10 August, 2008

menuju gemilang....?

gua pun tatau apsal.. tapi agaknyer sbb kitaorg nih mmg boring ajer duduk kat sini betahun tahun dah.. apabila ader ajer acara acara menarik tak pepasal kitaorg pun jump in the bandwagon... dan minggu lepas seperti yg sudah sedia maklum.. 08/08/2008 bemula laa sukan olimpik.. jadik sebaik sahaja selesai kitaorg tgk siaran langsung pkl 12.45 tghari waktu tempatan... besoknyer mula dari pkl 1200 pagi waktu tempatan.. sampai laa ker hari nih mmg dah 4 hari beturut turut kitaorg menyaksikan sukan olimpik... temasuk hari jumaat laa tuh... yg bagusnyer kebykkan acara bemula dari malam malam buta kat sini jadik bole kata kalo tak tolak time gua tido sekejap.. tv kat umah nih boleh tahan hampir 24 jam bekerja tanpa henti... kekekekekekkekek... .utk 16 hari nih ajer laa rasenyer.... secara tak langsung jugak ini menyebabkan time time gua nak buat keja tejejas skit sbb gua bekerja time malam hari... jadik malam hari biler ader menda nak tgk lagik laa membuang masa gua yg dah tak berapa byk nih...

tapi tak bole kata aper laa.. sebenanyer kitaorg enjoy menda menda nih.. tak byk keluar duit.. pastuh tak byk keluar tenaga.. gua tak nafikan pegi bejalan tuh bess.. tapi memandangkan nak pegi bejalan tuh walaupun dekat tetap kena keluar duit jugak jadik biler sekali sekala kitaorg dah pegi bejalan besa (lebih kurang sama macam makan besa jugak) jadik kite kena laa berjimat plak.. atau dalam erti kata lain.. masa yg diperlukan utk recover balik laa... hehehehhehehehe... tapi kemungkinan besar ujung bulan nih ader kejutan skit.. tapi gua pun tak pasti camner lagik kena laaa tunggu diskusi gua minggu nih dgn super dulu utk pastikan camner... biaser laa idup nih kite plan ajer tapi tak tentu jadik lagik aper yg kite nak....

tapi yg pasti coverage BBC kat sini utk olimpik gua rase bole tahan dasat jugak laa.. dgn channel interactive yg kekadang sampai 4 channel.. giler giler bole kata hampir semua event yg utama dpt ditonton.. lagik lagik event yg melibatkan atlit negara die.. biler pike bebetul.. jadual kitaorg sejak olimpik mula mmg giler... memula jumaat tghari... walaupun org ckp opening ceremony tuh gempaks giler tapi gua dpt tgk setengah ajer sbb tgh tgh tuh kena keluar pegi semayang jumaat... pastuh balik layan semula sampai laa pkl 5 ptg... malam tuh pkl 12 pagi die dah mula siaran langsung... layan lagik sampai laa pagi ... pastuh dlm pkl 10 kena beranti kejap sbb gua pegi besukan sendiri... balik terus layan lagik sampai pkl 5ptg... semalam pun sama mula tgk tv pkl 12 pagi sampai laa petang tadik pkl 5... gua rase pattern nih akan beterusan sepanjang 2 minggu nih.... ish ish ish...

kekadang rase seronot jugak tapi sbb tinggal 3 bulan setengah utk gua menyiapkan keja keja yg ader... bole tahan ader rase cuak jugak laa.. maklum laa gua punyer formulasi nih masih lagik tak mendatangkan hasil.. kang kalo tulis semua formulasi tak mendatangkan hasil kang susah plak nak abis belaja... walaupun bebaru nih gua jumpa keja budak phd yg hampir sama dgn gua punyer... kalo google pun jauh kebelakang benda tuh... sekali ku tiru tuka nama kang abis... kekekekkekekekek.... mungkin takde laa sampai se-extreme tuh.. tapi kalo lu belaja pastuh lulus tuh kire bagus.... tapi kalo lu tipu belaja pastuh lulus bukan tuh 2 kali ganda lagik gempak ker ??? sekadar bertanya.. hehehehheheheheheheh.... aper pun tetap yg pasti.. majulaa sukan utk negara !!!

2 Comments:

Blogger Zan said...

asal dapat lulus dan balik ke tanah air membalas budi rakyat itu adalah sebaik2 kamu.

8:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

selamber je tiru bro...hahahah

8:51 PM  

Post a Comment

<< Home