31 August, 2008

wien08:prolog


_DSC8487, originally uploaded by whitecokelat.

waaa rase sunyi plak blog gua nih... sunyik cam dlm citer koboi laa.. kepul kepul dedebu lalu kat tgh tgh bando sebelum scene org lawan tembak tembak... kekekke... aper pun sebenanyer 1-2 minggu nih gua ader sedikit sibuk.. mungkin tidak sesibuk org yg nak pilihanraya pematang pauh.. tapi sebaliknyer sibuk menyiapkan keja keja yg hendak dipersembahkan di vienna, austria... atau dalam bahsa kampung diorg.. di wien, austria.. apekah bahasa kampung diorg.. bahasa german laa plak... jadik utk kesekian-kalinyer di dlm blog gua ini .. gua akan sekali lagik mempersembahkan cite cite gua bejalan sambil menghadiri conference... hehehee.. perasan tak gua dahulukan hal hal bejalan bebanding hal-hal pegi conference.. hehehhehehe.. nampak sgt niatnyer pun tak berapa iklas nak pegi..

tapi kali nih disebabkan agak last minute.. maka jurubahsa rasmi umah kitaorg nih tak sempat plak nak belaja bahsa german... gua rase pun org rumah gua tak berapa minat nak belaja bahsa german.. gua pun tatau apsal.. mungkin agak kurang indah dan byk kena keluar air liur kot.. hehehehhehee... aper pun walaupun kitaorg dah lama plan nak pegi nih.. sejak gua hantar paper lebih kurang 2 bulan lepas... tetapi disebabkan tiada jawapan daripada pihak penganjur.. gua igt paper gua yg agak santai tajuknyer tuh tidak diterima.. tapi tak pepasal sehingga dah abis last minute punyer time.. iaitu 2 minggu sblm conference... baru laa nak ckp paper gua diterima...

hmm.. walau aper pun gua ader jugak rase yg paper tuh diterima disebabkan tak cukup penyertaan kot.. walaupun apabila gua sampai sebenanyer byk jugak penyertaan... tapi mungkin utk mempelbagaikan topik die terima jugak paper tuh.. mungkin sbb kesian.. gua pun tatau laa nak kata camner tuh kan.. heheehe... bior laa.. yg penting dgn adernyer sebab begituh maka boleh laa gua meng-apply duit universiti untuk membiayai trip utk ke austria ini.. hehehehehhe... dan disebabkan gua tak penah pun guna duit nih.. maka ini laa waktu tebaik utk guna duit.. sbb kalo tak guna tak guna jugak gua baya yuran mahal mahal.. berapa byk tak guna tuh.. sampai 2 utk menunjukkan betapa tak gunanyer.. hehehehhehee

jadik bebekalkan duit yg tak berapa byk.. sbb nak pegi kena guna duit sendiri dulu baru claim.. jadik agak sesak skit laa nak mengembleng duit disebabkan duit nak kena simpan plak nak baya deposit umah .. pening jugak laa nak keluar duit.. tapi aper pun menjelang hari nak pegi dpt jugak laa book segala benda yg perlu dibook... walaupun mmg sempit giler pastu siap kena mintak tolon super gua baya lagik.. ish ish drama drama.. maka secara tak langsung gua pun kena laa pulun abis masa seminggu lebih yg tinggal menyiapkan program yg gua janji gua buat dalam paper tuh... hehehhehe.. bukan laa takde paper tapi sebenanyer tak abis siap lagik .. sbb igt sebelum tuh tak dapat pegi... nih dah dpt kena laa usaha nak siapkan... aduiiiii.....

jadik sebab itu laa 1-2 minggu yg lepas blog gua nih seperti pekan koboi... sunyi sepi selepas abis emas dilombong.. hehehhehehe.... maka gua pun bekerja kuat laa seminggu terakhir sblm pegi tuh.. kuat sampaikan hari sabtu malam kitaorg nak betolak tuh pun gua tak abis bekerja lagik.. rupenyer sungguh byk pekara yg timbul yg gua tak dpt nak settlekan... maklum laa hal hal pekara bebangkit nih mmg begituh.. yer tak...?? aper pun kitaorg begerak dlm pkl 4:45 pagi dgn bantuan kawan kitaorg kat sini yg senantiasa sudi membantu apabiler keadaan menekan.. maklum laa memula plak nak jalan kaki ajer dari umah pkl 4:20 pagi.. tapi ujan lebat plak potong.. kitaorg kena keja bas 5:10 pagi ker airpot sbb nak naik kapal tebang pkl 8:00 pagi... ini laa nasib kalo nk semua menda mura kan.. hehehehhehehehehe.... citer selanjutnyer.. kena tunggu besok laa nampaknyer... tidak luper... kepada yg merdeka .. selamat hari merdeka.. kepada yg posa.. selamat berposa.. kepada yg merdeka dan posa... selamat kedua duanyer...

1 Comments:

Blogger Jin said...

cehh...asik bejalan ajer keje lu org nih...giler untung...rugi plak gua rasa sbb tak nak buat phd dulu...wakakakaka (giler per buat phd....duk mesia lagi best...)

8:23 PM  

Post a Comment

<< Home