30 July, 2008

tour de paris 08: fin


_DSC8159, originally uploaded by whitecokelat.

tanpa disedari malam tuh dalam masa gua melayan tv french sambil menunggu gua mengantuk balik gua baru terigt satu menda... malam nih adalah malam terakhir pecutian gua di paris nih... bukannyer bess sgt sampaikan rase sedih nak balik tapi sebenanyer becuti itu sendiri... sungguh best perasaannyer tak pike pasal keja yg tatau biler nak siap... pike pasal benda itu benda ini... rase macam relak ajer hari hari tade pike aper aper.. cumer pike mane nak pegi.. tempat nak beli makan... dan benda benda kecik sahaja... aper pada gua pike menda menda tuh akhirnyer gua tetelap jugak... pagi besoknyer kitaorg igt dah takde ke mane nak dituju sgt.. igt nak kemaskini ajer menda menda yg takde pegi lagik dan mungkin menda menda yg kitaorg dah pegi tapi tak sampai abis lagik pejalanannyer.....

pagi tuh semua bangun skit punyer slow.. seperti biaser membawa kepenatan yg sudah bekumpul 2 hari dah nih... aper pun kitaorg besiap nak keluar pastuh lepas aaqilah bgn.. seperti hari hari sbelumnyer aaqilah adalah merupakan entiti yg paling penting dalam pecutian nih.. kalo aaqilah tido tak cukup nanti moody ajer sepanjang trip.. jadik kena laa kasik die titon cukup... sb kalo die mood ceria nak jugak laa die bejalan kalo tidak patah pinggang gua.. walaupun kekadang biarkan aaqilah jalan sendiri bukan laa satu tujuan yg baekk... terutama kat bandar besa camnih... mengikut program yg diatur oleh org rumah gua pagi tuh nak carik market.. flea market ala ala portobello kat uk nih laa... sampai laa kiteorg ke kawasan yg tak penah sampai lagik... pastuh lepas gua tanyer local die tunjuk gua area market yg secara tak langsung ade plak cathedral dalam da vinnci code yg gua dah tak igt nama die aper....

aper pun selepas tuh flea market tak jumpa tapi pasar biaser jumpa.. gua pun ade feeling pasar tuh hanyer ada hari hari weekend... takde sape nk buat hari rabu camnih... kekekekekekek.... walau aper pun kitaorg teruskan pejalanan.. kali nih balik ke eiffel tower dgn tujuan utk naik plak.. maklum laa itu hari senin kitaorg sampai bastille day jadik line nak beratur bole menangis.. jadik sesampai ajer kat kawasan eiffel tower .. rase nak pengsan kitaorg tgk takde org kurang pun dari hari sebelumnyer... ciittt bahkan gua rase kali nih lagik ramai org plak... ini kalo beratur buta buta mmg 2 jam abis nih.... selepas kitaorg mencabut undi nampaknyer kali nih kitaorg pegi paris tak dpt laa nak naik tower... ini kena pegi time time winter besok laa baru laa takde org nak naik kot sbb sejuks.... gua tepike disebabkan kfc pun ble makan itu bole jadik satu kemungkinan tuh.....

sbb hari sebelumnyer kitaorg jalan ke arah taman yg juga merupakan tempat nak parti.. kali nih kitaorg jalan ke sebelah atas.. naik ke bangunan yg kitaorg tatau plak amenda namanyer... menuju stesen metro utk pegi ker charles de gaulle utk melihat arc de triomphe.. ala yg gerbang besa kat tgh jalan tuh laa.. yg diorg pegi tembak muka zidane pakai laser selepas diorg menang world cup 98.... sampai kat situh kat situh kitaorg tak pegi pun kat bawah menara sbb bapak dan mak mertua gua sudah mmg abis penat.. takde laa penat bejalan hari nih.. tapi penat jalan tekumpul 3 hari nih laa.... itu laa gua rase mungkin tepat jugak idea diorg utk naik bas... takde laa penat sgt.. mungkin biler kitaorg pun dah berumur itu laa cara yg paling baekk sekali kot nak bejalan jalan.... tapi kitaorg perasan muda lagik sekarang nih sbb tuh bejalan pun macam org muda.... kekkekekekekekekek...

kitaorg pun plan utk menamatkan trip kitaorg nih ker area high street dan posh kat paris nih.... dah tak larat nak pegi tempat menarik lagik kot... tapi sblm tuh kitaorg begerak ker satu lagik tanah jajahan byk org islam utk makan.... tak igt plak gua nama tempatnyer... mula mula carik restoran cina buffet tapi susah plak nak jumpa.. last last kitaorg belasah ajer makan kat kedai halal yg dekat dgn stesen... tapi bukan makan kebab sebaliknyer makan makanan arab... byk plak tuh portionnyer tapi sebab ala ala perancis skit makan die kitaorg pun makan dgn lahapnyer.... kekekekkekekeke.... kemudian kitaorg pun begerak ker champ de elleyse .. kaik jengah skit dataran merdeka diorg.. tapi dari jauh ajer laa sbb malas nak bejalan.. lagipun hari dah petang jugak takut tutup plak kompleks membeli belah yg lain..

dari situh kitaorg gerak laa ker hausman.. lebih kurang ala ala oxford street camtuh... jalan jalan skit ajer sbb tak berapa nak mood bebelanja.. maklum laa kat sini barang bukannyer murah... baik balik ker uk utk bebelanja.. ader jugak laa outlet.... sampai situh kitaorg pegi pun kedai depan depan ajer... plan pun nak balik awal hari nih sbb besok pagi nak keluar awal amik ketapi balik uk... awal plak tuh.... lepas tuh utk makan malam.. disebabkan selepas nih dah tak datang paris lagik dah kitaorg pun igt nak makan ayam puas puas... kekekkek bukan kitaorg laa sebenanyer gua ajer.... tapi semua org pun excited jugak laaa... kekekekke.. ok tipus ajer gua yg seronot lebih... lepas beli ayam dah beli cenderahati skit kat kedai dgn dgn kfc kitaorg pun begerak pulang kembali ker apartment... lepak lepak tgk tv french pastuh tido tido .....

sedang semua org tido tuh gua bangun sekejap... pastuh kemas beg.. besok bangun lambat kang susah plak nak kemas.... lepas tuh gua lepak balik kat atas... minum air oren pastuh layan skit tv french... sambil tuh gue tepike jugak benda sama macam semalam.. alangkah bessnyer kalo dapat pegi becuti ajer.. senang takde aper nak pike... masuk ajer pkl 4:30 pagi jam pun bebunyik.... semua org pun bangun dan besiap utk balik.... dlm pkl 5:30 camtuh kitaorg pun begerak keluar dari apartment kitaorg... pulangkan kunci kat dalam peti die.. patuh jalan laa amik train utk kali terkahir.... menuju ke gare du nord.... check in utk naik eurostar menuju ker kota london... dlm pada tuh gua asik tepike betapa seronotnyer laa becuti tak payah buat keja nih.. kenaper laa musti berakhir.. kalo laa anak raja gua rase mungkin ini ajer la kejanyer.. makan tido berak dan pegi bejalan... kekekekekekekekekek..... tepat pkl 800 pagi kitaorg pun masuk perut ketapi.. dan seperti mengerti seat kitaorg tebalik mengadap banda paris... (org rumah gua pening kalo camnih)... seperti memberikan isyarat jgn laa balik dulus..... lepaks lepaks laa lagik.. sesungguhnyer kalo gua ini beduit dan bukan nyer pinjam duit dari kerajaan dah lama gua undi pakatan rakyat (ehh.. tesasul plak).. dan lama gua tak balik dan enjoy buat tak reti... aaahh...... pancaroba keidupan.... jgn luper tgk gamba abis-abisan kat sini yer.... tgk jgn tak tgk !!!!

1 Comments:

Blogger simplynk said...

luv the family pic with Eiffel Tower's bg
(^_^)\/

5:33 PM  

Post a Comment

<< Home