15 September, 2008

wien08:endg

the eve of 16th september...? gua tade citer sensasi macam gua nak take over govt. dan yg sewaktu dgnnyer.. yg gua ader hanyer laa kisah penutup pecutian / lawatan sambil belajar dan mengaja gua ker vienna... hehehehhe.. lama jugak makan masa hampir 3 minggu baru nak jadik... bayangkan laa org lain dlm masa 3 minggu dapat mengubah kerajaan.. gua dalam masa 3 minggu dapat abiskan entry blog gua nih ajer.. hehehehhe.. tapi kata org selagi tak jadik jgn nak jadik citer.. kekadang gua pike jugak kalo betul benda camtuh jadik camner laa agaknyer nasib gua kat sini.. agak mementingkan diri sendiri tapi tgh tgh gua dalam proses nak mintak sambungan cuti sambil belaja gua.. kalo dalam keadaan betukar kerajaan sebegituh adakah bemakna kontrak gua yg sedia asal akan tebatal.. ? adakah akan ade kontrak baru..? ermmm entah laa susah nak citer pasal kalau.. jadik baik gua citer pasal tak kalau.. cite pasal menda yg sudah jadik kan... hehehehhehehehe.... aper jadik hari terakhir gua di vienna... sebenanyer takde aper yg byk jadik.. malam tuh balik makan makan kitorg pun tebongkang tido.. tebongkang dalam erti kata sebena.. maklum laa mlm sebelumnyer gua tido lambat siapkan slide... pastuh jalan jalan punyer penat lagik.. jadik malam terakhir nih laa kasik tido puas puas dekat hotel mahal kan.. bukan selalu org nak baya.. hehehhehehehe

tapi tgh malam tuh gua bangun jugak.. bejaga utk menonton siaran tv german buat kali terakhir di hotel ini... tgk laa us open yg sedang belangsung time tuh.. tade laa sampai pagi.. sampai telena ajer... pagi tuh bgn lambat.. jaga jaga terus bekemas utk begerak pulang.. nak kena check out pun pkl 12 tghari.. lagipun kapal tebang kitaorg dlm pkl 2 camtuh.. jadik pkl 12 tghari tuh patutnyer dah sampai airpot dah patutnyer.. kitaorg pun besiap siap... pastuh seret beg ke stesen underground... sblm tuh org rumah gua nak carik lapik meja kat nusmark tempat kitaorg makan semalam.. sbb ader market laa... jadik murah laa skit bebanding kat kedai kedai kat tgh bando saner... lepas selesai urusan lapik meja.. kitaorg pun terus begerak ker stesen tren laju ker airpot.. sbb itu hari kitaorg sudah beli tiket pegi balik.. jadik kitaorg terus ajer naik ketapi.. SAT ker aper namanyer.. gua pun tak igt... 15 minit kemudian kitaorg dah sampai airpot... sekejap betul rasenyer.. time sampai itu hari rase cam lama skit.. mungkin mmg camtuh laa kalo time nak balik mmg laju... selepas lepak lepak airpot.. dan anak gua bukak baju tgh tgh airpot sbb nak berendam dalam fountain kat situh... kitaorg pun selamat menaiki kapal terbang... 1 jam setengah kemudian sampai laa kat lapangan tebang zurich... brenti lepak dalam 2 jam ... lepas tuh tuka kapal terbang pegi london plak.. yg secara tak langsung merupakan kapal tebang paling kecik penah gua naik setakat ekspedisi kapal tebang gua.. 2 jam pastuh kitaorg pun selamat sampai ke kota london.... dlm pkl 8 mlm camtuh.....

dlm train dari london city airpot ker stesen bas victoria.. rase macam mimpi ajer kitaorg dah lepak dekat seminggu kat vienna.. rase seronot sampaikan gua sarankan org rumah gua carik keja kat situh laa terus.. hehehhehhehe... dan nampaknyer org rumah gua pun begituh gumbira jugak kalo ader peluang duduk saner... mungkin kitaorg sendiri pun dah muak dgn keidupan di uk nih kot.... dlm pkl 10 kitaorg naik bas besama dgn member southampton kitaorg yg turut becuti ke paris minggu tuh jugak... 2 jam kemudian realiti mula mengetuk kepla.. kitaorg sudah kembali ke bumi southampton.. secara automatik segala kerja dan masalah yg tetinggal dan telah dilupakan 5 hari lepas berpusu pusu masuk kepla otak gua.. dan sampai ke hari nih, skit punyer byk keja dan masalah yg masuk sampaikan kepla dah tepu dan jem sampai nak buat aper pun malas.... adusss.... aperkah kemalasan gua nih .... dah dekat 3 minggu tak begerak gerak... tolong laa tolong !!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home