02 March, 2009

hajat tak sampai lagik....

rase cam kurang ajer update bebaru nih.... tak perasan plak camtuh tapi sejak daripada tournament itu hari rase mcm lemah lemah ajer... rase penat plak tak pepasal... mungkin perlu lepaks tido satu hari abis baru rase sedap badan kot... kekekkkekekkekekeke... tak dapek lagik nak buat camtuh aku rase laa.. aper pun minggu lepas gua begerak ker birmingham... utk tournament ke dua.. tapi kali nih main 6 aside laa plak.... hari sabtu dianjurkan oleh kelab umno birmingham betempat di star city... kat star city nih laa belambak kedai makanan halal... tak kesah laa fast food ker tak.. tapi majoritinyer halal..... kekkekekekek... side note takde kena mengena dgn petandingan bola sepak pung... hari sebelum tuh plak kitaorg sekeluarga pegi london... utk scan cap jari segala jari nak buat ic pendatang kat uk nih.... yer bebaru nih diorg pekenalkan ic plak utk pendatang pendatang.. jadik kalo sesape yg beniat nak sambung tempoh visa student diorg kena laa buat ic pendatang nih.. jadik keja laa plak kan... kkkeekekkeekkekekke... nak scan tuh sekejap ajer dlm 5 minit... tapi nak tunggu die ckp kompem semua ok makan masa sampai 2 jam... tah hapa hapa ntah... tak paham gueee... aper pun lepas tuh kitaorg pegi servis apartment member org rumah gua.. datang keja kat sini sementara 6 bulan.. bess betul duduk pun tgh tgh london dgn elaun dan servis apartment siap.. pehhh...seronot btul dpt keja keje camtuh.. terasa pelik plak time gua sibuk keja dulu takde plak keja keja camnih ... cittttt

aper pun lepas makan makan kat umah die.. kitaorg beramai ramai balik laa ker soton... bukan aper besok tuh ader jugak laa org nak melepak ngan org rumah gua.. bole laa diorg melepaks lepaks.. takde laa org rumah gua pun boring kena tinggal sehari suntuk.... sampai ajer mengenangkan hari yg skit punyer panjang besoknyer gua pun masuk tidooo... lebih kurang pkl 6 camtuh .. gua pun mula bgerak keluar umah amik bebudak sblm meneruskan pejalanan ker birmingham.... sampai pun lambat jugak dekat dekat pkl 930 camtuh lebih kurang... siap siap pastuh mula laa game petama... kali nih belambak jugak pasukan yg ader... maklum laa 6-aside ajer pung... ader 18 team - itu pun sbb ade 2 team tak sampai..... kitaorg pun pecah 2 team... satu team A, satu team B... gua duduk dalam team A.. kitaorg ade 5 game kena main... memula tuh main lawan team nama TUAH... menang 2-1 tapi team tuh ble plak lepas tuh tarik diri... sbb nak begabung dgn satu lagik team die dalam group lain.... ble plak camtuh..?? sudah tentunyer segalanyer bole kan... kekekkekekkekekkek

lepas tuh jumpa plak team aper ntah gua tak igt.. menang lagik 1-0... jadik dah ade 2 menang.. tapi sbb team memula tadik dah tarik dari daripada group nih maka semua org tak pepasal dah menang 1 jugak laa... aduihhhh tensen jugak sbb rase cam penat penat ajer nak menang memula tadik... tapi biaser laa mutu pengurusan pengendali petandingan petandingan bola sepak kat uk nih mmg bole tahan agak mengecewakan laa.... jap gua tak dapat pike pekataan yg sebenanyer lagik sesuai... "teruk" laa kot lebih kena.. kekekekkekekekekeke.. aper pun seperti biaser kalo nak menang kena laa menang dgn aper jua jenis cabaran pun kan.... lepas tu lawan manchester plaks... seri plak 1-1... kedian jumpa plak team birmingham... tak pepasal disebabkan mutu pengadilan yg sungguh mengecewakan daripada pengadil petandingan.... kalah sampai 4-1... adusss... maka sekarang ader 2 menang, 1 seri 1 kalah... tak beapa indah.... tapi sbb top 2 ble pegi quater final maka harapan masih lagik cerah.. kena menang game terakhir... tapi nak jadik citer biler sampai game group terakhir ble plak kitaorg seri 0-0 dgn satu clear cut chance yg gua tak score... pehhhh.. kalo nak kire dah 4 game 11-aside + 5 game 6-aside gua tak menjaringkan gol lagik nih.... sungguh kering kontang rekod menjaringkan gol dalam petandingan gua rupenyer....

aper pun lepas kire kire rupenyer tak cukup plak kitaorg punyer jaringan utk lepas.... aduiiiii.... dgn satu gol plak tuh.... pehhh aper pun tak abis lagik citer sbb ade plak satu lagik peluang utk masuk quater final... iaitu dgn menjadik top two teams from the losers pool.. aper jadik lepas kire kire lagik dpt laa kitaorg masuk mengikut tiket tesebut.. gua pun tatau matematiknyer camner menda nih bole dicapai.. sbb gua sendiri tak pasti ader berapa group sebenanyer... kekekkekekekeke.... aper pun lepas rehat utk semayang dan makan tghari kitaorg pun diundi utk bertemu birmingham balik.. aittt camner tuh bole jadik pun gua susah nak explain jugak.. semuanyer teletak kepada mutu pihak pengurusan petandingan.... tapi seperti petandingan yg lepas kalo nak menang kena laa menang dgn sesape pun.. tak kesah laa kalo team yg kita dah jumpa... tapi sbb mase memula jumpa kitaorg kalah jadik agak bersesuaian laa jugak jumpa time nih... iyer tidak.. kekkekekekekek.. tapi malangnyer game berakhir dgn 0-0 yg bemakne utk kali kedua dalam 2 minggu nih kitaorg akan menghadapai sepakan penalti mati mengejut lagik..... tapi 3 org ajer memula sblm bemulanyer sepakan maut....

sbb kalah baling duit kitaorg amik penalti no.2 ... tak suka betul gua camnih sbb lebih pressure kalo amik lepas pasukan lawan amik nih.... diorg amik... masuk.... kitaorg amik tak masuk... aduiii... diorg amik masuk lagik... pastuh tiber giliran utk gua amik .... ader pressure skit sbb yg no.1 tadik dah tak msuk jadik kalo nak survive kena laa kasik masuk kan.... jadik seperti biaser mesti laa masuk.. giler ker tak masuk... score = 2-1... tinggal satu org lagik.. kalo masuk abis citer.... diorg amik... masuk... abis citer... kuwang kuwang kuwang kwang kuang... kuangg.... nampaknyer 2 minggu beturut turut kalah penalti ish ish ish.... lepas tuh birm meneruskan pejalanan tuk menjadi juara ... citt lagik laa rase tekilan.... dah laa tournament nih no.3 pun dapat adiah.. jadik tak sampai semi-final lebih memberikan kesan kot.. pada gua lebih kucewa minggu lepas sbb satu step lagik nak sampai final.. bebanding minggu nih.. pastuh sbb first cut is the deepest kata org, 2nd time nih gua rase biaser ajer... kalah menang adat petandingan kan... kekekkekeke.. kalo takde org kalah camner nak ader org menang.... wakwakakakkkwkwkakakakkaa... ader ong ker takde ong... minggu depan kite tgk saper yg kena.... kekekekkeke

0 Comments:

Post a Comment

<< Home