09 March, 2009

there can be only one......

minggu nih sekali lagik gua + kengkawan southampton yg lain begerak awal awal pagi buta... menuju ke satu lagik petandingan bola sepak di bumi united kingdom nih... kali nih kena keluar lagik awal.. pkl 330 pagi... pastuh kena gerak lagik jauh iaitu ker bumi manchester.... dlm pkl 4 pagi kitaorg pun mula begerak... seperti minggu lepas keta gua kena amik sorang lagik star player kitaorg kat birm... jadik lepas 2 jam kitaorg kena laa singgah ker birm kejap... dlm pkl 6 pagi camtuh .. betepatan laa utk berenti semayang subuh.. tapi malangnyer disebabkan ini petama kali kitaorg masuk central birm jadik ade sesat laa sekejap nak carik umah player impot kitaorg nih.. nak jadik citer sampai gua salah masuk bus lane yg one way.. nasib baik takde bus kalo tidak tak pepasal jadik drama pkl 6 pagi.. kekekekkekekeke... selepas 40 minit camtuh (sebenanyer nak dekat sejam jugak laa) sampai jugak kitaorg ker birm.... dlm pkl 7 camtuh pas semyang semua kitaorg pun begerak ker destinasi sebena iaitu ke manchester city.. bukan machester united.. kekekekekekek..... tapi lepas 2 jam dalam pejalanan sempat plak lagik sesat... memula salah jalan sampai nak ker liverpool fc.. pastuh salah lagik jalan sampaikan nak ke bolton... pastuh nak pusing pun salah jugak jalan sampaikan nak ke wigan jumper zaki.. kekekkekek pastuh akhir sekali sampai jugak laa ker manchester... bukan manchester city ataupun machester united.... aduihhhhh.. susah jugak pusing pusing hi-way diorg nih......

lepas sampai kitaorg pun sesiap.. mengadap game petama menentang westminster.... nak senang citer... kitaorg menang game nih.. 1-0 hasil jaringan si bakat no.20 iaitu gua.. kekekkekekkekeke.. jgn mara kengkawan... pastuh game no.2 plak lawan manchester kickers.... kitaorg menang 2-0, 1 hasil jaringan joel member selalu training penalti gua... walaupun sebenayer gua yg tap dpn gol.. tapi takper ... tak kesah saper score janji menang... satu lagik own gol bek die... nampaknyer mcm dah gerenti layak.. pastu game no.3 lawan MSSM.. yg gua igt majlis sekolah sekolah malaysia.. rupenyer malaysian society machester... yer mmg byk team manchester kat tournament machester rupenyer.... kekekekkekekke.. bole plak kalah 1-0 kerana gol nasib baik diorg.. mamat nih cross pastuh tetiber angin tiup sampai laa masuk gol... kekekkekekkekekekke.... aper pun disebabkan algebra yg kompleks yg diorg guna... yg gua sendiri tak dapat nak explain kat sini... kitaorg pun dpt pegi ker quater final sebagai juara kumpulan... gua igt hari nih mmg nak kena bawak balik piala laa nih jawabnyer.... kekkekekekekkeke.... selepas interval utk semayang, makan dan hal hal yg sewaktu dgnnyer.. tiber laa acara kalah mati tapi takde laa mati sebena-benanyer..... dan tatau apsal nak menjadi citer undi punyer undi ble plak kitaorg jumpa lagik team MSSM nih tak peringkat suku akhir... cittt nampaknyer kalo nak jadik champion kena menuntut bela laaa plak... ish ish ish....

aper pun gua rase walaupun kurang peluang utk score... malahan gua dpt bola 2 kali ajer sebenanyer.. satu gua cross (yg gua rase sepatutnyer score utk menjaringkan gol) satu lagik bola meleleh depan gua tapi tak btul posisi utk ketuk masuk.... pastuh di saat saat akhir skit lagik nak buzzer beater walaupun ini main bola bukan basketball.. tapi seperti telah ditakdirkan kitaorg masuk ke pusingan sepakan penalti.... aduihhhhh.... dan utk sesape yg kawan gua kat facebook tu... adalah lebih baik menyaksikan siaran langsung sepakan penalti tuh kat sini: http://www.facebook.com/video/video.php?v=60576121399&oid=63499226101 hehehhehehehhehehe... kalo korang kire sekali lagik utk 3 minggu beturut turut team southampton nih kalah penalti 4-3.... aduihhhhhhhh... tapi mamat no.20 tuh tetap hensem dan kacak walau aper pun org nak kata... kekekkekekekkekekek... kalo betul katakan iyer... wekekekkekekekekkeke.. maka selepas tuh tatau laa nak kata aper lagik.. apetah lagik team semi-final yg kitaorg akan jumpa kalo tak kalah tuh kitaorg dah menang 2-0 time group.... dan team yg kitaorg akan jumpa final tuh kitaorg dah kalahkan 1-0 2 minggu lepas.... kata org cakap cakap kalau nih hanyer laa pada yg kalah aka loser.... org yg menang takde pun cite ginih.. sbb die menang... tapi aperkan daya... kalo dah kalah nak citer aper lagik.. yer tak... hehehehehhehehehehehehe

akhir kata.... memula gua igt tahun nih ader 4 tournament, bole menang quadruple championships.... tapi nampaknyer so far 0/3.... ish ish ish... tiga tiga kalah penalti plak tuh.... jadik lagik laa kucewaaa... jadik yg tinggal hari nih adalah satu chapter thesis gua yg perlu dikerjakan sblm menjelang hari rabu.... bukannyer piala ataupun medal utk memulihkan kepenatan badan gua ini.. aduihhhhh.... tapi aper pun nampaknyer disebabkan gua score.. rupenyer ronaldo pun score jugak semalam.... hehehehhehee... mmg ronaldo sudah datang kembali .... the one n only ronaldo... nampaknyer lagik byk gua score lagik byk die score dan lagik byk jugak gua score.... kekekekkeke... ble ker camtuh... gua pun tatau ble ker tidak tapi aper pun utk santapan korang... enjoyss.....


2 Comments:

Blogger princessGarnet said...

standard ah awak pusing2 highway,wajib tuu

5:54 AM  
Blogger Zan said...

aduhhh... lu ni asyik kalah jer, lu pernah merasa tak jadik juara kejohanan dlm bolasepak nih?

4:47 AM  

Post a Comment

<< Home