23 February, 2009

bigger fish to fry...

gua rase kekadang agak sukar jugak nak pecaya aper yg jadik... selalunyer kalo dalam satu satu petandingan tuh org ckp biler dah sampai top four dah kire baguih la tuh.. aper tah lagik kalo dah sampai final two.. tapi the ultimate experience tetap apabiler kite bebetul menang... tak kesah camner pun.. kalo tak menang tetap tak menang... to be truthful takde saper suka jadik 2nd best... takde saper suker jadik the 1st loser... yg pentingnyer yg champion tetap champion camner nak kata pun kan.. kekekkekkkkeke... gua rase sepanjang idup gua nih (dlm 28 tahun nih) sudah byk kali jugak hajat gua tak sampai.. mcm final ragbi bawah 15 tahun negeri perak... macam final basketball antara fakulti itm... macam dua kali semi-final mini asian game kat uk nih... dan yg terkini semalam.. separuh akhir kejohanan bola sepak pasukan pasukan malaysia di warwick.... kalo ade memaner event tak masuk tuh tak perlu nak pike laa sbb pada gua kalo nak kalah bior kalah awal awal jgn kalah dah nak last last sbb lagik pedih... kekekkeekekke... kalo kalah awal awal takper sbb dah tau dah mmg tak ble pegi jauh... tapi biler makin jauh pegi pastuh baru kalah rase tekanan perasaan tuh semakin mendalam... kekekekekkekekkekek.... nasib baik kalo pegi final... kalah pun dapat adiah.. kalo tak dapat, mmg lagik laa tetekan.. kekekekkekekeekkekeke....

smlm dlm pkl 550 pagi gua dah begerak keluar umah... sbb nak pegi warwick nih 2 jam lebih pejalananyer... dgn bekonvoi 4 keta kitaorg pun sampai... tahun nih gua main striker.. kembali kepada posisi yg mmg gua main sbb nak sama ngan idola gua.. kekekekkekee... ronaldo no.9 bukan ronaldo tipu no.7 kekekkekekkeke.... tahun lepas gua pegi jugak tapi tahun lepas pengalaman takde laa sepedih tahun nih sbb tahun lepas tesangkut di peringkat kumpulan sajer... tapi tak pepasal gua dah fast forward plak citer gua nih... aper pun kitaorg duduk dlm group 4 team... satu team ajer lepas utk pegi semi-final.. gua pun tak paham apsal formatnyer camtuh.. tapi seperti kata pepatah.. kalo nak menang kena laa menang dalam aper jua situasi pun... hehehehehhehe... jadik dgn angin sejuk tak tentu pasal kitaorg pun mulakan laa pengembaraan kitaorg di dalam kejohanan nih... hehehhehe.. first game... lawan liverpool (bukan FC) keputusan hanyer laa seri 0-0... seperti match bola biaser ... skit lagik nak menang + skit lagik nak kalah... aper tah lagik kalo diorg dapat penalti tp kena tiang.. hohohohohohohoohohoh.... pastuh masuk laa mode kena menang semua game kalo nak lepas... aisyehhh ini tekanan yg tak sepatutnyer nih.....

tapi aper pun sebab team shefield dan liverpool menang ngan manchester B (sekali lagik bukan reserve team manchester) maka secara matematik kitaorg kena menang semua game.. lawan shefield (aku rase cam salah eja la nih tapi malas nak google) kitaorg menang 1-0... walaupun gua tak score yg satu tuh.. tapi gua tolon kapitan pasukan score yg satu tuh dgn mengangkat corner... kire assist laa tuh.. hehehheehehe.. slamat satu game... tinggal satu game lagik lawan manchester B, yg setakat nih dah kalah 2 kali... igtkan ble senang senang ajer lepas.. tapi sekali lagik liverpool mendapat untung sabut dan menang dgn shefield 1 - 0 jugak.. nampaknyer tugas menjadik sedikit susah.. sbb bukan setakat kena menang.. tapi kena menang dgn 2 jaringan dan tidak bocor satu pun (sbb liverpool menang 2-1).. jadik kitaorg pun lawan manchester... gol no. 1, gua angkat free kick pastuh member gua tak dpt tanduk.. tapi jatuh kat ujung.. kawan gua sepak kena tiang.. pastuh dpt balik... tolak kat kapitan.. kapitan score.... huhuhuhuhuuhuh.... gol. no.2 tolak tolak tolak dpt bola, keeper keluar, pastuh teammate gua tolak gol kosong ... gol... gol. no. 3 yg tak jadik.. gua one on one dgn keeper tapi tetiber rase nak skill round keeper alih alih tolak bola lebih tak score... kekekekekkekekekekek....

walaupun rase agak tensen sbb gua patut score gol skit punyer senang camtuh... tapi yg lebih penting kitaorg selamat kan semi-final... ble kata by a wishker jugak laa ... tapi tak kesah laa .... lepas tuh sessi lepak sementara menunggu semi-final... dlm 30 minit camtuh jugak gua rase... mula laa game semi-final dgn home team - warwick.... gua pun tatau apsal prestasi kurang memberangsangkan ketika itu... walaupun mase permainan dah betambah tapi malangnyer game abis 0-0... aduihhh... jgn kan nak score gua rase pecubaan pun takde yg memberangsangkan... ader skali ajer gua rase gua patut score tapi lambek sedikit nak tanduk bola umpanan kapitan... ish ish ish.... aper pun pelawanan terus masuk penalti 5 org.... memula diorg amik.. gol.... citt... pastuh kitaorg amik .. gol jugak.. pastuh diorg amik.. gol lagik... pastuh gua amik... musti laa gol.. giler ker tak gol... pastuh diorg amik gol laa plak.. pastu kitaorg amik.. aishehhhh tak gol... takper takper 2 lagik... diorg amik... gol lagik... pastuh kitaorg amik... gol jugak.. dan tiber laa waktu penentu... jeng jeng jeng... diorg amik ... gol alamek.... gagal lagik nampaknyer.... ishh ishh ishhhh

kekadang susah nak kata biler kena macam tuh.... tapi seperti biaser gua tak rase hard luck ataupun unlucky ataupun menda menda lain... walaupun selalu org ckp penalty tak kire.. tapi realitinyer kire .... realitinyer kitaorg tak cukup bagus nak tutup game tuh full time.. jadik tepakse laa menerima padahnyer... tapi heartbreaking laa.. tak dinafikan... tahun lepas mase kalah 1 point time semi-final basketball mini asian gua rase agak tepukul jugak... tapi kali nih sbb kejohanan lebih besar rase agak tekedu jugak aa.. bukan aper sbb biler menda macam nih jadik gua selalu pike gua patut ble bagik lebih lagik... mungkin tak cukup 100% biler rase mcm dah cukup 100%... tapi biaser laaa mmg susah nak kata... tak perlu dipersoalankan aperkah what-ifs nyer.. sbb yg lebih penting adalah kite belaja terima segala kegagalan yg ader... kalo kite tak belaja nak terima camner kita nak move forward kan... hehehehhehehehe.... semua nih pengajaran..


1 Comments:

Blogger Zan said...

aku sepak penalti satu arah jer, kalau keeper dah kenal mmg duduk jer la kat tempat tu, kalau sepak tempat lain kompon kelaut peginye yob.

9:55 AM  

Post a Comment

<< Home