08 February, 2009

kite tgk sape yg kena...


dawn.. today, originally uploaded by whitecokelat.

gua rase sape yg kenal gua tau yg gua cukup tak menggemari politik.. senang citer.. i'm never a fan of politics.. sbb bebalik camner kite cuber nak meyakinkan bahwa politik nih bersih... tapi kekadang ke-obvious-an kekotoran politik nih susah nak sorok... bole nampak di maner maner... gua tau its impossible to find a saint di kalangan politician yg kite ader... tapi nak carik yg cukup iklas nak tolong org pun susah... gua tatau apsal... tapi mungkin btul kata org power corrupt... absolute power corrupt absolutely... entah laa gua rase bile melihatkan senario tebaru yg tejadik di tanah air.. gua tatau patut komen ker tidak.. maklum laa gua sendiri pun tak mendaftar diri sebagai pengundi sbb gua tak pecaya sistem demokrasi di tanah air sendiri.... tapi walau camner pun gua tak luper jugak yg gua ade kat sini hasil bantuan kerajaan sendiri.. jadik macam diluah mati mak ditelan mati bapak laa kot... (nanti kejap ader ker perpatah tuh camtuh bunyiknyer)

aper pun itu hari kawan gua sorang nih tanyer gua pandangan peribadi gua... lagik lagik gua sekolah kat perak.. 5 tahun gua abiskan masa kat saner... memacam benda yg telah dialami.. hehehehhehehe... kononnyer nak relate me-relate aaa nih... aper pun gua punyer komen senang ajer... gua tatau apsal di time time org susah kena buang keja kite masih lagik nak berebut seat nak bentuk kerajaan.. kenaper laa kite semua tak bole bury the hatchet... sama sama sama mengembleng tenaga utk majukan kawasan tuh... huiiih gua rase agak susah org org yg ader power nak bepike dgn rasional... kalo kat perak kite tak bole buat macam mane kite nak buat kat palestin... mcm mane kite nak buat kat dunia nih... hmmmm... mungkin dah set bahwa kite di dunia nih takkan dapat idup aman damai.... musti ajer ade yg dengki mendengki....

bebalik kepada pekara pokok sena.. kekkekekekeke.. gua rase instead of ckp org nih salah padan muka.. org tuh salah padan muka gua rase semua org loser dalam hal nih... buang mase sebulan pike sape yg kena... kalo mase tuh digunakan utk memajukan hal hal rakyat kan elok.... ermmm.... tapi aper pun gua sebenanyer kecewa jugak ngan PR... nampaknyer walau aper pun its never a fair game.. kenaper susah agak nyer utk diorg jadik the bigger person.... cthnyer mase time org bota lompat.. kena tak kosongkan seat tuh... buat balik pilihanraya... kalo die ble buat camtuh musti org ramai pun akan lebih respek.. ini tidook... selemba badak ajer dgn rase gumbira terima... tapi biler kena balik baru nak melatah nampaknyer.... hmmmm... gua tau mungkin cara diorg dibeli agak keji... tapi itu besides the point... biler mase ader peluang utk memperbetulkan aper yg tidak betul.. kenapa tak buat... kalo tidak takde laa kena take over.....

tapi sekali lagik.. itu semua pekara yg tak penting... sbb pekara penting tidak dibawa ketengah di masa yg sepatutnyer... cite pasal bota nih.. dulu time sekolah kitaorg ade kursus motivasi beramai ramai di kalangan sekolah berasrama bukan berasmara penuh.. time tuh laa gua kenal sorang awek nih... duduk kat bota budak tuh... terigt plak.. kekekekekkekke... tidak ade kene mengena di situh... aper pun bebalik kepada isu pokok minggu nih... soalan kuiz... siapakah kawan gua yg bertanyakan tentang hal hal politik yg gua nyatakan di atas.... hadiah tak berapa lumayan tapi kalo rajin nak jawab aper salahnyer... kekekekekekekekekkeke... aper aper pun gua harap biar aper pun halnyer sesama sama laa kite bebaik... kalo kite tak dapat nak tunjuk camner.... tak kesah la sape yg bekuasa asalkan org org yg bekuasa nih sedar bahwa diorg ade kelebihan utk membela nasib org org yg idup susah.. semua org nak idup aman damai.. kenaper susah sgt... kenaper nak ati busuk nak kaya lebih lebih.... bukannyer dpt bawak mati.. jadik idup laa aman damai sesama kite utk idup yg sementara nih... susah beno agaknyer..... hero hero cam superman atau spiderman tak penah pun mintak ganjaran... kenaper diorg nih yg dah mmg begaji susah sgt nak berkhidmat.... hayooooooo

ok org perak... chilll jgn memara sgt.. harap harap lagu anak anak perak dalam citer rock nih dapat menenangkan jiwa yg kacau....


1 Comments:

Blogger Jin said...

gua teka org tuh azan...

10:16 PM  

Post a Comment

<< Home