16 August, 2008

takdir penentu segala...

rase rase macam gua ader sedikit slow utk update.... tak seperti jadual update biaser gua.. gua harap pada masa gua tak update.. byk la org rindu pada hasil tulisan gua nih.. walaupun tak seberapa dan takde agenda ilmiah pun dalam nukilan gua nih.. tapi kalo takde update.. dan pembaca pembaca gua dpt rase sunyi sepi dan tensen kerana gagal membuang masa dlm 5-6 minit sehari... kire cukup besa laa penghargaannyer kepada gua... byk benda nak tulis sebenanyer tapi mmg gua agak sibuk sekarang nih.. agak sibuk tak buat aper aper.. bebaru nih hasil tulisan ilmiah gua diolah abis abisan oleh super gua sampaikan daripada 15 pages .. gua raser tinggal 3 lines ajer ader ayat gua.. kekekekekekekkeke... walaupun habis gua dibambu.. tapi sedikit sebyk gua cuber jugak tgk dalam skop yg positif.. sebab kali nih hanyer selected papers ajer dpt keluar international journal.. dlm tak diam mungkin gua rase die sedaya nak improve paper kitaorg tuh supaya tepilih.. walaupun topiknyer agak cetek....

mungkin die besungguh sungguh nak tolon menaikkan nama gua sekali... supaya temasuk dlm selected papers tuh kan... saper tau...? tapi tak kurang jugak pendapat negatif... yg mengatakan bahawa mungkin die buat semua nih adalah utk memastikan nama die tidak dibusukkan oleh anak murid die yg masih lagik tak terer kung fu.. kekekekekkekekeke... gua pun tatau yg mane satu btul.. liwat ker tak liwat... tipu ker tak tipu.. kekekekekeke... tak pepsal plak.. tapi aper pun gua cuber amik yg positif... tapi biler time di bambu gua rase macam negatif.... mungkin jawapan yg tebaik sekalik adalah 50-50 kot... adaker org kat dunia nih mmg bebetul seiklas dan sebaik itu.... tak perlu ader prejudice... is there a self-less good deeds...? tuh laa susah nak kata kan.. kite bole igt ajer tapi seperti semua deal deal di dunia nih.. semua org dpt bahagian... tak gituh..? kire buat benda baik pun walaupun niat iklas tetap mendapat ganjaran bukan... cam kata white.. i'm not ok.. ur not ok.. we're all ok... kekekekekekkekeekek..... gua masih lagik tak jumpa jawapan soalan tuh.... mungkin biler masenyer tiber gua sendiri dpt nilai ke-integrity-an supervisor gua.. seperti die value honesty dan integrity gua.... tapi sampai sekarang gua tatau angle mane gua patut perceive semua actions ini.....

aper pun org rumah gua point out yg ex-gua telah pun melangsungkan pekahwinanyer minggu lepas... macam mane plak org rumah gua tau tuh.. gua pun tatau.. tapi seperti biaser.. di alam cyber nih, mane ader menda kite tak bole tau... yer ker? kalo camtuh mungkin tak perlu sumpah sumpah lagik... bukak ajer youtube musti ader jawapannyer.. jeng jeng jeng.. tade jawapan gua buat lawaks ajer... biar pun gua tatau message nih akan sampai ker tidak.. tapi gua igt gua ingin merakamkan ucapan tahniah... bukan aper kalo nak kire .. ex gua ini merupakan org petama yg gua bbetul komited.... dan apabila org yg gua buat salah dapat mencapai kebahagian... kire secara tak langsung kite pun rase kurang skit rase besalah ituh... seperti biaser mase muda semua org buat silap.... kalo dlm satu kolam ikan... ader 10000 ekor ikan... tapi satu ajer ikan yg paling berat bole menang hadiah 50,000 .... jadik sudah pastinyer kite bole tesalah pancing ikan - kebarangkalian memancing ikan yg betul sekali pancing ader lah 1/10000 kengkawan... tapi akhirnyer bile ikan yg kite salah pancing kite bubuh kolam lain .. pastuh bagi 50,000 kat org lain plak.. kite rase sedap jugak laa hati.. sbb secara tak langsung.. kalo kite tak tangkap ikan tuh in the first place -- ikan tuh takkan masuk kolam lain.. dan takde laa org lain nak pancing.... cause n effect ... itu laa die -- itu laa yg menyebabkan dunia nih bepusing.. secara harmoni.... harmoni.... hmmmm... gua harap semua org heppi dgn ikan ikan 50,000 yg telah selamat dipancing... bagi yg masih memancing.... buat buat laa besabo.. tak payah nak rompak kedai pajak gadai...

2 Comments:

Blogger daddy cool said...

uhu.. ex punye citer pun ader jugak ko nih.. apepun smoga ko cpt2 lulus dgn cemerlang ye de.. jga diri n fmily.. balik sini cpt2..

6:45 PM  
Blogger Zan said...

ni ex mana ni? ex jauh ker ex dekat? ni ke ex yang buat gua balik moto sorang2 ni?

3:28 AM  

Post a Comment

<< Home