05 August, 2008

menyusur gergasi...

muak dgn cite cite yg ade sekarang nih... (sebenanyer bukan muak tapi maleh nak download nak tgk)... gua igt ade baiknyer gua citer pasal 2 movies yg mungkin korang tak penah dgr.. atau mungkin korang penah dgr tapi tak penah hingin nak tgk... itu hari gua rase boring dan gua terigt pasal satu movie gua tgk kat tv tahun lepas... iaitu "riding giants"... dan pada tuh gua terigt plak satu movie yg gua baru tgk tahun nih tapi gua dah tgk lama dulu iaitu "dogtown and z-boys" ... gua akui dua citer ini adalah antara top 50 movies of all time dalam list gua... kekekekekeke.... gua tatau laa nak letak no. berapa sebab dalam list gua.. gua rase susah nak susun.. tapi kalo ader org mintak gua listkan top 50 movies kegemaran gua sudah pastinyer dua movies nih musti ader laa... gua ckp mungkin korang tak penah dgr.. paling kuat pun korang mungkin penah dgr "lords of dogtown" yg merupakan citer yg diadaptasi daripada citer z-boys tadik... lebih komersil laa tapi malangnyer takde passion macam citer die yg original....

2 citer nih adalah biopik... (ker bio-pic) .. satu pasal surfer mencarik ombak yg besa giler utk di-surf.. dan satu lagik pasal sejarah bebudak skate.. mmg tak nampak cam banyak kan.. tapi sebenanyer biler korang dah tgk.. mmg banyak.. kekekekekekekke... tak perlu sesusah.. dlm pada nak tgk citer nih korang tak perlu pun menjadi surfer atau skateboarder... org rumah gua tgk pun die enjoy.. die takde laa skate atau surf.. walaupun gua akui adalah lebih feel dan lebih dekat lagik kalo korang sendiri telibat dalam aktiviti tersebut... tapi punyer laa gempak citer nih sampaikan die bejaya menangkap imiginasi org biaser sekalipun... pada gua citer-citer nih adalah lebih dekat hubungan spiritualnyer lagik lagik sebab gua bemain papan selaju semasa zaman muda.. kalo diberi peluang dan tak kire tua sekarang pun nak main lagik.... kekekkekekekekekeke

dalam tak sedar citer nih jugak tak pepasal memberikan sumber inspirasi.. walaupun motif die direct ajer... serius lepas gua balik dari paris itu hari gua sampai sekarang nih malas nak buat keja.. dan gua rase skit skit keidupan free spirit yg diorg nih tunjukkan menyebabkan gua relaks... dapat sedikit sebanyak memperlahankan masa yg skit punyer pantas sekarang nih... at least dgn menonton cite cite ini mengingatkan gua di zaman muda gua.. di mase SPM tak berapa penting pun.. pegi kelas tak berapa penting pun.. tapi hari hari setiap kali gua bangun.. aper yg paling penting adalah biler tibenyer petang hari... sbb time tuh laa gua dgn papan selaju gua menyusuri koridor kat east wing (asrama) nih... lompat tong sampah... lompat tangga... lompat bangku... kasik papan pusing sambil lompat naik tangga... pastuh papan pusing lompat turun tangga.. kalo ikut ckp omputih.. without any care of the world... idup free dan rase in peace... haaa... betapa gua sebenanye merindui saat saat itu.. kalo laa idup sesenang tuh sekarang nih.. takde pike pasal pressure nak belaja.. pasal duit .. pasal (sile tambah pekataan yg sesuai di sini.. dan sini dan sini..)

mungkin sbb tuh jugak laa dlm 2-3 minggu nih gua selalu jugak layan riding giants dan dogtown n z-boys nih... sbb secara tak langsung mengingatkan gua pada masa masa lampau di maner semua menda tak dipedulikan... di mane idup gua adalah petang petang dan malam malam gua bermain papan selaju... di mane idup kekal muda remaja.... aper pun .. baik siapa pun biler korang tgk citer nih secara tak langsung korang jugak akan dpt kembali ke zaman itu.. kalo tak pecaya.. dwload laa aper lagik... gerenti jiwa korang jugak akan terusik... cheeelamakkk !!!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home