31 August, 2009

u r old enuff when ...

waaaa.. tinggal 2 minggu ajer nak balik ??? hmmmm... tik tok tik tok sebenanyer bole tahan tiap tiap hari jenuh jugak aa pike pasal hal hal balik nih... bole kata selang 5 minit daripada masa masa lapang yg kitaorg yg ader kat umah nih diabiskan utk becakap tentang hal hal nak balik.... bukan nostalgia tapi tgh pike tentang hal hal masa depan... susah gua nak diskus menda menda nih.. lagik lagik biler setiap kali gua tanyer org rumah gua dia asik ckp tatau ajer.... pastuh super gua plak takde utk gua dapatkan pendapat professional.. die mungkin kena swine flu.... ermmmm ... serius gua tk tipus sbb masa gua pegi pulang car seat minggu lepas die tak sehat dan telah dikurung tak bole keluar bilik.... jadik padan laa emel gua tak bebalas balas... ermm gua pun tatau kitaorg baru ajer lepas cuti panjang semalam... cuti bank holiday bukannyer cuti sambut hari kemerdekaan macam kat malaysia... hmmm susah jugak biler time time nih kitaorg tatau aper keputusan nak buat..

seboleh bolehnyer keputusan cam ginih yg paling elok ader org buatkan utk kiter... sbb camner pun kiteorg pike dan timbang byk sgt unsur unsur tak tentu yg menjadi penentu.. kire kalo kitaorg buat keputusan sekarang tak cukup informasi laa utk membuat keputusan yg tepat... sebaliknyer lebih kepada ikut suara hati... walaupun biler dah kire kire sudah tentunyer kite dpt keputusan yg sebaliknyer... org ckp the numbers wont lie... tapi gua tanak aa keputusan gua semata mata di-based kan oleh kire kire dan duit.... sbb impian dan cita cita kite tak bole measure dgn wang ringgit.. baik sebanyak mane pun wang ringgit yg kiter ader... hehehehhehehehe... jadik kat maner kitaorg sekarang ??? sebeanyer 2 minggu lagik nak balik nih ade 2 options ajer... 1 option balik cuti raya.. satu lagik option balik terus atau mengikut istilah org - back for good.... hehheheehehheehehhehe.....

kepada yg tatau plan memula utk secure post research dlm masa 4 bulan nih sudah tidak menjadik kenyataan..... interview yg last walaupun tatau lagik keputusannyer (walaupun gua dah email nak tau apeciter....) nampak cam tak membuahkan hasil.. tapi tatau laa kan... pastuh minggu nih ade satu lagik hari kamis (no. 6 for those who keep count).... dan satu lagik senin minggu depan (no. 7) .... gua ckp menda yg paling senang ader laa biarkan org lain decide-kan aper yg nak jadik... kalo dpt keja senang ajer... 2 minggu lagik gua balik raya... tapi kalo tak dpt jugak tuh yg dilema nih datang balik.... yg minggu depan punyer interview tuh tok sah citer laa sbb tight giler utk mintak tolon org decidekan.... jadik sebenanyer mungkin korang tetanyer tanyer aperkah drama nyer.... kenaper tak balik ajer... yer tak ???

masalahnyer lepas duduk sini dekat 4 tahun ... barang barang yg dikumpul bukan laa 2 beg mcm memula datang dulu.... ini nak kena anta balik barang dari ruang tamu... dari bilik tido.. dari dapur dan dari stor... aduihhh pening pening.... kalo balik raya ini barang bole simpan stor pastuh biler datang balik bole amik bawak umah baru... tapi kalo nak balik terus ini barang semuanyer kena masuk kontena.... jadik itu laa yg susah... gua igt kalo gua dpt keja senang ajer sbb automatik itu barang kena simpan stor... tapi sekang masalahnyer tinggal 2 minggu lagik nak balik nih takde satu beriter baik pun sampai... gua punyer idea kalo tak dpt jugak keja.. simpan ajer barang dulu... carik keja sampai bulan 12... pastuh kalo bulan 12 tak dpt jugak keja pegi laa balik sbb gua pun mungkin nak pegi graduation ceremony dan kemudian baru anta balik.... mmg plan baekkk tapi masalahnyer plan nih kosnyer ajer... bukan 1 kali ganda.. tapi beganda ganda bebanding hantar ajer barang terus dan buat bodo....

kenaper tak anta ajer barang .. pastuh pegi laa balik biler dpt keja .... ?? senang ajer sbb barang barang yg ader tuh kitaorg tanak anta balik sbb tanak anta balik balik.... - u know what i mean... sbb itu double the cost balik... still tak make sense jugak.... jadik itu laa halnyer... problemnyer gua kompiden.. tapi 4 bulan lepas pun gua kompiden... bukan 100% tapi 200%... dan sampai sekang tak dpt hasilnyer... pastuh kos utk mengeja cita cita gua nih dah melampau tanggungan badan.. tgk ajer org rumah gua.. sbb tuh die sendiri tak tau nak sokong ker tidak idea nih sbb die sendiri pun dah tak tepike kos yg melampau lampau nih... org ckp put pen on paper pastu kire laa the numbers... tapi benda benda camnih tak bole di-rational kan sebegituh... hehehehehhe... entah laa... gua harap dlm minggu nih ade laa org tolon buatkan decision utk kitaorg.... walaupun gua dah buat decision gua sendiri tapi sbb takde support setakat nih rase mcm telalu berisiko.... u got to pay ur dues ... dan gua rase mungkin aper yg kitaorg dah korbankan setakat nih tak cukup sbb tuh gua willingly to pay more.... keringat.. kederat dan nampaknyer yg paling penting wang ringgit... kalo takde org nak tolon decide.. all i need is just a sign....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home