22 March, 2009

jaded ...???

puhh akhirnyer lepas gua anta draft gua yg hendak di-proof read senin lepas .. akhirnyer dpt laa lepak sakan 1 minggu nih.... hehehehehhe... mmg lepak sakan takde aper buat.. keja duduk umah jalani keidupan yg agak couch potato tapi blum full coach potato lagik.... sbb sisa sisa kesan minggu minggu akhir menyiapkan keja masih lagik terasa... tido pun masih beterabur pastuh rase cam tak cukup.... kekekekkekke... pastuh yg agak kelakonyer baru 2 hari gua tak buat keja.. dah rase mcm kembali nak buat keja balik seperti sedia kala... itu laa agaknyer... tak bole duduk diam tak buat keja.. lagipun takde byk tarikan lain yg gua bole buat.... nak amik kire ps2 pun dah anta balik malaysia hari tuh.. nak tambah lagik ps3 pun takde... bukan sbb dah anta balik tapi kat kedai lagik sbb tak mampu nak beli.. kekekekekekkekekek.... jadik sbb tak byk benda lain nak buat ... lepas 2 hari terus rase nak buat keja balik walaupun sebenanyer takde keja nak buat .... gua plan mmg nak lepak merehatkan diri minggu nih.. mane laa tau super gua dah abis baca minggu depan.. jadik ble terus betulkan menda yg tak betul dan kemudiannyer ble cepat cepat buat viva... biar lagik cepat gua senang hati gituh....

aper pun yg sudah tentunyer gua buat minggu nih adalah apply postdoc position utk meneruskan rancangan kitaorg tamau balik malaysia lagik buat 3-5 tahun akan datang nih.... ader laa dlm 10 applications gua dah buat dalam minggu nih.... ble tahan penat jugak sbb nak apply bukan macam klik apply job kat jobstreet dulu.... setiap pekerjaan uni nih nak kena isi borang.. memacam kena citer... itu pun nasib baik gua tak jumpa lagik memaner tempat yg nak proposal atau cadangan kajian yg gua nak bawak kat tempat diorg... kalo ader aduihhhh.... tapi gua igt kalo gua bebetul nak keja kat tempat tuh tak kesah laa kena buat jugak kan.. lagipun dgn menda menda yg skit punyer byk dah ditaip utk draft gua aper sgt laa nak borak dlm 2 helai kan... ekekkekekekek... aper pun gua igt mula minggu nih kena laa start tambah tambah material.. mane laa tau tetiber tak cukup lagik draft 170 muka gua anta hari tuh... tapi ble laa slow slow skit.. gua rase pun mmg perlu break away setahun nih.. behempas pulas between jaga anak.... jaga bini.... tak kurang juga jaga hal hal akademik.. chee lamak... tapi malangnyer biler time dah free skit sekarang nih duit plak takde.. jadik teperap jugak laa kat umah nih... kekekekekkekekke

mungkin sbb tuh gua suka betul main bola sekarang nih... walaupun dah kalah 3 minggu beturut turut penalti.... sbb time tuh rase agak relaks... macam bagi peluang utk diri sendiri begumbira.. kekekekkekekkeke... kire pengubat tak dapat bejalan jalan laa... nak bejalan abis abisan pun tak dapat lagik sbb duit yg ader pun cecukup utk menyara keidupan... gua rase dah kurang skit keja nih dapat meluangkan masa besama org rumah dan si anja pun kire dah bonus.. walaupun byk layan anak gua duduk dalam bilik air suruh die kencing ajer minggu lepas.... bukan aper kalo die masuk ngan mak die.. die jerit ayah ayah ayah macam mati ayah... gua nak buat bodo pun susah sbb sakit telinga... sampaikan kutip taik anak gua yg tegolek golek jatuh macam kutip buah epal ajer... itu laaa anak sendiri.. esok jgn time gua dah tua tak larat taik jatuh die tanak angkat sudah... gua sekeh ajer keplanyer nanti.. kekekkekekkekekekkeke... itu hari sampaikan memuntah mak die buat .... mungkin sbb mabuk agaknyer.... pening jugak kepla gua kalo ade dua org anak nanti.... ini macam kena open position utk nanny menjelang ujung tahun nih... sesape nak merasa duduk uk nih 6 bulan jgn laa segan silu apply.. kekekkekekke.. makan minum ditanggung.. berserta bonus pegi bejalan (kalo gua ade duit aa tuh.....)

ermmm gua tatau aper lagik instore bulan bulan mendatang nih.. yg gua tau bulan depan kena ade org panggil interview.. kalo tidak susah jugak.... pastuh bulan depan kena dah abis belaja dapat dr... kalo tidak susah jugak... pastuh bulan depan org rumah gua kena dah keja.. kalo tidak susah jugak .... nampaknyer bulan depan macam macam lagik nak kena adjust.... mmg bulan yg agak kritikal kot dalam keidupan kitaorg... kata org crossroad... yg tak tahan tuh bulan depan yg gua sibuk sibuk cite nih adelah 9 hari lagik... aiyakkkkkk... menjelang bulan 5 kitaorg dah takde umah dah.. menjelang bulan 5 dah kena balik.. menjelang bulan 5 dah kena ade permit keja utk tanak balik... menjelang bulan 5... aduiii byk lagik laa menda pening nak citer... nampaknyer kite kena tunggu dah lihat macam mane akhirnyer cite gua nih.... yg pasti kitaorg akan pindah umah bulan 5 nih... pindah kat maner tuh masih lagik menjadi tanda tanyer... jeng jeng jeng...... samada 5 km dari umah kitaorg sekarang ... ataupun 50000km.... kekekkekekekekek

0 Comments:

Post a Comment

<< Home