15 February, 2009

the xtreme diet !!!

hari kamis lepas kitaorg plan nak pegi opening IKEA southampton... yes more reason not to leave southampton nampaknyer..... utk petama kalinyer... lama sudah diorg kasik tegak building kaler biru ini tapi baru hari nih pintunyer dibukak... tapi punyer laa ramai org sampaikan nak masuk pun kena beratur.. ulang suara ulang suara.. nak masuk kena beratur bukan nak parking keta kena beratur... takde spot traffic jam pun.... nampaknyer hanyer jam biler nak masuk dalam ikea.... aper pun sbb malas nak beratur dan apabiler memikirkan kat dalam musti cam pasar malam minggu gua igt kiteorg try pegi biler dah reda skit laa.. camnih teruk sgt nih gamaknyer... lagipun nk tgk ajer .. bukan nak beli aper pun.. menjelang 2 bulan terakhir kitaorg berkediaman nih rase cam leceh plak kalo menambah barang... sbb kalo kena balik mak bapak nak mengangkatnyer buleh patah pinggang.. lagipun tatau laa plak camner nak bawak balik lagik nih..... hehehehehehhehe...

itu bukan cite sebenar.... cite sebenar nyer lepas tuh... kitaorg pegi makan.. pastuh lepas pegi makan kitaorg pun pegi toilet.. pastuh kat toilet tuh ader plak mesin main keta... yg gua masukkan aaqilah... ader plak mesin timbang.. yg gua masukkan diri gua... setelah membayar 50p nampaknyer dalam mase 10 bulan rupenyer gua sudah naik 4kg... alamak !!! daripada berat badan gua yg agak bole diterima pakai 75kg itu hari bulan 4 sekarang sudah jadik 79kg... pehhhh 9kg off the maximum limit utk diri gua yg sehat.... ishhh... 14 kilo lebih dari berat yg gua rase ideal utk diri gua supaya menjadi kacak... kekekkekkekekeke... jadik biler panik menyerang seperti org org panik yg lain gua pun memulakan rejim diet yg paling extreme.. rejim yg paling extreme nih bukan utk org org yg lemah sebaliknyer utk org yg besedia nak mati... kekekekekekekek.... menjelang tournament bola 3 minggu straight yg akan mula minggu depan gua rase sesuatu perlu dilakukan... kalo gua tidak berada pada berat badan yg ideal, bagaimanakah gua hendak bermain dgn lebih bekesan...

jadik disebabkan gua malas nek pegi jogging sbb ade lagik 2 chapter thesis gua yg tak abis abis lagik nih (dah dekat seminggu lebih buat), maka gua rase jalan yg ader hanyer laa diet yo-yo style... macam mane.. siang option yg ade posa atau makan buah ajer.. malam sambung makan buah lagik utk buka... kalo siang posa laa.. minum sahur susu ajer... dan kalo tak posa minum air kosong ajer... kekekkekekekekeke... jadik jumaat besoknyer itu laa yg tejadik... siang gua belapa... malam plak sbb org rumah gua dah sesusah buat ikan salmon masak pedas... gua makan laa skit.. tapi itu pun makan ikan ajer yer... disambung dgn makan buah dan minum air kosongs.... pehh satu hari nih kire gua mkn 2 ketul ikang... 3 epal dan 2 ulas pisang.. itu ajer... mmg extreme abis extreme laa nampaknyer.... tak side effect nampaknyer melainkan rase penin kepla dan rase penin perut kosong ajer memanjang.... kekekekke.. gua rase kalo keep up macam nih, bukan setakat 5kg turun minggu depan tapi abis 10 kg agaknyer.. kekekekkekekekekekeke...

tapi biler pike lojiknyer... 10 bulan naik 4 kilo.. pastuh 6-7 hari ajer nak turunakn 5 kilo balik mmg tak lojik.. kalo tak extreme mmg tak lojik kengkawan... kena extreme baru bejaya.... tapi malangnyer hari sabtu semalam gua pegi laa main bola dgn bebudak mat saleh.... diorg training dah selalu berlari.. gua igt mmg perlu turun utk mempertajamkan teknik penyudah gua yg gua rase ble asah lagik..... tapi rupenyer tanpa gua sedari, sebab semalaman gua tak makang tetiber rase mcm takde tenaga semacam... sampai sampai diorg lumba lari satu padang... tadehal... tapi pastuh biler main game rase mcm mengah satu macam dan rase macam tak betenaga.... rembat bola pun tak pegi nampaknyer.... pehhhh teruk jugak side effect tak makan nih... tapi seperti hero cite keleng... sampai dah abis main tetap gagah jugak gua nih.. cumer performance tidak laa sekencang hari hari gua makan seperti biaser.... jeng jeng jeng....

nampaknyer diet extreme gua nih menyebabkan penurunan dari segi prestasi plak.. kalo gua biarkan selama 6-7 hari mau biler time tournament tiber aper pun takde tinggal lagik... abis tak bemaya laa tuh maknenyer... hmmmm nampaknyer kena buat alteration skit aaa... disebabkan gua perlukan banyak bahan utk dibakar time main.. maka sekarang diet yg kurang extreme perlu dilakukan... kali nih makanan especially kabohidrat perlu dicatu sedikit... jadik takde laa tambah 2-3 round time makan... 1 round dgn sesenduk yg minimum.... kedian tak ble laa belasah air manis sesenang ati.... dan perlu maintain minum air tawar dan makan buah dan makan sekali ajer sehari.... kekekekkkekeek.. walaupun gua tak dapat continue diet extreme yg gerenti ble buat gua kurus dalam masa sebulan... nampaknyer utk mase tedekat nih kena laa jaga makan saja... atau diet yg agak kurang extreme.... utk gerenti gua masih betenaga biler lawan bola nanti.... ehheehehheheheheheheheheh.... aper pun kalo korang beminat nak cuber diet extreme gua nih... besedia laa utk menanggung risiko... gua igt biler dah submit thesis nih bole laa start bejogging pagi dan petang.. maklum laa tahun nih kalo ade rezeki tak balik nak join london marathon..... hehehehehehehehehehe... aper pun selamat mencuba !!! kui kui kui

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

dlu kawan aku makan coklat seblm main bola. die diet jugak lah.

mase aku join aerobic, intructor tu kate..tgh mengah2 tu kumam la coklat. tambah tenaga tanpa effect berat kate die.

6:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

uish 2 bulan je tinggal becks
haaa ingat ek sofa best tu aku punye
hahahaha ;p

5:57 AM  

Post a Comment

<< Home