19 February, 2009

waktu yg tepat...?

gua tatau laa sbb gua jalan kaki dekat 45 minit lepas balik spital tadik... atau pun faktor faktor lain yg gua sendiri tak pasti... tapi hari nih genap seminggu gua diet seperti gua citer pada entry yg lepas.... hehehhehehehe... hasilnyer hari nih lepas kitaorg makan ikang kat ikea... kitaorg pun turun bwah.. pastuh tejumpa plak timbang... dan hasilnyer dlm seminggu nih berat badan gua sudah turun 74 kg ... hehhehehehehehehehe.... projek 5 kilo dalam masa 1 minggu telah bejaya dijadikan satu realiti... huhuuhuhuhuhuhuuhu.... korang tak pecaya.. aku pun susah nak pecaya... tapi setelah mencatu abis segala meal yg diambik dalam satu hari.. dan satu minggu belasah air kosong ajer... tanpa ku sedari segala berat lebihan yg gua rase gula dlam badan tuh ajer sudah dapat dilarutkan.... larut ke dalaamm... kaaaaamuuuuuuu... yg kucinntaaaiiiiiii - ehheheheehehehe... melalut laa plak gua nih... gua rase tak kesah nk sustain... tapi itu laa tatau laa kalo minggu depan hasilnyer akan seindah ini... gua rase memula tuh senang laa nak kikis bekilo kilo.. tapi pastuh gua rase badan kite akan maintain balik.... jadk takde laa ketara die punyer kehilangan berat.. memula obvious lemak... tapi pastuh pastuh agak susah skit aa nak susut....

aper pun gua tanpa disedari agak gumbira jugak laa... at least nampak jugak hasilnyer projek diet gua nih... agak instant jugak tapi kata pun diet extreme kan.. musti laa hasilnyer pun extreme jugak.. kalo tak extreme buat aper laa gua panggil diet extreme... hehehhehehehehe... tapi aper pun target sebenanyer masih jauh lagik... macam laa gua yg dah nak anto dah thesis gua nih... tapi tetap baru draft.. byk lagik pembetulan yg kena buat sampai laa berada dalam state sudah sedia utk diperiksa... tapi kata org kalo step memula nih tak buat manakan sampai step yg akhir tuh kan.. hehehhhhehe... bebalik kepada citer asal.. aper kejadahnyer kitaog jalan kaki 45 minit dari spital plak kan.... takde aper hal sebenanyer sajer ajer nak bwak si anja check mata die... org rumah gua ckp kaler dah betuka... dan sebagainyer.. walaupun gua tak nampak beza sgt tapi aper salahnyer kan.. bukan kena baya.. lagipun kalo dapat buang sblm balik malaysia pun kire bagus... tapi seperti kata dr.. diorg check takde aper hal.. penglihatan tetap normal dan bekembang seperti budak biaser... jadik tak perlu nak operate kalo tanak operate... tatau laa pendapat iklas atau pendapat nak selamatkan duit sbb tanak operate.. tapi secara lojiknyer betul jugak tuh... kitaorg pun tak pike nak kasik anak kitaorg ditidokan lagik kecik kecik nih.... kalo tade hal kang jadik hal plak... operation mmg cam gituh.. jadik selagik takdehal jgn carik hal... itu laa motto kite... heheehehhehe

pastuh camner plak kitaorg bole jalan kaki 45 minit ?? ini semua salah bas aaaa.... skit punnyer penuh... campur aku igt sajer ajer nak jejalan petang utk lepak lepak beborak ngan org rumah gua... tapi tatau laa gua die ble bagi muka mencuka ngan monyok sepanjang 45 minit tuh..... ermmmm... bemacam macam menda gua cuber nak borakkan... tapi semuanyer di turn down.... gua tatau camner nak kata.. gua igt seronot tapi mungkin org rumah gua dah takde hati macam die muda muda dulu kot... muka tak tua tapi perangai dah tua agaknyer.... gua pun tatau... sbb padhal perangai santai dan selamba badak org rumah gua laa yg menyebabkan gua mula jatuh cinta dulu dulu.... kalo perangai dah tuka camner nak buat tuh...? hehehehehehe.. ini bukan persoalan utk kawen lain .. jgn salah paham.. sajer ajer memanjangkan post gua yg dah tade menda nak bubuh nih.... maklum laa tak byk cite sebenanyer..... gua selalu rase gua still seperti versi yg dulu.. tapi lebih betanggungjawab ajer.... gua agak laa.... tapi mungkin biler makin tua kite kena start tuka kot... entah laaa.. pada gua itu antara kite tuka diri kite utk fit the system.. ataupun tuka the system utk fit diri kite... gua senantiasa menjadi fan yg latter... tapi itu laa kekadang mungkin agak impossible nak buat .... ada org ckp itu menyebabkan kite makin matang... tapi pada gua kematangan bukan diukur dgn sebegituh... gua tak rase kalo dah matang kena jadik monotonous...

aper pun gua selalu rase gua takde laa typical org.... dan sebolehnyer gua tanak jadik sebegituh... mungkin org rumah gua tak suker kot jadik tak typical... gua agak agak die pun tensen asik idup macam student walaupun dah ader anak satu.... mungkin nak setel down ajer keja tetap... ader umah... ader keta... hari hari keluar pegi keja anto anak sekolah... pastuh balik keja amik anak... masak... tgk tv ... pastuh tido start balik besok aktiviti sama... walaupun gua tak gemor conventional tapi entah laa.. mungkin biler usia makin meningkat semakin susah nak lari dari realiti.... betul kaa itu realiti? entah takde sape yg tau... kalo dulu sorang budak yg unik dan kewl dan belasah aper sajer yg gua kenal pun sekarang nak jadik org conventional... mungkin sampai satu time nanti gua pun akan join sekali kot.... hehehehheheheheeh.. macam mak gua selalu kata.. dah jadik bapak org dah pun perangai sama jugak.... kekekekkekekekekekekekekekeke... walaupun semakin tua tetap nak menjadik muda... hence the fiasco utk turun berat badan .... kekekekekkekekeek

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ada berani ker?... kalu ko tak masuk keje ngan um, ko kena bayo 300k plak. um dah double charge mulai this year. latest news!

6:23 PM  
Blogger kenit said...

berani..? maner ader tak berani... heheehehehe

10:44 PM  
Blogger Zan said...

berani mati tak mati - tanpa nama

8:39 AM  

Post a Comment

<< Home