo sudah semua menda menjadik rasmi agak ketat skit laa tapi masih bole dilaksanakan lagik... hehehehhehe... aper pun gua ok ajer walaupun setiap hari mcm sekang nih pkl 1130 gua rase mcm nak gerak balik umah dah sbb takde keja nak buat... susah jugak biler takde keja nih.. kang kalo blah kang tang tuh plak laa ade org nak carik... tapi kalo tak blah rase mcm mati kutu takde aper nak buat.... entah laa mungkin itu laa org katakan between a rock and a hard place... tapi yg bezanyer takde laa susah sgt nak selesaikan masalah nih... antara pilihan yg paling senang.. pegi laa bejalan jalan dan kediannyer balik laa ke opis balik... atau pun duduk ajer laa opis utk mengerjakan menda menda yg berpaedah... jadik gua igt biler gua tgk total duit yg sudah dibelanjakan utk minyak bulan nih.. gua rase gua duduk ajer laa opis utk kerjakan menda menda yg berpaedah sampai laa gua pasti dah takde org nak ade urusan dgn gua.. pastuh gua pun auto akan aper aper yg patut utk autokan aper aper yg patut.. hehehhhehehehheheh.....

entah laa geng... masa plak bejalan skit punyer pantas.. skang nih dah plak masuk bulan 10.... dah nampaknyer bulan 10 nih takde mula with a bang kata org... so far ade 2 interviews... satu tak bole buat guna talipon rasenyer sbb sampai ker hari nih takde respon lagik gua dapat biler gua request interview 4 jam gua di convert kepada interview talipon.. satu lagik sudah pun convert ker talipon dan sebagai sebahagian daripada proses yg berpaedah gua igt nak membaca bahan bahan ilmiah supaya tidak laa selepas ini gua perlu lagik nak apply keja.... dan bole laa proceed kepada keidupan yg lebih tetap berbanding keidupan sementara yg sedang dihadapi ketika inih... tapi itu laa.. dah interview ke-9 dah nampaknyer... rase bole tahan jugak cabaran.. ini laa kata org trials n tribulations... hehehehheheheehe.....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home