17 September, 2008

datang dan pergi...

hehehehehhhe.... dah 2 hari lepas 16hb .. takde aper aper jadik nampaknyer... camner laa keadaan keluarga dan rakan taulan di tanahair... sudah tentunyer malas nak pike.. daripada sesusah pike pasal menda yg tak tentu jadik.. gua rase baik kite semua pike pasal menda yg pasti jadik.. setidak tidaknyer laa.. lagik 12 hari lagik lebih kurang akan selamat laa kite semua abis beposa.. rase cam tak pecaya plak kan.. tapi itu laa masa mmg jalan sebegituh pantas.. rase cam baru semalam ajer kitaorg start posa.. rase cam baru kelmarin ajer gua igt abg gua nak balik ke tanahair... tapi 3 minggu pastuh die kena lepak sampai beraya dgn kitaorg kat sini... itu laa.. nak mengatur masa dalam keidupan kita nih bukan senang senang.. cuber tgk 16 september.. dah 2 hari belalu... daripada beminggu , bebulan tunggu.. btul tak... ? pastuh biler harinyer tiber semua org rase cam tepingga pingga sebab takde aper yg jadik... ader laa skit macam kena gigit semut.. tapi seperti digigit semut.. merah skit ajer tapi takde aper jaidk pastuh....

tapi gua rase 15hb november adalah lebih drama dalam idup gua... 3 tahun yg lepas pada tarikh tuh, gua petama kali menapakkan diri kat bumi uk nih... 3 tahun lepas jugak pada tarikh yg sama kire bemula laa proses pembelajaran gua kat sini.. dan 3 tahun kemudian pada tarikh yg sama gua sendiri tatau aper akan jadik.. awal minggu nih super gua anta emel ckp.. kalo ader 1-2 chapters dah siap bole laa passing die kasik die baca... bole bagi komen yg sewajarnyer sblm bebudak baru start semester dan die pun akan busy mengajar.... gua punyer jawapan dalam emel kepada die.. jgnkan 1-2 chapters.. cover thesis pun takder lagik... kakakakakkakakkaakakka... atau dalam bahsa yg sebenanyer -- i'm sorry sir.. i got nothing to hand over.. not even the cover.. let alone 1-2 chapters... kurang kelaka laa gua rase biler die baca.. tapi sejak tahun petama gua dah belaja.. kat sini tak guna cite pasal hdisk rosak.. atau pc kena serang virus tgh buat keja dan yg sewaktu dgnnyer.. sbb kalo lu takde aper aper nak tunjuk tak payah tipus... sbb kalo tipu itu hanyer akan memburukkan keadaan.. di peringkat ini kalo kite cuber tipu.. kite jugak akan ditangkap menipu di kemudiannyer.. kalo satu line yg lu bubuh kat report lu org lain punyer lu tak ckp pun diorg bole tangkap.. ini kan tipu nak ckp lu dah ade 2 chapters (dlm 500 pekataan) yg lu takde lagik... jadik daripada gua kena tanam idup idup.. baik gua gali kubur sendiri .. kambus sendiri.. kekekekekkekekek

3 tahun lepas gua igt gua tak perlu 3 tahun nak abis belaja pun.... gua igt 3 tahun lepas gua nak abiskan belaja 2 tahun setengah maximum kot.. tapi itu 3 tahun lepas laa.. 3 tahun kemudian sekarang nih gua sesusah hati menunggu pemohonan lanjutan cuti belaja gua diluluskan... itu laa 3 tahun lepas.. gua tatau lagik jawapan citer tuh.. membuat kan rase suspen yg tidak ade henti.. itu laa masalahnyer kalo kite biarkan hal hal tegantung... sbb tuh kalo ade 31 org ker.. 35 org ker 100 org ker kite kena betindak dan tak cite tin kosong... hehehehhehe.. tapi kalo takde mungkin lain citenyer... macam gua dgr semua pemohonan utk melanjutkan tempoh belaja dlm 6 bulan lagik nih takde masalah sgt... tapi sampai sekarang setelah dekat sebulan setengah tade plak reply yg gua dapat.. gua dah anta surat takde plak reply.. walhal kawan kawan dari univeristi yg lain senang senang ajer dah dapat surat maklum balas.. ermmm... susah kalo suspen suspen nih....

tapi super gua mmg jauh lebih bijak dari tuh... die ckp kat gua takper laa kalo gua tak mula lagik... tapi dah takde time nak buang sekarang nih... die ckp kalo gua tak dpt extend nanti susah nak citer.. jadik untuk senangkan citer tulis laa seberapa byk yg bole.. kalo bole cukup byk utk dapatkan nominal registration.. yg membawa maksud bahwa gua skit lagik nak siap cumer tak sempat nak taip siapkan ajer.... dan jugak membawa maksud bahawa gua tak perlu baya yuran tahunan.. yg jugak membawa maksud bahawa gua tak perlu tunggu duit extend dari univeristi kat malaysia... ermmm macam lojik tapi gua pike balik.. walaupun macam menarik tapi kat sini masih lagik takde duit nak baya sewa... duit nak makan... jadik walaupun itu bole jadik tapi masih tatau camne nak idup jugak.... keja utk membiayai diri sendiri ?? camner nak dpt lanjutan visa biler nak tunjuk bukti kewangan pun tak bole... hmmm.... question question question.... susah idup tegantung nih.... seperti sorang balak yg igtkan awek tuh syok kat die tapi semua sign yg die terima (sampaikan press conference dan pesidangan di stadium) pun adalah harapan palsu belaka... hehehehehehhe... wehhh jgn main perasaan... sudah byk jejaka jejaka teluka... gua pun penah teluka.. bukan kenangan yg manis.. tapi pengalaman yg beguna... come on come on.. kalo dpt jawapan 1-2 hari nih bole laa relak.. kalo tidak nampaknyer kena taip 500 - 1000 patah pekataan laa sblm raya nih... aduiii !!!! aper cite tipu gua nak taip nih.. dah 3 tahun pun takde menda nak tipu lagik.... cissss

1 Comments:

Blogger Titi Wangsa said...

bai plan lu macam dah tak jadi,
plan lu untuk balik dan takde kerja, sebab takde orang buat dna kat malaysia,
kalo lu balik malaysia,
mesti ada banyak,
sekarang dah ada akta dna
gua pun rasa takde kena mengena dna dengan dna computing, selain ada dna dalam tu,
tapi lu tau la orang malaysia nih
selagi boleh,
apa la gua merepek nih...
erm...

8:43 PM  

Post a Comment

<< Home