13 March, 2009

extra extra .. read all about it.....

gua takde byk benda bole update kebelakangan nih.... rase down sbb asik kalah ajer setiap kali pegi tournament menghantui perasaan gua.... kalo kata org setiap kekalahan tuh kite kumpul utk menjadi iltizam supaya kita dpt maju ke depan.... cittt kalo dah 3 minggu tak jadik iltizam jugak tatau laa nak kata camner kan.... hehehheheehehehe.... aper pun 2 minggu kebelakangan nih mmg gua ade sedikit sibuk menyiapkan thesis gua yg tinggal dalam 10 muka lagik hendak disudahkan dalam masa 3 hari nih.... kata org impossible is nothing.. kalo bahagi 3 hari lebih kurang 3 muka surat ajer nak kena taip kan.... plan nak viva semua pun sudah diatur.... dalam petengahan bulan depan... kalo bahsa english gua tak "colloquial" sgt seperti yg selalu diperkatakan oleh super gua dan tak berapa byk correction mungkin seawal minggu petama bulan 4 dah ble jadik dr. kot... dr. atas kertas ajer laa bukan bole sembuhkan org.. bahkan kena pegi spital lagik kalo sakit sbb tatau aper yg sakit... kekekekekkekekekekekke... sbb kapasiti gua tulis lebih kurang 10 muka 1 hari (cheee... konon) maka gua igt keja nih bole disudahkan malam semalam... tapi malam semalam gua pegi bantai plak tgk manchester city dlm eufa cup.. pastuh tido plak.. bgn tido pkl 12 ble plak layan death note yg gua dah tgk 3 minggu lepas... pastuh ble plak layan the gadget show yg gua miss minggu nih (miss sbb gua tetido time show)... kekekkkkeekke... pastuh biler dah pkl 430 gua igt bantai tido kejap sampai pkl 600... semayang subuh pastuh sampai laa sekarang baru dpt 1 muka surat... kekekekkekekekkekekekekkekee... nampaknyer kena guna penuh 24 jam hari nih.....

tapi ini semua tejadi disebabkan naluri kemelayuan gua yg mudah rase senang hati apabila ade beriter gumbira... yer kalo korang tetanyer tanyer korang nih bangsa aper.. melayu ker tidak.. apabila dapat beriter gumbira (walaupun besikap sementara) org melayu akan mudah rase complacent dgn beriter tuh.. padhal di kemudian hari ader memacam lagik benda yg perlu utk diselesaikan.. cthnyer.... gua ader lagik 10 muka surat nak buat keja.. tetiber org rumah gua bawah beriter gumbira yg sudah lama gua tunggu.. pastuh terus malas nak buat keja... kedian terus tak siap keja utk hari tuh... padhal kalo siap memacam hal yg lebih penting lagik boleh dikerjakan.... do u follow?? kekekkekekekekekke.... bukan beriter gua akan dapat baby... gua rase beriter tuh dah lama org tau kot... tapi beriter bahwa kitaorg kemungkinan besar akan dapat pro-long lagik kitaorg punyer stay kat UK nih... hehehehhehehehehe... we discovered last month that although we hated being overseas.... but staying put would be the best option at this time... apsal ??? sbb setelah merantau dan idup kat sini 3 tahun (4 tahun utk org rumah gua)... rase mcm senang ajer dan yg paling penting dpt buy us more time pretending not to grow up and be reponsible people... hehehehehehehe.. bukan la tak reponsible mcm tuh.. kalo tidak takde laa anak kitaorg besa dan comel.... sebaliknyer tak reponsible mcm jadik org org bekeluarga yg lain.. beli umah... pegi keja balik keja... beli keta... bla bla bla.....

jauh di hati gua dan org rumah gua yg masih lagik perasan muda nih... bahwa realiti sebegituh masih tak sampai lagik... gua pun pike jauh jauh dan dalam dalam bahwa gua sememangnyer tak bole mengaja.. kalo nak sumbangan intellectual mmg tak dehal.. tapi sebagai tenaga mengaja nih agak susah skit... gua pun tatau apsal.. tapi biler mase time uni gua tau takde org pun nak belaja aper aper ngan gua.. sbb takde aper yg bole dicapai kalo belaja ngan gua nih... ok laa ade sorang ajer budak penah nk belaja penganturcaraan ngan gua.. tp gua rase sbb die pun outcast dan takde org die baik nak tolon ajar.. atau lebih tepat lagik time tuh die tak berapa baik ngan titi lagik.. jadik tepakse laa belaja ngan gua sbb gua ajer muka die selalu tgk kat foyer yg lepak sesorang biler mase semua kengkawan gua sudah balik... kekkekekkekekkekekeke.... walaupun die bajaya tapi gua tatau berapa byk ilmu pengajaran yg gua dapat turunkan sebenanyer... sama macam anakin dan obe wan... walaupun die dah ajar memacam kat budak anakin tapi kedian hari jadik jahat jugak disebabkan perasaan cinta.... yg secara tak langsung membawa kepada soalan kuiz minggu nih... kekekekkekekekke.. takde kena mengena ngan siri clone wars yg menjadi tontonan gua tetiap minggu sekarnag nih.... tadik gua citer gua ade ajar sorang budak time sekolah... apakah keputusan peperiksaan budah nih pada test petama tahun tuh...... jeng jeng jeng.... cluenyer markah adalah subject to alphabetical rankings.....

bebalik kepada hal asal... (tapi jawab laa dulu soalan kuiz kalo nak), itu laa berite yg tekini... nampaknyer org rumah gua akan dapat work permit.. secara tak langsung memberikan gua sedikit mase utk mendapatkan post-doc position kat sinih.... hehehheheheheheh... agak agak dlm 2 bulan nih moga moga murah laa rezeki gua... come on come on... nampaknyer tak sia sia jugak gua merungut 2-3 hari nih tanak balik..... agak agak tak dpt balik bebetul jugak laa rupenyer... kitaorg punyer projection bile tgk balik raya nih pun blum tentu lagik dpt balik ker tidak.. kalo semua menda menjadi kenyataan laa... heheheheheheehe.... aper pun sori update tak byk.. maklum laa kisah idup gua nih bukan mcm politik kat malaysia ... setiap jam ajer ader menda nak jadik.. ader ajer org nak gado... hmmm ... agaknyer hal hal kecik cam nih dpt kacau perhatian org daripada masalah ekonomi laa... aper pun mungkin kalo ekonomi teruk sgt nampaknyer siti kena pull the impossible.. becerai dgn datuk K... pehhh bayangkan laa betapa distraction nyer beriter tuh.... mmg org kalo kena buang keja pun tak pike.. pasti cite pasal siti ajer... gua rase mmg benda tuh dlm proses begantung kepada betapa teruknyer kemerosotan ekonomi di malaysia... kekekkekekkeekekekkekke... kalo jadik jgn luper korang dgr petama kalinyer di blog gua nih..... ok jgn luper soalan kuiz !!! satu lagik hadiah lumayan akan menanti pemenang (aka. jin atau azan ajer nampaknyer setakat nih yg beminat.... tolon aaaaa)

2 Comments:

Blogger Zan said...

lu kalau ajar misti la dapat B bai. Tapi kalau lu kasik tiru kompom A.

9:40 AM  
Blogger Jin said...

gua teka B+...kali nih susah siot...

6:02 PM  

Post a Comment

<< Home