04 September, 2008

wien08:zwei


_DSC8492 - Version 2, originally uploaded by whitecokelat.

bangun pagi besoknyer gua terus besiap.. pelik jugak apsal gua bgn pkl 700 pagi biler conference hanyer akan mula pkl 900 pagi.. rupenyer gua baru perasan yg jam gua tak tambah lagik sejam utk reflect waktu kat europe yg sejam lagik awal dari kitaorg nih... aper pun gua pun pegi besiap.. lepas tuh terus turun bawah nak register.. maklum laa sebelum nih pun gua tak sempat register sebab semua menda last minute.. hehehehhe... gua pun pegi register.. walaupun ader cam undecided skit sbb nak baya satu hari ker atau whole conference tapi gua pun tepike yg hotel gua dah amik sampai 4 hari jadik kena laa amik whole conference kalo tidak time claim kang ade drama laa plak kan.. hehheheheeh... gua pun pegi laa sessi penceramah jemputan pagi tuh....

biaser laa dah baya memahal takkan tak pg langsung plak kan.. walaupun tesirat di hati gua mmg skit puyer malas.. tapi kalo pegi time penceramah jemputan nih kire ok jugak laa sbb subjek die lebih umum... kekekekkeke... gua pun duduk laa layan talk pagi tuh sambil minum 2 botol air epal.. pastuh pau roti manisss time sarapan... dlm pkl 10 pagi tuh gua pun naik atas lepas abis makan pagi.. malas plak nak attend sessi selanjutnyer.. gua pun ketuk pintu bilik.. tgk org rumah gua dgn baby masih lagik bebaring... aper lagik gua pun gegar laa sbb nak pegi jejalan kat town.. hehehehhehehe... lepas 20-30 minit pastuh diorg pun siap.. lambat jugak.. kitaorg pun mula begerak ke zoo tertua di dunia yg teletak kat seberang jalan ajer.. lepas kitaorg beratur nak beli tiket.. baru gua tepike.. buat ape plak nak pegi zoo kan...

plan asalnyer diorg nak pegi zoo satu hari sbb gua pegi conference full day hari nih.. tapi sbb gua pegi sekejap ajer kitaorg pun tuka plan dan pegi city center.... kalo ikut buku pelancongan yg dibeli oleh org rumah gua nak jejalan tempat tempat tarikan utama kat bandar vienna nih laa... byk sungguh tempat nak dituju.. kalo korang nk tgk semua tempat yg dituju tuh gua cadangkan korang tgk ajer laa kat sini yer... btul byk tempat menarik.. kitaorg pun naik balik u4.. pastuh u2 ker tempat utama ala ala kl sentral yg gua pun tak igt sbb susah nak sebut bahsa german nih.. dari situh kitorg pun pulun laa jalan kaki pegi tgk tempat tempat menarik... mmg pulun abis jalan kaki tak tipus.. mula jalan pkl 1130 sampai kan pkl 5ptg rasenyer bejalan.... gua kire cukup laa abis dlm 50% daripada senarai tempat tempat yg perlu ditgk kalo pegi vienna nih....

tapi dalam pada tuh gua tetap perlu mencari converter dan adapter yg kitaorg tak beli masa kat uk itu hari.. lagipun pegi tanyer hotel pun dah abis org amik.... skit punyer payah sebenanyer nak carik kedai letrik kat sini.. tanyer sane sini pun takde... yg byk kedai baju.. kedai baju dan kedai baju lagik... giler babas... tapi akhirnyer setelah gua penat usaha jumpa jugak laa kedai letrik.. satu kedai letrik skit punyer besa pun takde adapter... pegi kedai kecik skit baru ader tapi punyer laa mahal sampaikan bepeluh gua.. kekekekekekeke... aper pun dalam pada masa kitorg nak begerak balik ker hotel.. kitaorg rase seronot plak duduk kat vienna nih.. sepanjang 2 hari nih org pun skit punyer friendly.. pastuh bandar die pun walaupun besoo tapi skit punyer terurus.. pengangkutan awam pun lebih daripada munasabah... dalam diam diam di hari kedua kitaorg kat sini.... dua dua dah start pasang angan angan nak duduk vienna laa ... hehehehehehehe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home