11 September, 2008

wien08:drei


_DSC8951, originally uploaded by whitecokelat.

waa besambung kembali setelah 5 hari tak menulis.... hehehehhehe... sibuk pun tak jugak sebenanyer.. tapi maleh nak mengup-load gamba utk disertakan sekali dgn entry blog nih.. jadik disebabkan gua rajin jugak nak buang gamba lama... dan update gambo baru.. maka korang jgn luper plak laa utk klik kat sini.. ulang suara klik kat sini... hehehehhehehehe... aper pun walaupun sudah lebih 3 minggu belalu (yer ker??) tapi gua masih lagik igt segar bugar akan aper aktiviti yg kitaorg buat di hari ke-3 kat vienna.. hari selasa tak silap gua....dan sekali lagik seperti hari sebelumnyer gua pegi dgr ceramah invited talk ajer.. maleh nak dgr menda menda lain.. bemakne dlm pkl 10 camtuh kitaorg dah besiap utk bejalan di bandar vienna nih lagik sekali.... jeng jeng jeng.....

tapi kali nih, org rumah gua dah ade spesifik plan aper mau buat di bando vienna nih.. destinasi petama kitaorg itu hari adalah ker ferries wheel -- antara yg tertua di dunia.. vienna eye laa lebih kurang.. tatau plak nama betul die aper... di buat lama dulu sejak perang dunia petama lagik.. siap kawasan sekelling die dah kena bom abis abisan pun die masih wujud jugak lagik.. ish ish ish... setelah baya lebih kurang kitaorg pun pusing laa dlm 15 - 30 minit .. gua pun tak berapa pasti... dpt laa tgk keliling banda vienna... walaupun tak sebesa london eye.. tapi sbb teknoloji kejuruteraan sejak dari zaman dolu lagik jadik bole tahan rase kagum jugak laa... kekekekekekkeke...

pastuh kitaorg pegi muzium plak sbb org rumah gua nak tgk mummy... yer bukan the mummy return 3.. tapi nak tgk mummy bebetul.. keranda dgn patut ajer laa.. takde keja plak gua nak jumpa emootep kat situh.. kekekekekke... special jugak pameran org org zaman pyramid nih sbb menda nih siap direncanakan oleh national geographic lagik... tapi gua tak penah tgk plak episod tuh jadik tak bole komen.. die cumer bubuh kat poster die aaa... tapi kalo korang nak tau citer emootep bole.. citer tuh gua baru tgk minggu lepas lagik... pastuh yg no.2 minggu nih.. kekkekekeek.... lama jugak kitaorg pusing pusing muzium tuh... sampai petang jugak laa..

nanti kejap.. gua rase macam gua potong ajer plak... ok ok.. biaer laa menda yg dah jadik 3 minggu lepas mmg ader skit blur nak recall.. tak total recall cam susah-nak-eja laa ini macam.. cittt.. dekat area tuh ader parlimen.. ader city hall.. dan beberapa kawasan menarik sampai university of vienna (tempat aku nak keja beberapa bulan lagik nih.. hint hint.. kekekekke) jadik sblm kitaorg masuk muzium kitaorg pepusing tempat nih dulu.... lepas abis.. baru laa pegi muzium.. pas muzium tuh mmg dah terasa letih yg amat.. mane taknyer dari pkl 10 pagi tadik kitaorg keluar dah sampai pkl 4 ptg dah pun... pehhh.. sebenanyer sama mcm hari sebelumnyer ajer pun....

lepas tuh sebagai penutup kitaorg pegi laa kawasan istana mewah tempat lepak org org besa dolu dolu.. (seperti dalam gamba -- tuh taman die tuh) gua tak igt nama die aper bever-susah-nak-eja jugak laa.. kekekekekekkeke... lepaks lepaks mengabiskan penat bejalan kaki sejauh jauhnyer... pastuh baru laa berangkat pulang.. yg gempaknyer dlm pejalanan pulang kitaorg dgn selamba kataknyer menjelajah kawasan yg agak doggy jugak laa utk mencarik kedai makan cina halal... dgn gangstanyer kitaorg bejaya jumpa jugak kedai tuh.. walaupun langsung tidak ekslusif.. tapi kire cincai laa kan.. yg penting halal.. dapat jugak laa makan nasi setelah 3 hari tak jumpa nasik.. kekekkekekekeke... lepas makan malam gua plak tepakse behempas pulas utk menyiapkan slide sbb besok gua nak kena bagi talk laa plak kan... jadik malam tuh dlm penat kena plak laa gua bepike.. tensen tensen.. sbb tuh kalo nak bejalan senang hati.. bejalan laa dgn duit sendiri.. hehehehhehehe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home